Millanen idiootti tuo lapsensa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
päivystävään päiväkotiin joulunaikaan jos on ITSE KOTONA????? Ettekö ymmärrä että se on tarkotettu TYÖSSÄ käyville vanhemmille, joilla ei muuta tukiverkkoa ole?? Sietäisitte saada selkäänne. Olette yksin syypäitä päivähoitolain muutoksiin ja lapsiperheiden tukien leikkauksiin kun väärinkäytätte räikeästi yhteiskunnan palveluja.

• Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
Siis ootko tosissas?
En osaa kuvitella tuollaista. Ainakin silloin kun omat muksut olivat päiväkoti-ikäisiä niin suunniteltiin tosi tarkkaan, että muksut saivat olla kotona mahdollisimman paljon. Pitkät kesälomat olivat mahdollisia isovanhempien avulla jne.

Myös vanhempien sairauksista saattaapa johtua. Itse sairastuin pari vuotta sitten rajuoireiseen ms-tautiin ja kyllä minulla on oikeus viedä lapsi hoitoon kun mies on töissä. Itse olen eläkkeellä ja ikää minulla on 30-vuotta. Ja hyvinä aikoina sairauteni ei näy päälle päin, toisinaan kuljen pyörätuolilla.

Jos tekee etänä töitä niin ei se onnistu kovin hyvin pienen lapsen kanssa. Mun miehen pelastus oli mun sairastuminen niin saa tehdä töitä ja viihdytän muksua minkä pystyn.[/QUOTE
Mikai idioottien pitää tulla saivartelemaan? Yhtä lailla se ihminen mwnee töihin, jos tekee töitä kotona.
Kyse oli ihmisistä jotka ovat lomalla yms.
Eikä krooninen sairauskaan ome este, joa lapsesta kykenee viikonloppuisin huolehtimaan. Kyllä silloin on velvollisuus suoda lapselleen lomaa.

"Mikai idioottien pitää tulla saivartelemaan? Yhtä lailla se ihminen mwnee töihin, jos tekee töitä kotona.
Eikä krooninen sairauskaan ome este, joa lapsesta kykenee viikonloppuisin huolehtimaan. Kyllä silloin on velvollisuus suoda lapselleen lomaa."

Mutta mistä kukaan muu voi päällepäin tietää, tekeekö se kotona oleva töitä? Tai onko hänellä jokin vaikea sairaus?

Kun itse muutin viimeksi lapsen päivähoitoaikoja, ei minultä kyselty mitään tarkemmin, kirjattiin vaan tieto ylös. Eli periaatteessa mikään taho ei tiedä, puhunko totta kun sanon olevani töissä. Toki se pitää paikkansa, eikä lapsi mitään kauhean pitkiä päiviä edes ole hoidossa, mutta ei kukaan tuolla esim. tiedä, mitä teen työkseni. Ihan samoin niistä kotona olevista ei voi tietää, mikä heidän tilanteensa on, elleivät kerro.

Täälläpäin ei sijaa hoidossa ole niille joiden vanhempi on kotona. Aina on yrittäjiä jotka pitäs lapsen hoidossa kaikki aukioloajat kun ei itsensä sanomana viitsi olla kotona piltin kanssa edes sulkupäiviä. Ja kesälomallakin yritetään saada päivystykseen. Niin meiltäkin on kyselty aina kun lapsi päiväkodissa oli. Eikä tullu mieleen vinkua sitä että hälläkin oli lomaa meidän vapaiden kanssa.

"Mikai idioottien pitää tulla saivartelemaan? Yhtä lailla se ihminen mwnee töihin, jos tekee töitä kotona.
Eikä krooninen sairauskaan ome este, joa lapsesta kykenee viikonloppuisin huolehtimaan. Kyllä silloin on velvollisuus suoda lapselleen lomaa."

Miksi pitäisi tietää..? Sen takia asiaa voi paheksua vaikka kkeskustelupalstalla eikä huudella päiväkodin portilla.

Loma on pidettävä silloin kun päiväkodit ovat kiinni JOS siihen mahdollisuus.
Mutta mistä kukaan muu voi päällepäin tietää, tekeekö se kotona oleva töitä? Tai onko hänellä jokin vaikea sairaus?

"Miksi pitäisi tietää..? Sen takia asiaa voi paheksua vaikka kkeskustelupalstalla eikä huudella päiväkodin portilla.

