Millekä raskausvvolle asti uskaltaa lentää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aurinko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aurinko

Jäsen
10.08.2004
185
0
16
Millekä raskausviikolle asti uskaltaa ja saa lentää ja onko muuten lentäminen turvallista raskaana. Neuvolatätini ei oikein suositellut, sanoi että alkaisi kovasti supistelemaan, tiedä sitten. Kyllähän nyt ihmiset raskaana on ennenkin lentäneet, kokemuksia, onko mennyt hyvin??? nyt viikkoja kasassa 18.

Mä lensin 19-20 viikoilla Roomaan ja takaisin, ihan hyvin sujui. Väsyttävä reissu se muuten oli, mutta kun muistaa ottaa rennosti ja levätä tarpeeksi. Rajoituksia tulee vasta ihan loppuvaiheessa raskautta, ja tietty sitten jos on lääketieteellistä syytä.
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2003/4_2003/matkailla_voi_raskaanakin/

Olen lähdössä vajaan 2 viikon kuluttua Tunisiaan ja raskausviikkoja silloin 25 (ja palatessa 27).
Meillä neuvolantäti sanoi ettei raskaus ole mikään este lentämiselle, jos se on sujunut hyvin.
On lentoyhtiöstä kiinni mitä he suosittelevat.
Me lennetään jollain tunisialaisella yhtiöllä ja he haluavat alle viikko aikaisemmin kirjatun lääkärintodistuksen että olen lentokuntoinen raskaudestani huolimatta =)

Eli yhteys lentoyhtiön/matkanjärjestäjän suuntaan ja varmistus sieltä miten toimitaan.

Yhteistyössä