Millasia onnettomuuksia olet nähnyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PalstaRotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PalstaRotta

Jäsen
22.08.2007
180
0
16
Itse olen nähnyt penskana, kun pikkutyttö tippui hepan selästä ja tytöltä katkes jalka. Huuto oli ihan kamalaa, oletettavastikin.

Toinen onnettomuus jota olin todistamassa tapahtui vuonna -99 Särkänniemessä. Näin kun tyttö tippui siitä keinuhärvelistä. Ambulanssi haki sen pois, maahan jäi vain verinen läntti.

muutama autokolarin, pyöräilijä jäänyt auton alle sekä moottoripyörän ja auton törmäys, sekä sen kun kuutostieltä auto lensi sillalta alas.

Pahin onnettomuus jonka oon nähnyt tapahtui kun olin 7v. Osuttiin isäni kanssa kolaripaikalle jossa uhrina oli 2 kuinen tyttövauva. Vauva siis kuoli kolarin seurauksena ja isäni piti häntä viime hetket sylissään... Sitä näkyä en ole pystynyt unohtamaan ikinä. Silloin ei ollut vielä turvakaukaloita eli vauva oli lentänyt jostain (tuulilasin läpi?) asfaltille ja isä kun oli ekana paikalla, vauvan siitä kippurasta nosti. Lapsen äiti oli aivan shokissa ja tilanne oli aika kammottava :'(

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Pahin onnettomuus jonka oon nähnyt tapahtui kun olin 7v. Osuttiin isäni kanssa kolaripaikalle jossa uhrina oli 2 kuinen tyttövauva. Vauva siis kuoli kolarin seurauksena ja isäni piti häntä viime hetket sylissään... Sitä näkyä en ole pystynyt unohtamaan ikinä. Silloin ei ollut vielä turvakaukaloita eli vauva oli lentänyt jostain (tuulilasin läpi?) asfaltille ja isä kun oli ekana paikalla, vauvan siitä kippurasta nosti. Lapsen äiti oli aivan shokissa ja tilanne oli aika kammottava :'(

Ihan kaameaa :( Tuollaista ei todellakaan varmasti ikinä unohda...

Olen nähnyt tokaluokkalaisena hukkuneen nuoren miehen, jota yritettiin tekohengityksellä pelastaa ( ei onnistunut ) ja 10-vuotiaana näin teini-ikäisen pojan tippuvan kerrostalon tikapuilta ja kaverilla meni kieli poikki ja naama aivan veressä, selvisi kuitenkin. Tuon tikapuu-jutun olen kertonut lapsillekin, että muistaisivat olla kiipeämättä tikapuille.

Aika vähän loppujen lopuksi. Yhden muistan, jossa uhri makasi vielä tiellä kun ajoimme ohi (apua odoteltiin siellä jo paikalle), auton tuulilasi oli ihan veressä ja rikki...ilmeisesti oli jalankulkija tullut siihen aika lujaa. Eikä elonmerkkejä :|

JOitain onnettomuuspaikkoja tietty moottori/maantiellä kun poliisit ja muut jo paikalla, mutta niihin ei juuri kerennyt "perehtymään" kun oli jo paljon auttajia siinä paikalla.

Asuttiin joskus aivan junaradan vieressä. Kuultiin kun juna vihelsi, se tiesi aina, että jotain estettä on radalla. Tällä kertaa juna pysähtyi siihen meidän ikkunan alle. Joku oli jäänyt tai jättäytynyt alle. Tuli poliisit, ambulanssi ja pian myös ruumisauto. Juna jatkoi matkaa ja nämä tutkijat ym jäivät etsimään vielä alle jääneen kaverin ruumiinosia.

Lapsuudesta muistan, kun olimme menossa kaverin luo ja pihalla oli ruumisauto. Auto oli hakenut erään puolituttavamme isän ruumiin, joka oli tehnyt itsemurhan. Toinen perheen lapsista oli löytänyt isänsä kotiin tullessa.

Onneksi en ihan päätapahtumia ole nähnyt.

pahin 1.) Koulukiusattu tyttö 14v juoksi junan alle tahalteen ( itkien karkuun kiusaajia). Keltainen takki vain hulmahti. Tapaus kosketti aika syvästi.

2.) Ei oikeastaan onnettomuus mutta hyvä ystäväni hakattiin joukolla ja se näytti myös inhottavalle. Kyllä sekin koskettaa..
Vain 2 pahoinpitelijöistä saatiin kiinni ja tuomittua. Olin myös todistamassa oikeudessa.

Näin pari vuotta sitten kun oma poika tippui puusta (6m.).Oltiin mökillä. Olin sisällä tekemässä ruokaa ja mies ulkona vahtimassa lapsia. Ei käynyt pahemmin, poski, vasen jalka ja käsi naarmantuivat. En syytä miestä tästä, koska se olisi voinut sattua itselleni.
Toisella pojalla vuosi sitten jäi jalkaa pyörän pinnojen väliin. Naapuri jätkä kuljetti pyörän takana vuorottelen pihan lapsia. Murtumista vältettiin, nahka lähtii luuhun asti.

kamalaa toi eka :( Kun olin 7. luokalla, meidän luokkalainen tyttö ja sen 19-v. isosisko tapettiin omassa kodissaan ampumalla. Tekijänä oli oma isä. Perheen äiti löysi ruumiit kotiin mennessään... Tämä nuorempi oli ilmeisesti juossut vessaan isäänsä pakoon, ja sieltä äiti sitten hänet kuolleena löysi... :'(

Mä oon nähnyt kerran kun yks mies kaatu rullaluistimilla, laski kovaa alas mäkeä ja hups, oli naamallaan siä pöpelikössä. Lensi meinaan aika pitkän matkan. Ja ai jestas että pelästyin, ja vieläkin voin oikein tuntee itekin miltä se mahto tuntua kun kovasta vauhdista sillain kaatu. Onneks oli edes kypärä, muita suojia ei sitten ollutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
muutama autokolarin, pyöräilijä jäänyt auton alle sekä moottoripyörän ja auton törmäys, sekä sen kun kuutostieltä auto lensi sillalta alas.

Mikä on kuutostie? Tiedänköhän tapauksen...

E-Karjalan päätie jonka halki menee lappeenranta, joutseno, imatra jne..

Yliannostuksen tai kaks, itsariyritys, katolta hyppäämisiä ja jotain, en mä tykkää muistella.
Ku pahimpana tulee aina sitten mieleen se, kun sattuman syystä näin pahan kolarin jossa auto hajosi osiin ja näin hyvän ystäväni nostettavan ruumissäkkiin. Ei sitten riittänyt pelkä tieto, kun piti nähdä omin silmin.

En ole tainnut muuta nähdä kuin oman onnettomuuteni pulkkamäessä (selkärangan nikama murtui) ja kun lapsena keikahin sohvalta ales ja iskin pääni pöydän kulmaan, verta tulvi ja tikattavaksi vietiin.
Niin ja lapseni iski otsansa penkkiin ja kamala haava ja verta vaan tulvi.
Ei mitään kummempia.

Alkuperäinen kirjoittaja oona1986:
kamalaa toi eka :( Kun olin 7. luokalla, meidän luokkalainen tyttö ja sen 19-v. isosisko tapettiin omassa kodissaan ampumalla. Tekijänä oli oma isä. Perheen äiti löysi ruumiit kotiin mennessään... Tämä nuorempi oli ilmeisesti juossut vessaan isäänsä pakoon, ja sieltä äiti sitten hänet kuolleena löysi... :'(

Sattuiko kenties Loviisassa...