Millaista toimintaa perheille haluaisit omalle paikkakunnallesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emmy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emmy"

Vieras
Varmaan jokapaikassa ovat perinteiset perhekerhot ja kahvilat, mutta jos saisit valita ja päättää, niin millaisia paikkoja/toimintaa haluaisit?

Itse kaipaisin enemmän sellaista vapaamuotoisen ja järjestetyn välimuotoa. Että olisi paikka, jonne voisi mennä ja jossa lapset voisivat leikkiä samassa tilassa kuin vanhemmat, mutta keskustelu olisi jotenkin ohjatumpaa ja yhteisempää. Vois olla jotain alustuksia ensin jostain ja sitten yhteistä juttelua.

Tai sitten jotain askartelu / neulomis / käsityöpajoja vanhemmille. Olis aina jokin käsityöaihe.

Tai sitten kirjallisuuspiiri, että aina luettais joku kirja ja siitä juteltaisiin.

Nämä tietysti lasten ehdoilla.

Vapaamuotoista joukkueurheilua tyyliin kerran viikossa. Jos haluaa pelata jalkapalloa tai jääkiekkoa niin jo alle kouluikäisten on liityttävä ikäkausijoukkueeseen ja harkat vähintäään kahdesti viikossa, pelit päälle. Olisi kiva jos jossain pääsisi ihan vaan huvin vuoksi pelailemaan ilman mitään suorituspaineita, joko perheenä tai lapset ja aikuiset erikseen.

Joku hyvin helppo ja kevyt viikonloppuisin aamupäivän auki oleva koulun tai päiväkodin jumppasali, jonne voisi viedä pakkasaikana tai kura-aikana lapset aamupäiväksi riehumaan.

Ihan voisin itse norkoilla liepeillä ja vahtisin lapseni perhekahvilatyyliin ja vaikka vuorollani avata ja sulkea ovet. Olisi myös tie kevyeen ja helppoon vapaahtoistyöhön.

Kaipaisin esim. luistelukouluja, ja muutenkin sellaisia harrasteryhmiä. Meillä on tosi vähän mitään liikuntajuttuja lapsille omassa kunnassa :( Ennen täällä on ollut kuulemma yleisurheilukisojakin kesäisin jatkuvasti, mutta ei enää... Ei taida olla sellaisia "puuhamiehiä" nykyään, mies on puhunut että pitäis vissiin itse mennä mukaan kunnan urheiluyhdistykseen että tulis toimintaa... On vaan aika niin kortilla.

Jaa, tää olikin että millaista toimintaa koko perheelle...

No lapsille tai perheelle. Itse lähinnä kaipaisin just sellaista koko perheen toimintaa, kun lapset on vielä niin pieniä että niiden mukana pitää mennä. Ja samalla vois tutustua muihinkin perheisiin, kun ollaan uusia paikkakunnalla.

Meidän paikkakunnalla ei ole juuri mitään normaalista poikkeavaa...
kaipaisin itse lapsille enemmän monipuolisia harrastuksia, kuten askartelukerhoa joillekin 4-6-vuotiaille. Olisi niin mahtava.
Äideillekin(kaikille aikuisille) vois olla joku käsityökerho jossa tehtäisiin monipuolisesti kaikkea pientä kivaa eikä vaan jotain tiettyä..

Tämä on kyllä ketju siitä mitä kaivattaisiin perheelle, mutta...

Mä oikeasti kaipaisin iltahoitolaa. Esim. just palloiluhallia taikka iltatarhaa jonne voisi lapsen saada pariksi tunniksi hoitoon ja päästä itse jonnekin.

[QUOTE="emmy";25087816]Varmaan jokapaikassa ovat perinteiset perhekerhot ja kahvilat, mutta jos saisit valita ja päättää, niin millaisia paikkoja/toimintaa haluaisit?

Itse kaipaisin enemmän sellaista vapaamuotoisen ja järjestetyn välimuotoa. Että olisi paikka, jonne voisi mennä ja jossa lapset voisivat leikkiä samassa tilassa kuin vanhemmat, mutta keskustelu olisi jotenkin ohjatumpaa ja yhteisempää. Vois olla jotain alustuksia ensin jostain ja sitten yhteistä juttelua.

Tai sitten jotain askartelu / neulomis / käsityöpajoja vanhemmille. Olis aina jokin käsityöaihe.

Tai sitten kirjallisuuspiiri, että aina luettais joku kirja ja siitä juteltaisiin.

Nämä tietysti lasten ehdoilla.[/QUOTE]

sellasta lastenhoito palvelua jota vois käyttää kun itsellä on tarve.

[QUOTE="vieras";25089212]Tämä on kyllä ketju siitä mitä kaivattaisiin perheelle, mutta...

Mä oikeasti kaipaisin iltahoitolaa. Esim. just palloiluhallia taikka iltatarhaa jonne voisi lapsen saada pariksi tunniksi hoitoon ja päästä itse jonnekin.[/QUOTE]

Ainakin espoossa jotkut seurakunnat järjestää tällaista.

Yhteistyössä