Millaisilla tuloilla saa pankista lainaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiivi

Vieras
Ollaan suunniteltu omakotitalon rakennuttamista ja tuo näyttäisi tulevan tontteineen, pihoineen yms. maksamaan n. 250.000 euroa. Nykyisen asunnosta jäisi ehkä lainojen jälkeen 50.000 euroa eli 200.000 tarvittaisiin lainaa. Meillä nettotulot tällä hetkellä n. 3500e/kk (mies hoitovapaalla) ja sitten kun mieskin on töissä n. 4300e/kk Millaisilla tuloilla mahtaa pankit myöntää noin isoa lainaa?

Niin no asuntojen hinnat ja rakennuskustannukset tippuvat luultavasti parin seuraavan vuoden aikana jopa 60% kun suuri rysähdys tulee. Joissakin maissa kuten Liettuassa tuo on jo tapahtunut. Sen takia pankit ovat varovaisia ja hyväksyvät 250.000 euroa maksavan talon vakuudeksi ehkä vain 150.000 euron lainaan. Teiltä siis puuttuu vakuudet muutamalle kymmenelle tuhannelle.

Alkuperäinen kirjoittaja itse lykkään rakentamista:
Niin no asuntojen hinnat ja rakennuskustannukset tippuvat luultavasti parin seuraavan vuoden aikana jopa 60% kun suuri rysähdys tulee. Joissakin maissa kuten Liettuassa tuo on jo tapahtunut. Sen takia pankit ovat varovaisia ja hyväksyvät 250.000 euroa maksavan talon vakuudeksi ehkä vain 150.000 euron lainaan. Teiltä siis puuttuu vakuudet muutamalle kymmenelle tuhannelle.

No onpas sulla spekulaatiot. Mutta jokainen tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja itse lykkään rakentamista:

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Rakennuskustannukset... jep. eli raksaäijät lakkaa maksamasta vuorkaa ja syömästä ja lauta on ilmasta niin kyllä siinä kustannukset tippuu :laugh:

No jos asuntojen hinnat rytisevät alas, niin tuskin saadaan sitten nykyisestäkään juuri mitään. Itse en kyllä usko että noin paljon voisivat pudota. Mutta siis varsinaiseen kysymykseen edelleen kaipailen vastauksia.

Yhteistyössä