Millaset tulot pitää olla, että saa lainaa 120t?Tehtiin Osuuspankin sivulla se lainahakemus ja vietiin tilinauhat pankkiin. Nyt tu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mietin vaan:
Et aika isoja lainoja ihmisillä on täällä suhteellisen pienillä tuloilla. Oletteko varautuneet että korot vaihtelee ja voi tulla muitakin yllättäviä menoja tmv? Vai sitten tosi pitkiä laina-aikoja?

Niinp... Meidän asuntolaina on mitoitettu sen mukaan, että voidaan helposti maksaa vaikka molemmat olisi työttömiä.

Ei makseta siis nytkään töissä ollessa isoa kuukausierää, mutta tehdään ylimääräisiä lyhennyksiä välillä, jotka lyhentää suoraan pääomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Op ja sampo on kiristäny lainan myöntämisen ehtoja todella kovasti ihan tässä lähiaikoina. Kannattaa suunnata Nordeaa :)

eipä niitä kaikille kande myöntääkään eikä kaikkien kannattaisi ottaakaan. isoja lainoja pienillä tuloilla, niin korot kun nousee niin oujee

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mietin vaan:
Et aika isoja lainoja ihmisillä on täällä suhteellisen pienillä tuloilla. Oletteko varautuneet että korot vaihtelee ja voi tulla muitakin yllättäviä menoja tmv? Vai sitten tosi pitkiä laina-aikoja?

Niinp... Meidän asuntolaina on mitoitettu sen mukaan, että voidaan helposti maksaa vaikka molemmat olisi työttömiä.

Ei makseta siis nytkään töissä ollessa isoa kuukausierää, mutta tehdään ylimääräisiä lyhennyksiä välillä, jotka lyhentää suoraan pääomaa.

toi onki musta hyvä et lainan suuruutta ei mitoiteta sen hetkisten tulojen mukaan vaan että siinä myöskin otetaan huomioon elämäntilanteiden muutokset ( työttömyys, ja onko toisella esim. varaa maksaa yksin lainaa jos toinen jää vaikka kht:lle lapsen tai lasten kanssa kotiin )

ettei ensimmäinen elämäntilanteen muutos johda siihen et ei ole varaa olla ja asua vaan kämppä menee myyntiin samantien.

vaikka olis unelmaa olla omassa talossa jne.. mut ei vaan oo varaa. nyt pärjättiin kun olin 2v kotona lapsen kanssa. tiukkaa oli mutta pärjättiin. lainaa on alle 100 000e.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Op ja sampo on kiristäny lainan myöntämisen ehtoja todella kovasti ihan tässä lähiaikoina. Kannattaa suunnata Nordeaa :)

eipä niitä kaikille kande myöntääkään eikä kaikkien kannattaisi ottaakaan. isoja lainoja pienillä tuloilla, niin korot kun nousee niin oujee

Juu totta tämäkin :) Kävin just katsomassa taloa johon tosi nuoret oli ottanu ison lainan ja nyt pankki pakottaa myymään pois kun eivät selviä veloista. Talo on lisäksi niin huonokuntoinen, et ei voi kun ihmetellä miten ovat tollasen lainan ottaneet edes tai saaneet siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
meidän tulot ja perhekoko ei "anna periksi" myöntää ko. lainaa. Mä tienaan netto n. 1860e ja mies saman verran. Meillä on kolme lasta.

Eniten ihmettelen, miksi eivät pyytäneet edes keskustelemaan esim. pienemmästä lainasta? Eikö me kelvata niille asiakkaina. Tarviikohan siirtyä Nordeaan, jos niillä olisi edes halua keskustella laina-asioista.

Mitä kokemuksia teillä on Osuuspankista laina-asioissa ja noin yleisesti?

Pankki laskee perhekoon mukaan kuukausittaiset menot, ja siellä on myös "huvitelurahat" ja se, paljonko pitää jäädä irtorahaa.
Mä kyselin asuntolainaa aikanaan, ja vain Nooa-pankki suostui edes neuvottelemaan ja olis myöntänyt lainan, jos olisin saanut kaksi takaajaa, mutta mä en halua sotkea muita mun raha-asioihin, niin jäi laina ottamatta.

Yhteistyössä