V
vieras
Vieras
Olen kovin ihastunut rotuun ja sellasen ottamista harkitsen.Nyt kokemuksia kaipailisin.Miten tulee toimeen lasten kanssa vai sopiiko koira lapsiperheeseen ym.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Miten helposti silmät vammautuu?
Alkuperäinen kirjoittaja Sittenkään ei.:Muistathan että näillä koirilla on hengitysvaikeuksia ja silmien kanssa ongelmia, koska ne on jalostettu jo liian pitkälle. Itse en voisi tukea näiden jalostamista kun näkee kuinka kärsivät.
Alkuperäinen kirjoittaja Mopsifani:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Miten helposti silmät vammautuu?
Kun koiralla ei ole kuonoa, oksa/heinä tms. voi vahingoittaa silmän.
Alkuperäinen kirjoittaja kahden mopsin äiti :):meillä on kaksi mopsia, toinen 3v., toinen kohta 2v. uroksia molemmat. puoli vuotta sitten perheeseen syntyi vauva. koirat ovat sopeutuneet tosi hyvin.
Mopsi on luonteeltaan aika itsepäinen, tottelee kun tahtoo... Aivan valloittavia ja "hieman" laiskoja koiria
Toisella mopseistamme on silmien kanssa ongelmia, ongelmia ilmeisesti esiintyy just silmissä koska ovat niin ulkonevat ja kuono ei ole suojaamassa risuilta ja kepeiltä. Mielestäni mopsi on suht helppohoitonen koira.
Kysyit vielä noista silmä vammoista, meidän koira on todennäköisesti tökännyt molemmat silmät risuun tai vastaavaan, ilmeni ensin molempien silmien tulehduksena, jossa huomattiin että näkökenttä on samentunut suurelta kohtaa. Ei siis näe enää kovin hyvin, vaikka on vasta 3v. Mutta toisella taas ei silmien kanssa ole ollut mitään koskaan.
Itse olen sitä mieltä että mopsi on täysin minun rotu!!! muun rotuista koira en ehkä enää halua!!
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti vielä...:En minäkään ole kuullut että silmävammat olisi niin yleisiä kuin niistä puhutaan! Halusin vaan kertoa että meidän toisella tällainen on ja senkin kanssa pystyy elämään aivan normaalia mopsin elämää
Ja tosiaan on lapsiperheelle hyvä koira, mutta vaatii oman osansa hellyydestä![]()