Millaisilla tuloilla tulette toimeen / kk?

  • Viestiketjun aloittaja posti
  • Ensimmäinen viesti
fffffff
Noiden menojen jälkeen jää ruokaan ja laskuihin n. 1300€, normaalikuussa. Kaksi aikuista ja yksi lapsi. En tiiä, kaikki menee mikä tulee, säästöön saadaan vaihtelevasti 50-200€/kk. Ja aina sopivasti kun säästöön saa vähänkään isomman summan, niin
a) joku iso kodinkone posahtaa, viimeksi yhtäaikaa pyykinpesukone ja tiskikone
b) autoon tarvii ostaa esim renkaat ja/tai tehdä jotain pikkuremppaa
c) lisäksi säästöjä syönyt viime vuosien lomautukset ja sairaslomat, jolloin on tippunut kelan rahoille...

Ärsyttää kun ei saa varmaan ikinä säästettyä keittiöremppaa varten, kun AINA tulee jotain.... Huoh, kohta on onneksi opintolainat maksettu niin saa taas enemmän säästöön :)
 
Ei hitto. Mä laskin just mitä meille jää käteen ja nyt mietityttää että miin ihmeeseen mä tuhlaan kaikki rahani!!! Jos muut pärjää vähemmälläkin, niin mähän laitan rahaa ihan taurhiin juttuihin. HITTO. miks mä en osaa säästää? Mulle jää ihan yhtä vähän kuukauden jälkeen käteen kun silloin kuin tein vielä pätkähommia. Pakko oppii säästään.
Kohtalotoveri täällä, käteen jää minulle ja miehelle yhteensä oikein mukava summa kun kaikki lainat jne. miinustettu pois, mutta juurikaan mitään en osaa laittaa säästöön...ja nyt kun luen kuinka pienillä ihmiset tulee toimeen niin..hävettää :ashamed:

Nyt alkoi säästökuuri tässä huushollissa :)
 
Viimekuukausina on jääny joku 2-2,5 tonnia noiden menojen jälkeen (tosin päivähoitomaksuja ei ole kun lapset on kotihoidossa), rehellisesti sanoen aika julmetun tiukkaa on tehnyt. Tämän kuun lopusta onneksi helpottaa...

Muoks. jos siis ruokaa yms. ei lasketa asumiseen liittyviksi kuluiksi...
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";23397710]miten te meah elätte jos tuolla summalla tiukkaa tekee???[/QUOTE]

Arvaapa, paljonko menee pelkästään ruokaan:
2 aikuista, 4 lasta, kani, 2 marsua, 3 kissaa, 2 koiraa, 4 kanaa, 4 kukkoa, 2 ponia ja 6 hevosta.

Ei ole kuule ihan pieni se eväslaskukaan tällä porukalla, johan meillä menee heinään ja sahanpuruun yks pieni omaisuus kuukaudessa.
 
Keskimäärin n.1000e/kk. Ja 6 henkilöä tarttis sillä ruokkia ja vaatettaa. Ruoka on laadukasta ja vaatetta (ostan käytettynä ) tarpeeksi ja hienoa, mutta kun autoon tulee vikaa tai koira sairastuu niin kuluu heti ne rahat mitkä oli ajatellut säästää johonkin ylellisýyteen...
Auton huolto on haukannut 200-400e / kk joka kuukausi tänä vuonna!
 

Yhteistyössä