Milloin kannattaa alkaa ostamaan hääpukua kun häät ovat ensi kesänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "morsian"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"morsian"

Vieras
Milloin morsiammet yleensä ostavat hääpukunsa ja asusteet? Kihloihin menimme tänä kesänä ja ensi kesänä häät. Tekisi mieli nyt jo ostaa nuo ihanuudet, mutta mietin, että mitä jos muutankin mieltäni. Onko jotain "normiaikaa", kuinka kauan ennen noita yleensä ostetaan?

Kannattaa alkaa jo etsimään. Meillä oli häät helmikuussa, ja viime kesänä ostin hääpuvun. Silloin kesällä kun aloin etsimään, niin kaikissa liikkeissä sanottiin, ettei yhtään myöhäsemmäksi ainakaan olis kannattanut jättää puvun etsimistä, eli varmaan sunkin kantsis alkaa jo etsimään. :)

Siinä sitten oli hyvin aikaa tehdä kaikki korjaukset pukuun, ja oli aikaa etsiä kaikki pukuun sopivat asusteetkin.

Noissa liikkeissä saattaa siis olla kalenterit aika täynnäkin noita sovituksia yms. ja etenkin kesähäiden aikaan on varmasti tungosta. Eli mitä nopeammin löydät puvun, sitä paremmat ajat saat sovittua loppusovituksiin yms. Loppusovitus kannattaa ottaa mahdollisimman lähelle häitä.

[QUOTE="juups";26941813]Kannattaa alkaa jo etsimään. Meillä oli häät helmikuussa, ja viime kesänä ostin hääpuvun. Silloin kesällä kun aloin etsimään, niin kaikissa liikkeissä sanottiin, ettei yhtään myöhäsemmäksi ainakaan olis kannattanut jättää puvun etsimistä, eli varmaan sunkin kantsis alkaa jo etsimään. :)

Siinä sitten oli hyvin aikaa tehdä kaikki korjaukset pukuun, ja oli aikaa etsiä kaikki pukuun sopivat asusteetkin.[/QUOTE]

Kiitos, ihanaa katsella ja haaveilla :)

Se pukujen sovittelu oli ihan parasta! Mut sitten kun "se oikea" kolahti, niin sitä oli ihan jossain taivaissa monta päivää. :D Menin vaan koko ajan sen valmistajan nettisivuille ja kuolasin sen puvun perään. :D

Niin ja onnea kihlautumisesta, ja tulevista häistä! :heart:

Mä tilasin netistä.
Häitä alettiin järkkää 2kk ennen h-hetkeä, ja silloin tilasin puvunkin. Pari viikkoo meni siinä, että paketti oli mun kädessä.
Omat mitat täsmäs tosi hyvin valmiisiin kokoihin, ainut ni lyhentää piti. Senkin ois saanu räätälöitynä tilattua, mutta ystäväni on ompelija ja lyhenti mekon sitten.

Että mun mielestä siulla ei oo mikään kiire viel:D

Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;26941900:
Mä tilasin netistä.
Häitä alettiin järkkää 2kk ennen h-hetkeä, ja silloin tilasin puvunkin. Pari viikkoo meni siinä, että paketti oli mun kädessä.
Omat mitat täsmäs tosi hyvin valmiisiin kokoihin, ainut ni lyhentää piti. Senkin ois saanu räätälöitynä tilattua, mutta ystäväni on ompelija ja lyhenti mekon sitten.

Että mun mielestä siulla ei oo mikään kiire viel:D

Kyllä nyt pitää alkaa jo katselemaan pukuja JOS haluaa jonkun muun kun kiinakopion netistä.

Joidenkin pukujen tilausaika on jopa 6kk (esim. Maggie Sottero) ja siihen päälle pitää varata aikaa tehdä muutoksia puvulle ja myös itselle jos puku sattuukin olemaan esim liian pieni.

Täälläkin on häät ensikesänä ja parin viikon päästä on tarkoitus lähteä ensi kertaa pääkaupunkiseudulle pukuja sovittelemaan.

Tyypillinen morsiuspuvun tilausaika on 12 viikkoa mutta voi tosiaan olla myös pidempi, eli et ole yhtään liian aikaisessa jos ryhdyt nyt jo etsimään. Me mentiin melko pikaisella aikataululla naimisiin, morsiuspuku piti löytää muutaman kuukauden sisään ja silloin ei oikein ollut muuta vaihtoehtoa kuin katsoa niistä, mitä kaupoissa oli valmiina rekillä. Onneksi löysin kauniin puvun, jota ei tarvinnut edes muokata :)

Happy hunting ja onnea kihloista! :flower:

Me mentiin kihloihin kesäkuun lopulla. Heti heinäkuun alussa aloin etsiä pukuja. Oli oikein hyvä aika, kun kaupat täynnä alennushääpukuja. Omani ostin Stokkalta -70 prosentin alennuksella viikon päästä kihloihin menosta. Pukuun tehtiin joitain korjauksia, enkä enää muista, kauan niissä meni. Häät olivat alle 3 kk kihloihin menon jälkeen.

Me vietettiin häitä viime heinäkuussa. Hääpukua aloin etsimään edellisenä joulukuuna, satuinpa myös ensimmäisellä etsintäreissulla puvun löytämään. Itselläni oli tuuri matkassa (puku oli samantien oikean kokoinen ja istui hyvin, ei tarvinnut muutoksia tai tilauksia vaan sain puvun heti mukaani) mutta kannattaa varata useampi kuukausi puvun etsimiseen jo siltä varalta, että sinä/liike joudutte puvun jostain tilaamaan.

Onnea hääpuvun etsintään, se sovittelu on oikeasti aika ihanaa puuhaa! Ja onnea kihlautumisen johdosta! :)

Vinkki! Jos olet painon kanssa jojoilihakuten minä, niin kannattaaharkita pukua jossa on vetoketjun siaan nyörit! Itse ostin puoli vuotta ennen häitä puvun. Ja tosiaan jannattaa nyt alkaa jo karselemaan kun sesonki on ohi, jos vaikka löytyisi alennuksella mieluinen. Omasta puvustani maksoin 350 €. Oli uusi ja paino kerkesi nousta muutaman kilon ennen häitä ja silti oli just hyvä koska takana oli nyörit.

Ostin edellisenä syksynä jo, parhailla hinnoilla sai eikä painoni ole radikaalisti hypellyt ennenkään. Helposti sen pari kiloa laihduttaakin jos nyt sattuisi tulemaan. :)

Onnea, kannattaa varmaan jo ruveta ehtimään mieleistä asua.
Kahtele monesta eri paikasta ja harkitse ajan kanssa.
Netistä löytyy useita sivustoja mistä voi ehtiä ja tilata, ellei halua ihan liikkeissä kierellä.