Milloin äidit saa nauttia elämästään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no mä kuulun niihin joiden mielestä sitä omaa aikaa saa ja pitääkin olla, se vaan kummeksuttaa että jos on erossa lapsista 10 tuntia päivässä 5pvä viikossa töiden takia, viettää lasten kanssa muutaman tunnin illasta ja niillekkin päiville sitten kehitetään sitä harrastetta, siis jumppaa ym toimintaa niin miten voi tarvita omaa aikaa erossa lapsista sitten viikonloppuna? siis eikös niiden lasten kanssa ole tarkoitus viettää sitä kivaa hyvää aikaa ja jopa nauttia siitä, ja ihmettelen todella jos pitää useampi lapsi tehdä mutta sitten ei haluta edes olla niiden kanssa, kun tarvitaan sitä omaa aikaa, omia harrastuksia, omia menoja ja parisuhde laatuaikaa vaikka todellisuudessa niiden lasten kanssa ei oikeasti sitä aikaa vietetä edes paljoa..
hämmentää kovasti nämä tälläiset

Alkuperäinen kirjoittaja niitä äitejä;24940949:
Niin ja mahtavatkohan lapsetkin olla erilaisia, toiset antavat äideilleen jopa vähän omaa aikaa, toiset eivät hetkeäkään...

Näinhän se on. On niin kovin helppo arvostella omaa aikaa kaipaavia äitejä jos omat lapset esimerkiksi menevät iltaisin klo 20 nukkumaan.

[QUOTE="nelly83";24941129]Tääkin on musta ihan ok, jos lapset ei oo jokaisella sinun vapaalla päiväkodissa. Ja kuten sanoin, niin jos noita omia menoja (kampaajaa tms) on vaikea järjestää sillen, että lapset voisivat olla esim isänsä kanssa, niin eihän siinä paljon muuta voi kun viedä ne päiväkotiin.Lähinnä omissa komenteissani puhuin meidän perheen tilanteesta. Eli meillä molemmat töissä ma -pe 8-16, joten lapset viettää viikosta jo muutenkin todella paljon päivkodissa ja siksi pyrin käyttämään vapaani niin, että lapsetkin voi ylimääräiset vapaat olla myös kotona. mutta en minäkään niin hullu ole, että lapsia kampaajalle raahaisin mukana. Tai vois olla että kapaaja ei tahtois mua toista kertaa asiakkaakseen sen jälkeen...[/QUOTE]

JA joskus lapset ovat myös sen 5pvää hoidossa, koska mun on joksus pakko saada levättyä. Mulla onitsellä selkä välillä niin kipeä, etten jaksaisi tehdä ruokaa tai ulkoilla. Viikonloput lapset on kuitenkin aina kotona isänsä kanssa..
Meillä lapset vielä tykkää olla pk:ssa siellä ne askartele paljon, käy retkillä metsässä ja laulaa. Ikinä ei itketä, että joudutaan päiväkotiin!

Niinpä! Mä olen lasten kanssa kotona, ja mies töissä. Toinen ei anna kakalla käydä rauhassa. Ainoa hetki jollloin saa olla on yöllä. Ja joskus jopa päivunet saadaan otettua. Mutta yleensä sekin hetki menee siivoomiseen.
Ja kaiken kukkuraksi tämä nuorin roikkuu kintussa myös silloinkun teen ruokaa.
Rakastan lapsiani ylikaiken, mutta tarvitsen oma-aikaa ilman lapsia joskus..

Mulla ei myöskään oo vessa-, ruoka- eikä edes unirauhaa. Kun meen vessaan niin vähintään kaks nuorinta on sielä mukana. kun syön niin saan nousta 3 kertaa jokaista suupalaa kohden tekemään jotain.Yöllä nuorimmainen herättää parhaimmillaan tunnin välein.

En ole mitään toista ketjua lukenut, mutta ihan joka päivä mä varastan itselleni jonkin oman tuokion. Ja täysin ilman omantunnontuskia käyn ulkona kun mies on lasten kanssa tai miehen kanssa trehveillä kun mummi hoitaa. :) Käyn myös salilla pari kertaa viikossa ja toisessa harrastuksessa. Eipä nuo lapset mun poissaoloja edes huomaa kun ovat mun kanssa kaikki päivät ja tykkäävät kovasti iltaisin touhuta isänsä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja lälly;24940586:
Ihan milloin tahansa, koska tämä on keskustelupalsta eikä vaikuta asiaan pätkääkään, mitä teet omassa elämässäsi.

No näinpä juuri. :) Minä en itse todellakaan kovin paljon korviani (silmiäni :D) Mitäsnyttiläisten mielipiteille äitiydestäni. :)

Mä en ymmärrä tätä meininkiä ollenkaan, teette elämästänne liian vaikeaa. Miksi ihmeessä ette käske lasta/lapsia pois jos käytte vessassa tai syötte? Lapset oppii siihen mihin heidät opettaa, jos pienestä pitäen raahataan vessaan ja saa keskeyttää äidin tai isän syömien niin se jatkuu aina. Ihme selittelyjä mitä tekee omalla ajalla ja miksi haluaa omaa aikaa, mitä merkitystä sillä on muille miksi haluat omaa aikaa? Se kuuluu vain ja ainoastaan sulle.

[QUOTE="vieras";24940577]Minä olen viime viikolla tehnyt tosi paljon ylitöitä, mies oli silloin lapsen kanssa. Nyt meinaan pitää perjantain vapaata ihan itsekseni, ensin nukkua univelkoja pois ja sitten siivota kotia. Enkä koe tästä yhtään huonoa omaatuntoa. Olen vapaani yöllä tehdyillä ylitöillä ansainnut.[/QUOTE]
:D No kyllä tuosta jo kannattaisi huonoa omaatuntoakin potea. Ainakin vähän, mutta mieluummin paljon.

Yhteistyössä