Milloin ekat sydänäänet

Itse plussasin tuossa viime viikon perjantaina kun vihdoin testin tein. Kuukautisethan oli jo myöhässä, rinnat kasvaneet nyt jo niin paljon että isäntäkin ihmetteli kuinka isoksi ne meinaa tulla. Iltaisin on toisinaan ollut huonovointisuutta jos syöminen venähtää.

Mutta kuitenkin vaikka oireet on näin selvät en silti tunne olevani ns raskaana... Tämä on nyt kolmas lapsi.

Ensimäisen jälkeen oli yksi tuulimuna raskaus mikä ei sitten jostain syystä mennyt kesken itsekseen... Vaan seurailtiin sydänääniä viikolle 15 asti minkä jälkeen ultraan ja kohdun tyhjennykseen.

Muistelisin että kahden ensimäisen kanssa olisi sydänääniä kuunneltu jo ensimäisellä kerralla ja kumpikin kerta onnasi.

Nyt viikko 7 ja pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja tilata neuvola aika... Sekin on jäänyt nyt venymään... Toivoisin vain että saisin varmuuden omalle pääkopallenikin tästä... Joten mitäs veikaatte onkos mahdollisuus että ääniä kuuneltaisiin?

Ensimäiset raskaudet hoidettiin toisessa kaupungissa. Ja kun olen lueskellut palstoilta olen törmännyt siihen ettei neuvolassa välttämättä sydän ääniä edes vaivauduta testaamaan ensimmäisellä kerralla.

Kyllä, tuntuu tyhmältä olla näin vainoharhainen vaikka kolmatta jo odotankin... Jotain vaan tästä uupuu ei osaa jotenkin nauttia siitä että plussasi kaipaa vaan jotain varmuutta vielä asiasta...
 
No ei niitä noin aikaisin sentään kuunnella vielä.

Alkio on jotain 4-8mm, ei mitenkään voi kuulua äänet. Mulla oli eka neuvola vasta viikolla 9+ (kolmatta siis ootan) ja ekan kerran kuunneltiin sydänääniä viikolla 12+.

Mutta sen sijaan ultratessa pitäisi tuon sydämen sykkeen kyllä alkaa jo näkyä. Ehkä voisit mennä yksityiselle ja saisit varmuutta asiaan?
 
Mä ehdottaisin kans ultraa, jos vaan on siihen mahdollisuus. =) Voithan sä tietty vaatia neukkatätiä kuuntelemaan sykkeet, mutta ei ne välttämättä kuulu. Itseltäni kuunneltiin vasta rv15 neuvolassa ekan kerran, ja silloinkin sai etsiä aika kauan eikä ne kuulunut kauan kerrallaan, koska vauva meni aina karkuun.
 
Mulla oli eka neuvolalääkäri rv.9+1 ja siellä näky hienosti syke.
Eka neuvola oli jo rv.7+5 ja siellä eivät alkanu sydänääniä kuuntelemaan.
Kotona sain dopplerilla sydänäänet kuuluviin rv.10+4 :heart:

Niin ja neuvolassa kuuntelivat sitten tokalla neuvolakäynnillä joskus rv12+
 
Kaipa sitä vaan pitää malttaa mielensä. Ja soittaa sinne neuvolaan... Tänään taas onnistuin missaamaan soittoajan.

Jotenkin sitä ei vaan malttaisi odottaa niitä näkyviä tuntuvia merkkejä tän raskauden kanssa. Kait se on kun edellisestä on jo aikaa. Jotenkin tätä nyt odottaa ihan eri tavalla kun esim edellistä. Poika oli kuitenkin vielä pieni kanssa kun neitiä odotin ja sain.

Nyt kumpikin alkaa olemaan sen verran isoja että innolla odotan vauva-aikaakin.

No odotellaan :D
 
Mulla on muutaman lapsen kohdalla kuulunut rv 9 ja sitten suurin osa kuunneltu rv 10+ jolloin sitten jo kaikista kuulunut.(näissä siis saatettu yrittää kuuntelua rv 8-10 mut ei ole ennen kuulunut)
 
Mulla molemmista kuunneltu ekassa neuvolassa dopplerilla, ja sydänäänet kuuluivat hyvin. rv 8+6 tästä raskaudesta. Tosin viikolla 10+2 neuvolalääkäri ei ääniä löytänyt, ja nyt pitäisi sit malttaa odottaa ultraa melkein kaks viikkoa. :( Paha pelko päällä että onko mennyt kesken... :( No. Pitää vaan odottaa..
 

Yhteistyössä