Milloin Joulua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mie vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mie vaan"

Vieras
..esille? ensimmäisenä adventtina vaiko vasta myöhemmin? Valoja adventtina ja tonttuja ym joulujuttuja myöhemmin? Lapsiperheiden mielipiteitä olisi kiva kuulla! Lapsien kannalta ajoissa olisi kiva mutta tuntuuko sitten odottaminen pitkältä kun tontut pyörii silmissä 3 viikkoa.. Kertokaa mielipiteitänne ja miten teillä tehdään!

Ensi lauantaina siivotaan koko perhe vähän paremmin ja laitetaan jouluverhot. Ekana adventtina kranssi oveen, kynttelikkö ikkunalle ja siitä eteenpäin aina lisäillään jotain pientä koristetta.

[QUOTE="Mie vaan";22536714]..esille? ensimmäisenä adventtina vaiko vasta myöhemmin? Valoja adventtina ja tonttuja ym joulujuttuja myöhemmin? Lapsiperheiden mielipiteitä olisi kiva kuulla! Lapsien kannalta ajoissa olisi kiva mutta tuntuuko sitten odottaminen pitkältä kun tontut pyörii silmissä 3 viikkoa.. Kertokaa mielipiteitänne ja miten teillä tehdään![/QUOTE]

Meillä on kotona laitettu jo maanantaina pikkuhlijaa joulua. :)

Jouluisat verhot vaihdan nyt pikkujouluna, ulkovalot ja kyntteliköt on ollut jo muutaman päivän.
Tontut ja muut koristeet, joululiinat jne.. laitan vasta joulusiivouksen jälkeen noin viikkoa ennen joulua. Näin tehtiin mun lapsuuden kodissa ja sama tapa on jäänyt itellekin =)

Juu minäkin ajattelin sunnuntaina laitella ja sitten lisäillä.. ajattelin vaan että kiva olis laittaa kuitenkin hyvissä ajoin -perheenlisäystä saattaa syntyä millä hetkellä tahansa -niin olisi sitten valmiina.. ja kyllä esikoinen 2,5v osaisi varmaan arvostaa ja tykkäisi jos jouluntunnelmaa olis esillä :)

Mä laitoin ennen kaiken vasta ihan lähellä joulua. Ja joka kerta harmitti, kun niistä koristeista ja tunnelmasta ja valosita ei saanut nauttia kuin pienen hetken. Nyt olen pari joulua tehnyt niin, että olen laittanut joulujutut jo marraskuun lopussa, joulukuun alussa. Kuusikin laitettiin viime vuonna joulukuun puolessa välissä, tänä jouluna jo eilen. Mä oon sitä mieltä, että jokainen laittaa joulunsa silloin kun siltä _itsestä_ tuntuu. Mä ja lapset rakastetaan joulua, ja halutaan nauttia siitä vähän kauemmin kuin muutama päivä. Joulutunnelmaan ja -valmisteluihin on ihanaa virittäytyä, kun on verhot ja koristeet, kuusi ja valot :)

mä laitoin eilen keittiön pöydälle pienen kuusen+koristeet, ja punasen liinan.. :) tein myös isomman siivouksen samalla keittiöön, ja haluisin ajatella sen olevan joulusiivous keittiöön (tosin joudun sen vielä uudestaan useita kertoja..) mut nyt sitten vaan pikku hiljaa muita huoneita siivoilemaan, ja samalla laittelen sitten joulua.. :) ja siis toi pikku kuusikin oli "kokeilua" lähinnä mitä mieltä ukko on asiasta.. :D

Viime viikolla vaihdoin jouluverhot ja ikkunoissa on jo valoja. Kyntteliköt odottaa ikkunalaudalla jatkojohtoa, muuten nekin olis jo päällä =) Myös punaiset matot on lattioissa.

Koristeita aletaan laittaa varmaan itsenäisyyspäivän jälkeen ku meillä on ristiäiset silloin tässä kotona.

Yhteistyössä