Milloin ensimmäistä kerta parturiin?

Elikä siinä se kysymys tulikin: milloin olette lapseltanne ensimmäistä kerta leikkauttanut tukkaa?
Meillä poika nyt 1v4kk ja alka olla jo aikamoinen takatukka :D Ja kun hius on kovin hentoa, niin tuppaa nukkuessaan takkuuntumaan. Ja ovat vielä todella epätasaiset, siellä-täällä monta senttia pitempiä sortuvia..... Mutta tulisikohan siitä parturissa käynnistä mitään???
 
se kyllä riippuu aivan poikasi luonteesta ja tietenkin parturista!
meillä vanhin poika oli11kk kun meni ekan kerran parturiin. istui äidin sylissä rauhassa ja kuunteli parturin jutustelua.
keskimmäinen tyttö oli kans noin yhden vanha kun meni parturiin ekan kerran.
parturi oli kuitenkin sellainen joka ei ollut tottunut leikkaamaan lapsia :\|
hän vaivihkaa yritti leikata sieltä täältä. liian vaivihkaa...
kun hän sitten suihkautti vettä suoraan päähän tytön katsellessa muualle, oli viimeinen pisara!
tyttö huusi koko loppu ajan kuin syötävä :/
ei ole vieläkään ilmeisesti toipunut siitä, koska inhoaa parturiin menemistä yli kaiken ja on jo 4v.
eli kannattaa varata hiustenleikkuu aika sellaiselta parturilta joka leikkaa usein lapsien hiuksia. ettei vain tule traumoja ;)
 
Meidän poika kävi ekaa kertaa 1v 6kk ikäisenä. Ihan hyvin meni, tarkkaili koko ajan mitä tapahtui ja piti tiukasti autoistaan kiinni leikkauksen ajan. Nyt kävi 3 kk jälkeen uudestaan, eikä edelleenkään mitään ongelmia. On tosin luonteeltaakin sellainen, että osaa tarvittaessa istua paikallaan.
 
Meillä poika oli 1-vuoden vanha kun kävi ekaa kertaa parturissa. Istui järkytyksestä jähmeänä! hihi
Ollaan käyty jotain ehkä n 6 kertaa yhteensä ja vaihtelevalla menestyksellä. Eli joskus on ihan okoo ja välillä on huutanut. Yksi konsti oli antaa pikku paketti rusinoita, niin siihen keskittyi hyvin toimituksen aikana. Viimeksi oli sekä isä että isoisä myös leikattavana, ja silloin oli ihan rauhallisena!

Eli kannattaa ottaa jotain pikku vempelettä tai syötävää mukaan jotta keskittyy muuhun. Kyllä ne parturit osaavat leikata hyvin lapsia ja ovat tottuneet vaikka mihin! Hyvä konsti on myös antaa tutkia niitä parturitavaroita kuten fööniä, peiliä, kampaa etc...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 09:50 jonttuli kirjoitti:
Leikkasin eka kerran ku poika oli reilun vuoden. Leikkasin koneella. Helppoa ja nopeeta.
Meillä sama juttu. Ekana ajetaan isin hiukset ja sitten heti perään pikkusälliltä. Kaikessa rauhassa istuu syöttötuolissa ja mutustaa keksiä.
 
Poika, nyt 6v, kävi parturissa muistaakseni ekan kerran suunnilleen 2-vuotiaana. En tiedä sitten oliko tuo liian myöhäinen aika, vai mistä johtui, mutta edelleen inhoaa parturia yli kaiken. Aina on maanittelun takana, että suostuu siihen tuoliin istumaan ja silloinkin on kyllä vaikeaa.

Tyttö taasen kävi ekaa kertaa nyt 2v 5kk ikäisenä ja meni loistavasti. Antoi leikata hiukset hienosti, tykkäsi kovasti.

Nämä lapset ovat kyllä muutenkin luonteeltaan niin erilaisia. Tyttö itse rauhallisuus ja poika enempi tulisempi!
 
Leikkasin pojalta takatukan itse kun hän oli noin 2v3kk. Nyt poika runsas 4v ja edelleen leikkaan itse hiukset itse. Tytöltä 1v10kk olen leikellyt etuhiuksia mutta hänen takatukkansa saa vielä kasvaa.
Aluksi pyöri videot kun leikkasin tai annoin syödä keksiä, nyt ei mitään erityisjutskia enää tarvitse. Tyttö on ollut aina enemmän innoissaan kun hiuksia leikataan.
 

Yhteistyössä