Millanen elämäntilanne sulla olis nyt jos tulis vauva

  • Viestiketjun aloittaja plussaa odotteleva (pelkäävä)
  • Ensimmäinen viesti
Töihin palaaminen siirtyisi, mikä ei harmittaisi kyllä yhtään. Esikoinen saisi olla pidempään kotona ja sisarukset olisivat mukavalla ikäerolla. Talous mietityttäisi, mutta kyllä siitä selvittäisiin. Positiivinen asia olisi ehdottomasti. :)
 
"vieras"
Sellanen ois, että nuorin lapsista täyttää kohta 3kk ja sit toisiks nuorin 1v5kk. muut on vähän vanhempia.
En tiedä... Ei kait se raskaus mun maailmaa kaatais, vaikka en (vielä) sellaista toivo.
 
"vieras"
Olen pyöritellyt samaa mielessäni, meille ei kertakaikkiaan nyt saisi vauvaa tulla.

Avioliitto on kiikun kaakun, kotona kaksi sairasta lasta ja alkava uusi työ huomattavasti reilummalla palkalla.

Näine hyvineni pärjäisin yksin jäädessäni työni ansioista, mutta kolmen (sairaan) lapsen kanssa äitiyspäivärahalla en tulisi selviytymään.

Tai siis kyllä kai me henkiin jäätäisiin, mutta tilanne olisi kovin raskas.

Mieluummin keskityn nyt työntekoon ja olemassaoleviin lapsiini, ei kiitos vauvoille.
Miten mä ymmärsin et te olette jo eronnut ja muuttanut erilleen ja sulle jo miehen kaverit lähetti niitä vonkausviestejä kun kuuli et olet vapaa?
 
vbiers
No näin sinkkuna niin vauva olisi saanut alkunsa jostain yhdenillansuhteesta, niin en pitäisi. Kahden alle kouluikäisen lapsen yksinhuoltajana en vaan voisi kuvitella jaksavani vielä vauvaa. Onneksi tämänkin ongelman pystyy välttämään sillä kun ei harrasta seksiä ollenkaan :D
 
nbepo
Olis kyllä karmeeta. Kolme lasta jo on, talonrakennus kiivaimmillaan, opiskeluissa aloitin just graduvaiheen ja tenttejä sekä muita juttuja piisaa. Sitä paitsi miehelle on tehty vasektomia, joten ois kyllä aikamoinen ihme, jos paksuksi pamahtaisin. Parisuhteessa kyllä menee hyvin vielä 16 vuoden jälkeenkin, mutta muutoin olisi kyllä "pienimuotoinen" katastrofi, jos vauva olisi tulossa.
 
Lex
[QUOTE="vieras";27041794]Miten mä ymmärsin et te olette jo eronnut ja muuttanut erilleen ja sulle jo miehen kaverit lähetti niitä vonkausviestejä kun kuuli et olet vapaa?[/QUOTE]

Me ollaan muutettu väliaikaisesti erillemme kesäkuun alussa, ja palattu yhteen asumaan elokuussa. Teknisesti ottaen oltaisiin jokatapauksessa naimisissa vaikka olisikin paperit jo laitettu vetämään.

Ne oli kyllä mun omia kavereita =)
 
Mulla on aina ja jatkuvasti se tilanne että tavallaan olis ihan maailman ihaninta jos niin kvisi, ja tavallan...apua voi helvetti taloudellisesti.... Joten mennään samalla linjalla kun viimeset 5 vuotta, ulos ja varmat päivät, ja jos nappaa niin sitten deal with it :D
 
"vieras"
Puitteet olisi kunnossa, molemmilla vakituiset työt, taloon ja autoon mahtuisi vielä yksi ja lasten ikäerotkin olisivat ihan sopivia, mutta mulla ei varmaan kroppa kestäisi enää uutta raskautta.
 
meillä
hyvä avioliitto, talous ok, muksut leikki-iässä. Olishan se järkytys, kun miehelle on tehty vasektomia, mutta toki olis vauva meille tervetullut, kun järkytyksestä eka selviäis.
 
"vieras"
Opinnot kesken, rahaa ei ole, parisuhdetta ei ole. En haluaisi lasta. Abortin tekisin. Tosin, ottaen huomioon etten harrasta irtosuhteita, voisin tulla raskaaksi ainoastaan jumalallisen ihmeen kautta. Voiko Jeesuksen toista tulemista lykätä abortilla?
 
"jjjjj"
no isommat lapset jo molemmat yli 9v. äikkäloma olisi kivaa vaihtelua, mut sit tarttis kolmoselle tehdä kaverikin, ja se ei enää 46v-50 v. varmaan tapahtuis helposti

taloremppa olis sit pakko aloittaa, auto meillä jo oliskin
 
[QUOTE="eee";27041491]Olen sinkkuuden takia ollut sen verran aikaa selibaatissa, että jos nyt tulis vauva, se taitais olla oikea mediasensaatio - lähestulkoon neitseellinen sikiäminen :D[/QUOTE]

Joo mulla raskautuminen olis myös ihan valtava mediasensaatio.:cool:
 
"Hertta"
Jos eilen olisi kysytty olisin vastannut, että ilolla otettais vauva vastaan. Tämän päivän perusteella ei kiitos. Mies soitti kännipuhelun ja totes, että kaikki on päin peetä, ei missään järkeä. Oon liian kiltti. Puhun nyt kuulemma liian lässyttävällä äänellä.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;27043028:
hyvä avioliitto, talous ok, muksut leikki-iässä. Olishan se järkytys, kun miehelle on tehty vasektomia, mutta toki olis vauva meille tervetullut, kun järkytyksestä eka selviäis.
Tai miehesi selviäisi järkytyksestä :D...
 
"vieras"
Olisi aika hankalaa, kun tuo nuorimmainen on vasta vuoden ikään tullut ja vieläkin yöt katkonaisia. Olisin hurjan väsynyt ensimmäiset kuukaudet (kuten aina alkuraskauden) ja tuon epelin yövalvomisten kanssa se olisi todella tuskaisaa. Tosin kevätvauva, voisiko ihanampaa olla... Uusi kesä uuden pikkuisen kanssa. Kyllä siitä selvittäisiin, vaikka syksy ja talvi olisivat toooodella pitkiä. Kunhan se vauva sitten osaisi nukkua. Ettei menisi toinen kesä perätysten ihan sumussa :/
 

Yhteistyössä