Loma on pidettävä silloin kun päiväkodit ovat kiinni JOS siihen mahdollisuus."

Niin no ehkä kaikilla ei sitten ole sitä mahdollisuutta. Mutta aloittaja kysyi kysymyksen ja sai vastauksissa kuulla, että syy päivähoitoon voi olla esimerkiksi vanhempien työ. Joten mitä järkeä kauhistella "turhaa hoitoonviemistä", jos ei kerran tiedä, onko kyseessä sellainen?

Suurin osa varmaan haluaisikin viettää joulun ajan lastensa kanssa. Valitettavasti se ei aina ole mahdollista.

"Miksi pitäisi tietää..? Sen takia asiaa voi paheksua vaikka kkeskustelupalstalla eikä huudella päiväkodin portilla.

Loma on pidettävä silloin kun päiväkodit ovat kiinni JOS siihen mahdollisuus."

Niin no ehkä kaikilla ei sitten ole sitä mahdollisuutta. Mutta aloittaja kysyi kysymyksen ja sai vastauksissa kuulla, että syy päivähoitoon voi olla esimerkiksi vanhempien työ. Joten mitä järkeä kauhistella "turhaa hoitoonviemistä", jos ei kerran tiedä, onko kyseessä sellainen?

Suurin osa varmaan haluaisikin viettää joulun ajan lastensa kanssa. Valitettavasti se ei aina ole mahdollista.

Ap paheksui niitä jotka loman tmv syyn takia vievät lapsen päiväkotiin.
Sellainen vanhempi ei paljon lapsensa hyvinnoista välitä.
Turha lässyttää että joku käy töissä ja siksi lapsi on hoidossa. Se ei ollut jutun pointti.

Ap paheksui niitä jotka loman tmv syyn takia vievät lapsen päiväkotiin.
Sellainen vanhempi ei paljon lapsensa hyvinnoista välitä.
Turha lässyttää että joku käy töissä ja siksi lapsi on hoidossa. Se ei ollut jutun pointti.

Olisi varmaan pitänyt kirjottaa asia selkeemmin ja edeleenkin mistä se tietää perheiden tilanteet?

päivystävään päiväkotiin joulunaikaan jos on ITSE KOTONA????? Ettekö ymmärrä että se on tarkotettu TYÖSSÄ käyville vanhemmille, joilla ei muuta tukiverkkoa ole?? Sietäisitte saada selkäänne. Olette yksin syypäitä päivähoitolain muutoksiin ja lapsiperheiden tukien leikkauksiin kun väärinkäytätte räikeästi yhteiskunnan palveluja.

Palaan vielä vähän tähän aloittajan viestiin. Olen siitäkin samaa mieltä, että ilman syytä ei päivystävään päiväkotiin pitäisi viedä (siis jos syynä ei ole työ, sairaus, vaikeat ongelmat, tms). Lapselle päiväkodin vaihtaminen ei aina ole niin helppoa. Mutta viestin loppuosa ei pidä paikkaansa: päivähoitolain muutoksiin ei ole syynä se, että joku vie lapsensa hoitoon, vaan syynä on se, että halutaan säästää nimenomaan lasten palveluista, hyvinvointipalveluista, lapsiperheiltä, naisiin liittyvistä yhteiskunnan osa-alueista, jne. Se on ideologinen valinta.

Lapseni eivät olleet päiväkodissa joulun aikaan mutta tänään kyllä. Juuri heräsin, juon "aamukahvin" ja lähden heti seuraavalla bussilla hakemaan heidät kotiin.

Olin yön töissä ja mies on aamuvuorossa. Seuraavaksi yöksi menen taas töihin, joten oli pakko nukkuakin.

Eikö mieheni siis olisi saanut viedä lapsiamme hoitoon? Kaiken lisäksi lapset olivat olleet hoidossa jo yli tunnin ajan ennen kuin olin kotona töistä.

Kyseessä on ihan normaalit terveet ihmiset. Eivät tee etätöitä, sairasta ms-tautia tai ole masentuneita. Ihan omasta vapaasta tahdostaan ovat ilmaisseet olevansa kotona välipäivinä joko pikkusisaruksen tai isosisaruksen kanssa tai sitten ihan vaan lomailevansa. Ja mukula, ikähaitarilla 1-5 vuotta, uodaan päivystykseen. Ja näitä tapauksia oli siis ihan useampia, ei vain yksi perhe.

AP

Yhteistyössä