million mies mukaan neuvolaan?

Meillä mies oli mukana siinä 15 viikon paikkeilla, kun halusi kuulla sydänäänet.

Mies sai neuvolasta jotain esitteitä ja oli ihan hiilenä jälkeenpäin, että miks aina lykätään typeriä vihkosia. Niissä käskettiin miehen pohtia ennen lapsen syntymää, että jospa hän onkin homo ja muistathan, ettei lasta tai äitiä saa lyödä yms. asioita, jotka meillä on selviöitä. Kai se vaan on tapa, että miehille niitä vihkosia annetaan ja hyvä niin, koska kaikille asiat ei ole selviöitä ja isäksi tulo on iso muutos.

Tämän käynnin jälkeen mies kyllä ilmoitti, ettei mielellään tule enää rutiinineuvolakäynneille mukaan, vaan sitten valmennukseen ja jos tulee jotain rutiinista poikkeavaa.
 
Meillä mies on ollut mukana jokaisella neuvolakäynnillä, ultrassa ja valmennuksessa. Ainoastaan fysioterapiajumppailut ja lääkärintarkastukset on jättänyt väliin.

Ensi perjantaina olisi taas neuvolaan aika, mutta hänet on silloin kutsuttu kaverin mökille muutamaksi päiväksi. Sanoi vielä katsovansa, josko tulisi mökiltä aiottua aikaisemmin että kerkeäisi mukaan ...enkä edes pyytänyt. Hän siis tulee mielellään ja omasta tahdosta neuvolaan mukaan, vaikka joutuukin joka kerta tyytymään pelkkään tarkkailijan asemaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Meillä on yksi neuvolakäynti takana. Mies oli mukana ja aikoo tulla myöhemminkin, jos vain työt ja opinnot antavat myöten. Ei todellakaan ole tarvinnut "raahata" mukaan, yhteistä lastahan tässä odotellaan. Mielestäni onkin hyvä, että mies kuulee kaikki asiat samalla kun minäkin ja voi myös itse esittää kysymyksiä, jos jokin mieltä askarruttaa. Mielestäni ei ole kuitenkaan äidin tehtävä yksin päättää osallistuuko mies vai ei, vaan ratkaisut on tehtävä yhdessä.

Meirami: En koe itseäni nuorimmasta päästä olevaksi (27v.), ilmeisesti kuitenkin nuorempi kuin sinä. En usko iällä olevan niinkään merkitystä, vaan odottavan perheen persoonallisuuksilla. Joku mies haluaa osallistua enemmän kuin toinen, mutta kukin toimikoon tavallaan.
En minä tuota millään pahalla tarkoittanut, mutta kyllä uskon, että esim.10 vuotta iässä vaikuttaa jonkin verran, toki en voi verrata kuin itseäni nyt ja silloin 27v =)

Meillä kyllä miehellä on mielenkiintoa odotusta kohtaan, se ei ole syy miksi ei neuvolassa ole ollut mukana nyt eikä esikoisen aikaan. Mutta työssäkin on oltava, kun tässä iässä harvat enää opiskelevat ja ovat päivisin vapaana.

Minusta on kiva käydä neuvolassa yksin, ultrissa yhdessä ja tietenkin mies on mukana synnytyksessä, sillä yhteinen projetihan tämä on.
 
Meidän tuleva isukki on ollut mukana ekaa kertaa neuvolassa nyt rv 35. Aiemmin ei oo päässyt työkiireiden takia. Tosi kivasti muuten meidän neuvolatäti suhtautui mukana olevaan mieheen: mittasi verenpaineen ja kyseli lomista ym. ;) . Valmennuksissa ja ultrissa mies on ollut kaikissa mukana.
 
Meillä kans joka kerta on muistanu kysellä isänkin kuulumiset. En itse asiassa ole koskaan ajatellut edes, että olisi jotenkin ihmeellistä, että mies on mukana.. Meille se oli itsestäänselvyys, että tulee aina mukaan, jos vain pystyy (työvuorot on koitettu järjestää niin, että pääsee aina mukaan).
 
minulla mies ollut melkein joka kerta mukana,aina kun vain pääsee,kuin myös lääkärikäynneillä =) =) =) Kivahan se on yhessä jakaa tämä odotus vaan en mä sitä sinne pakottais jos ei haluais tulla aina mukaan :kieh: :kieh: :kieh: Mulla on jotenki turvallinen olo esim lekurikäynneilläki ku se on siinä lähellä,eihän sen tarvi sitä nokkaa tunkia sinne alapäähän jos sieltä ronkkivat :D

Diipeli 24+1
 
Noin siis meillä. Ei pääse töistä perusneuvolakäynnille mukaan. Alkuraskauden ultran kävin itsekseni (mies kotona lasten kanssa), np-ultra käytiin yhdessä ja rakenneultrassa olin taas yksin (mies töissä). Minä olin huomaavinani pientä "ihmettelyä" henkilökunnan osalta niissä ultrissa, joissa olin yksin. En osaa tarkemmin sanoa, mistä tunne tuli.
 

Yhteistyössä