Milloin jätän e-pillerit pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sintu74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sintu74

Aktiivinen jäsen
25.12.2010
1 063
1
36
Minulle aloitettiin hoitotauon ajaksi Yasmin e-pillerit, joita siis popsin nyt tauotta seuraavaan IVF-hoitoon asti, aloitin ne 1.2.

Anoin kesäloman 4.6-1.7 väliselle ajalle.
Jos siis seuraavan IVF:n tuoresiirto tehtäisiin kesäkuun alussa, niin milloinkahan minun pitää lopettaa pillerien syönti?
Onko myös niin että tyhjennysvuodon jälkeen pitää tulla yhdet normaalit kuukautiset?

Kiitos vastauksestasi jo etukäteen. :)

Hei, miulla ei ole mitään kokemusta IVF:stä. Uskon silti, ettei tyhjennysvuotoa tarvitse tulla tuossa välissä. Lääkäri olisi varmaan sanonut siitä, jos näin pitäisi olla. Ekan tyhjennysvuodon tuloa pillereiden jälkeen on niin vaikea ennustaa, että kyllä siitä varmaan olis mainittu jos sitä olis pitänyt odotella.

Toivottavasti joku osaa vastata paremmin :) Tsemppiä sinulle Sintu, oon seurannut teidän matkaa taustalta muutamista ketjuista, ja todella jo pysyvää plussaa sinne toivoisin :heart:

Hei "Sintu74"!

Kiitos kysymyksestäsi.

En usko, että tyhjennysvuodon jälkeen on tarvitsee odottaa vielä yhtä kiertoa ennen aiotun hoidon aloitusta. Paljon tähän tietenkin vaikuttaa se, miksi sinulle on aloitettu e-pillerit hoitoa edeltävästi. Myös se, millainen hoito sinulle on seuraavaksi suunnitteilla, vaikuttaa siihen milloin voi pillerit lopettaa.
Ohjeistaisinkin sinua olemaan asiasta yhteydessä hoitavaan lääkäriisi, jonka kanssa voitte yhdessä katsoa että hoitosi ajoittuisi parhaalle mahdolliselle hetkelle.

Onnea uuteen yritykseen!

Hei "Sintu74"!

Kiitos kysymyksestäsi.

En usko, että tyhjennysvuodon jälkeen on tarvitsee odottaa vielä yhtä kiertoa ennen aiotun hoidon aloitusta. Paljon tähän tietenkin vaikuttaa se, miksi sinulle on aloitettu e-pillerit hoitoa edeltävästi. Myös se, millainen hoito sinulle on seuraavaksi suunnitteilla, vaikuttaa siihen milloin voi pillerit lopettaa.
Ohjeistaisinkin sinua olemaan asiasta yhteydessä hoitavaan lääkäriisi, jonka kanssa voitte yhdessä katsoa että hoitosi ajoittuisi parhaalle mahdolliselle hetkelle.

Onnea uuteen yritykseen!
Minulla on aloitettu e-pillerit ehkäisemään endometrioosin kasvua.

Minulta on poistettu vasen munasarja ja molemmat munatorvet endometrioosin vuoksi ja alalantio jäi leikkauksenkin jälkeen todella kiinnikkeiseksi, esim. kohtu on kiinnittynyt ohutsuoleen.
Jossain vaiheessa on tiedossa kohdun poisto ja siinä samalla lähtee osa ohutsuoltakin... ei siis mikään pieni leikkaus.

Mutta nyt siis katsotaan nämä hoidot ensin ja vasta sitten seuraa leikkaus.
Minulla tulossa siis jo 5.IVF-hoito. Kaksi viimeisintä hoitoa ovat tuottaneet tulostakin, mutta ensin oli tuulimunaraskaus ja sitten varhainen keskenmeno viikolla 5.

Mutta uuteen yritykseen ihan toiveikkaana. :)
Nyt piti vain ottaa ihan kunnon irtiotto hoidoista ja pitää 4kk:n tauko, jotta kroppa ja mieli saa kunnolla levättyä.

Mutta vielä tuohon antamaasi vastaukseen liittyen:
Eikö sillä todellakaan ole merkitystä jos pillereitä syö tauotta (aloitan siis uuden liuskan heti entisen loputtua) sen 4kk ja odotan sitten alkavaa tyhjennysvuotoa... palautuuko siis kuukautiskierto automaattisesti tasaiseksi heti tyhjennysvuodon jälkeen?
Ja lasketaanko tyhjennysvuodon ensimmäinen päivä kuukautiskierron ensimmäiseksi kiertopäiväksi?

Viimeksi muokattu:
Moi Sintu74! Mulla on kans endometrioosi, jota rauhoittamaan aloitin pillerit marraskuussa ja lopetin nyt maaliskuussa (ilman taukoja). Aloitin Suprecur nenäsumutteen yhtäaikaa (4 pv) pillereiden kanssa ja tyhjennysvuoto tuli normaalisti viime viikolla. Eilen aloitin Puregon-pistokset. Niin ja IVF-hoidosta siis kyse. En tiedä auttoiko tämä yhtään, mulla ei ole noista päivistä hajuakaan ja tällä matikkapäällä turha kai yrittääkään... ;)

Yhteistyössä