Millaset välit teillä on naapureiden kanssa, varinkin ok-talossa asujat?

  • Viestiketjun aloittaja "naapuri"
  • Ensimmäinen viesti
"naapuri"
Kiinnostaa tietää että miten muilla, voitteko mennä vaikka sokeria lainaamaan naapurista vai ootteko hädin tuskin puheväleissä?

Meillä on lähimpien naapureiden kanssa hyvät välit, vähän kauempana asuvia moikataan ja muutama sana vaihdetaan, kenenkään kanssa ei ole mitään ongelmia.
 
Muutaman lähinaapurin kanssa ollaan hyvissä väleissä. Voidaan käydä lainaamassa sokeria. Yhden perheen kanssa kyläilläänkin toistemme luona. Tosin muutama talo välissä. Esikoisen paras kaveri on yksi heidän lapsista. Heillä myös saman ikäinen poika meidän toisen pojan kanssa. Kauempana asuvien kanssa moikkaillaan, mutta sihen se sit jää.
 
Meillä oikein hyvät välit naapureiden kanssa. Oktalossa asutaan. Vietetään aikaa naapureiden kanssa. Käydään kylässä ja tehdään yhdessä juttuja, sovitaan treffejä. Tai käydään pihallla/kadulla morjestaa, jos näkyy olevan samaan aikaan. Ja naapureina 25-80 vuotiaita.

Tää on ihan mahtavaa asuinaluetta!
 
fhgf
moikataan kun törmäillään. ei mitään syvällisempää. Tämä riittää oikein hyvin. Tiedän mihin voi johtaa se, että ystävystyy hyvin naapureiden kanssa ja sitten alkaa tulla "puukkoa selkään"
 
Minusta hyvät, riittävät. Kaikkien kanssa ollaan hei, väleissä. Muutaman talon väen kanssa sellaisissa väleissä, että kuulumiset vaihdetaan, kun pihalla tavataan. Työkaluja ollaan lainailtu puolin ja toisin. Mutta ei mitään yhtäkkiä tarvittavaa kuten vessapaperia tai sokeria.

Sen lähempää ystävyyttä tai tuttavuutta en naapureiden kanssa haluakaan.
 
"vieras"
Todella hyvät välit. Itse ollaan kolmikymppisiä ja lähimmät naapurit ovat eläkkeellä. Nähdään päivittäin ja jutellaan aina, toisinaan kahvitellaan puolin ja toisin. Toinen naapuri käy päivittäin meidän koiran lenkille, koska kaipaa koiramaista lenkkiseuraa (joutuivat lopettamaan oman koiran vuosi sitten koiran sairauden vuoksi eivätkä enää halua uutta koiraa ihan omaksi)... itse en kovinkaan pitkiä lenkkejä pysty tekemään taaperon vuoksi. Eilen vein naapureille porkkanoita 5 kiloa ja me ollaan poimittu viinimarjoja heidän pensaista.. Samoin omenia saadaan "ryöstää" puista niin paljon kuin vain selkä jaksaa kantaa. Luodaan talvisin naapureiden katoilta lumet ja toinen lanaa traktorilla lumet meidän pihasta jos sataa enemmän. Tavaraa js työkaluja lainataan puolin ja toisin. Eli siis autetaan toisiamme pyytteettömästi ja odottamatta mitään takaisin.
 
"joku"
Moikataan jos ihan kasvokkain tullaan. Tai kyllä mun mies moikkailee myös aitojen yli, mutta minä en. Joidenkin kanssa tulee joskus juteltuakin. Sokeria voin sitten laittaa tyttäreni lainaamaan siskoltani, asuu muutaman sadan metrin päässä.
 
hyvät, vieraillaan toistemme luona päivittäin. kuskataan toistemme lapsia, tehdään vuoro viikkoina lumityöt ja jos joku ei kerkiä itse tekemään niin joku varmasti tekee puolesta. istutaan joka kesä säänöllisesti iltoja toistemme luona nyyttäri periaatteella grillaten ja jutellen.sama pätee ruohonleikkuun kanssa.

meillä on aivan mahtavat naapurit!
 
"vieras"
Me kun muutettiin/rakennettiin, niin lähdettiin jo sillä periaatteella, että naapurit on naapureita ja kaverit on erikseen. Pysyn mielellään tervehdyslinjalla. Moikataan kaikki naapurit puolin ja toisin.
 
"Vieras"
Naapureiden kanssa on sopivat välit, jutellaan kun pihalle satutaan samaan aikaan. Vain yhdessä naapurissa olen piipahtanut pari kertaa sisällä, muutoin seurustelu hoituu ulkosalla. Naapurit naapureina ja ystävät erikseen.
 

Yhteistyössä