Millaisilla tuloilla voi ottaa/saa asuntolainan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos bruttotulot on 1600 euroa/kk niin onko mitään mahdollisuuksia? Nytkin on vuokra 600 euroa ja silti rahaa jää elämiseen ja voihan niitä korkoja maksaa aluksi. Itse opiskelen vielä, joten vain miehen palkalla eletään, mutta hätätapauksessa voin nostaa opintolainaa. Auto ym. velkaa meillä ei ole. Itse olemme sitä mieltä, että toimeen tulisimme, jos lyhennys+korko n. 600 euroa/kk, mutta antaakohan pankki lainaa, kun lapsiakin kolme.

Kun itse valmistun niin sitten rahatilanne on toinen, kun työnsaantimahd. on hyvät. Ei vain malttais odottaa. Säästössä meillä on n. 10000e, joten pitäisi sillä pieni laina irrota, mutta vaatiiko pankit isoja tuloja?

Aika heikkoa kyllä on... otathan huomioon että kerrostalo/rivitaloasunnossa on yhtiövastike lisäksi+vesimaksut. Omakotitalossa sitten taas muita säännöllisiä kuluja. Että se 600?/kk ei millään riitä kattamaan kaikkia asumisesta ja suntolainasta aiheutuvia kuluja.

me ei saatu lainaa mutta tosin meillä ei ollut säästöjä.
takaajat olisi ollut mutta molemmissa pankissa sanottiin että ei onnistu.
me oltiin jopa laskettu niin että jos lainan korot nousisi niin pärjättäisiin.
pankille ei riittänyt tulomme ja se että maksoimme yli 600e vuokraa tunnollisesti.
Lisäksi jokainen lapsi söi menoja rutkasti sen verran että jos en väärin muista niin miehen palkka meni jo lasten menojen kattamiseen..
mutta kokeilemattahan ei tiedä, kannattaa vaan olla hyvät laskelmat ja suunnitelmat mukana ja katsoa kohtuu hintainen asunto.

Niin ja lainasummaksi ollaan ajateltu maks. 100000 euroa, kun täällä pohjoisessa asunnot on aika edullisia ja siis omakotitalon ostoa suunnitellaan. Kirjoitinkin, että opintolainani olisi sellainen hätävara, jos jotain täysin yllättävää tulisi. Olemme laskeneet, että jos laina ja korot yht. n. 600 ja sitten jäisi vielä pari sataa kuussa talon ylläpitoon.

se riippuu pankista, mistä päin ajattelitte ostaa.... meillä lyhennys ja korko n.400+sähkö käytön mukaan. meillä puulämmitys ja oma kaivo.. jos joku menee rikki ni sit tulee menoja mut muuten tosi edullista asua 55km turun yläpuolella..

Siis yhteiset tulot ton verran? Pitäisi riittää, että on ylipäänsä säännölliset tulot. Tai en tiiä jos on vasta kiristetty ehtoja.

Mutta epäilen että noilla tuloilla 100 000 lainakin on liikaa. Mä oon kotiäiti eikä tuloja, saimme lainan miehen tuloilla, jotka suunnillen ton verran. Sataa tonnia ei olisi saatu. Vähän vähemmän onnistui takaajien avulla.

Olemme aina eläneet niukasti ja siksi onkin viimeisen 10 vuoden aikan nuo säästöt kertyneet. Ottaakohan pankki sitä huomioon, että koska olemme pienistä tuloista säästäneet niin pystyisimme lainankin maksaan.

Ja vielä se, että tätä kituutusta olisi vain pari vuotta. Sitten pääsen töihin ja ennen sitä tietysti kesätöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis yhteiset tulot ton verran? Pitäisi riittää, että on ylipäänsä säännölliset tulot. Tai en tiiä jos on vasta kiristetty ehtoja.

Mutta epäilen että noilla tuloilla 100 000 lainakin on liikaa. Mä oon kotiäiti eikä tuloja, saimme lainan miehen tuloilla, jotka suunnillen ton verran. Sataa tonnia ei olisi saatu. Vähän vähemmän onnistui takaajien avulla.

Miehen bruttopalkka 1600 euroa. Lisäksi minun opintotuki, kolmen lapsen lapsilisä ja opintolaina.

Alkuperäinen kirjoittaja edellinen vieras:
Vasta luin tarkemmin, eli miehen tuloista teilläkin kyse ;) Jos oot opiskelija, ne olettaa vaan että tienaat hyvin valmisttuttasi ;)

En hirveitä tule tienaan, mutta töitä pitäisi riittää, kun sairaanhoitajaksi pitäisi valmistua :)

Saatte lainan, mekin saatiin. perheen tulot yhteensä 1900e/kk ja lainaa saatiin 150 000.. ja laskelmien mukaan vielä jää rahaakin kaikkien menojen jälkeen.. siis kaikki ruoka, vaatteet, puhelimet, vedet..jne jne. laskettu ja silti jäi kuussa vielä rahaa reilu 200e/kk ylimäärästä..