Milloin alkavat käynnistämään...

• Viestiketjun aloittaja tuleva äippä84
  • Ensimmäinen viesti
tuleva äippä84
Itellä nyt viikkoja 40+5 ja mietiskelin tässä että jos tuo maha-asukki ei suostu itse tuolta alkaa syntymään niin millä viikolla alkavat käynnistämään..?? Supistellu kyllä on mut kestävät n.tunnin ja sit loppuu \|O Alkaa olemaan jo turhautunut olo :ashamed:

Yritä saada suoli mahdollisimman tyhjäksi vaikka luumuilla.Mulle kätilö neuvoi kyllä risiiniöljyä mutta siitä ollaan niin montaa eri mieltä....
tyhjä suoli kun auttaa lasta laskeútumaan "lähtökuoppiin" ja näin nopeuttaa synnytystä ja edesauttaa supistuksia.Käynnistyksestä en osaa sanoa mitään itellä käynnistetään viikoilla 36-37 koska muksut tuppaa syntymään aina etuajassa ja sairaalaan reilun 2 tunnin matka ja mun synnytykset kestää alle 2 tuntia.... kyllä se sieltä tulee kun ehtii!! :hug: :flower:

Jos äidin ja vauvan voinnissa ei ole hämminkiä,niin saattavat päästää 2 viikkoakin yli ja sitten vasta pyytävät näytille.Itse olen aikoinani mennyt 3 vkoa yli...

:hug: Jaksuja tuon tunteen kanssa,tiedän,että se on TODELLA puuduttavaa!

ruutis

Mulla meni viikolle 41+5 eikä puhettakaan käynnistyksestä.
Kaverilla meni viikolle 42+2 eikä myöskään puhettakaan käynnistyksestä.
Onkohan PHKS.n lääkärit jotenkin nihkeitä tuon käynnistyksen suhteen...??

Blueberry
Helsingissä omalla kohdallani aiotaan ilmeisesti käynnistää, kun viikkoja 42+2 (nyt 41+6). Kaikki on sujunut tähän mennessä hyvin ja sekä oma että vauvan vointi ihan ok, joten senkään puolesta kiirettä ei ilmeisesti ole.

Vaikka odottavan aika onkin pitkä, toivon kovasti, että synnytys käynnistyisii spontaanisti, vaikka sitten reippaasti yliajalla.

MoNa78
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 16:46 pink82 kirjoitti:
Mulla meni viikolle 41+5 eikä puhettakaan käynnistyksestä.
Kaverilla meni viikolle 42+2 eikä myöskään puhettakaan käynnistyksestä.
Onkohan PHKS.n lääkärit jotenkin nihkeitä tuon käynnistyksen suhteen...??
Itselläni esikoinen käynnistettiin viikolla 42. Kakkosesta olisi ensimmäinen yliaikakäynti ollut viikolla 41+5 mutta onneksi synnytys lähti itsekseen edellisenä päivänä käyntiin ja samana iltana oli jo tytsi maailmassa. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.02.2007 klo 13:53 tuleva äippä84 kirjoitti:
Kiitti vastauksista :flower: Eipä se auta ku odotella....torstaina neuvola niin jospa sit siellä jo alettais varaileen oyssiin käynnistys aikaa :)
Ei siellä neuvolassa rueta käynnistysaikoja varaileen. Ne laittaa lähetteen synnytyssairaalaan, jonne saat kutsun kun lasketusta ajasta on mennyt 10-12 päivää (vaihtelee paikkakunnittain) ja siellä on pelkkä kontrollikäynti. Täysiaikaisen raskauden kesto on 38-42 viikkoa, joten jos ei mitään hätää ole ja kaikki ok, niin laittavat sut kotiin oottelemaan ja yleensä käynnistys aloitellaan rv 42+2.

Yhteistyössä