Millanen koira on pinseri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mari

Vieras
Sopiiko hyvin lapsiperheeseen? Lapset 3v ja 11v.
Asutaan pienkerrostalossa ja meilla oma pieni piha. Kokemusta koirista on, mulla ollut lapsuudenkodista saakka koira, mutta nyt ollaan oltu 3 vuotta ilman ja rupee tulemaan aikamoinen koirakuume.

On aika vilkas koira, löytyy myös kääpiöpinsereitä, joita voi todella kuvailla "hyperaktiivisiksi pomppijoiksi". En tiedä onko paras mahdollinen rotu lapsiperheeseen.

juurikin suber hyber ad/hd potilaita. en huolis kääpiö versiot vielä kaupan päällä karmeita rätkyttäjiä ei ainakaan kerrostaloon suositele.voi tietty olla rauhallisiakin yksilöitä mutta en ole vielä sellasta tavannut

Itsellä ollut kääpiöpinseri..
Ja ovat aika pitkälti ikiliikkujia.. ( paitsi vanhempieni vanhus joka jo 13v ) Välistä jopa rasittavan vilkkaita ;) ( ainakin ne yksilöt mitä itse tunnen )
Ja myös kovia leimautumaan. Puolustaavat omaa ihmistään välistä hyvin sitkeästikkin. Onhan varmasti yksilöissäkin eroa.

Meilläkin lapsia ja jos nyt koiraa oltaisiin ottamassa niin en pinseriä kyllä ottaisi.. joku rauhallisempi rotu.

Alkuperäinen kirjoittaja ekavekara3:
juurikin suber hyber ad/hd potilaita. en huolis kääpiö versiot vielä kaupan päällä karmeita rätkyttäjiä ei ainakaan kerrostaloon suositele.voi tietty olla rauhallisiakin yksilöitä mutta en ole vielä sellasta tavannut

jep, ja todellakin räksytys kääpiöversioissa rasittavaa... että kerrostaloon ottamista miettisin.

ihanan energisiä ja persoonallisia otuksia jos vain aika riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja ekavekara3:
itsellä saksanpaimenkoira ja ranskanbulldoggi ja hyvin etenkin tuo bullero viihtyy lasten kanssa niissä on tietenkin paljon rotu tyypillisiä sairauksia mutta luonne on kymppi :heart:

noi ranskikset alkaa olee kyl aika sairaita,kiitos liikajalostuksen!

Mä saan joka kerta migreenin näistä, mutta vastaanpa silti...

En ole tähän mennessä törmännyt rotuun, joka ei sopisi lapsiperheeseen.

Mun mielestä koiran/rodun valinnassa järkevintä olisi pohtia, kuinka paljon aikaa, vaivaa ja rahaa on valmis uhraamaan koulutukseen ja hoitoon, mitä sen koiran kanssa on tarkoitus tehdä ja missä määrin yms.

Yhteistyössä