millaisilla tuloilla 700€ lyhennystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meillänäin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meillänäin

Vieras
Millaisilla NETTOtuloilla lyhennätte lainaa noin 700 € kuussa? Meillä ois tuollainen summa suunnitteilla omakotitalon lainanlyhennykseksi ja mietityttää, riittääkö rahaa muuhun elämiseen sopivasti.

Vaikuttaa vähän muutkin asumismenot - on eri asia lyhentää lainaa 700 e/kk jos asuu kerrostalossa ja muut asumiskulut ovat 200 euron vastike, tai omakotitalossa, jossa muut asumiskulut saattavat olla vaikka 400 e/kk.

[QUOTE="mie";24124404]Me lyhennämme lainaa 900e/kk ja nettotulot 4500e ylöspäin. Muut asumiskustannukset omakotitalossa n. 350e/kk + hankinnat ja remontit.[/QUOTE]

vaan? kyllä noilla tuloilla lyhentäs jo 1500e kk omakotitalossakin. tietty riippuu sitten muistakin lainoista ym menoista...

nettotulot on nyt(olen äitiyspäivärahalla) yhteensä kai noin 3000 e. asumiskulut yht 1000e( 250 vastike, 250 remonttilainan lyhennystä, 500 asuntolainanlyhennystä). rahaa jää säästöön, mikä on hyvä, koska kohta alkaa hoitovapaa ja sitten niitä säästöjä tarvitaan että saadaan tuo summa maksettua.

[QUOTE="Pirjo";24124784]Tarkoitat varmaan kuukausierää, joka sisältää korot ja lyhennyksen? Meillä LYHENEE laina n. 700€/kk, maksetaan n. 1100€/kk pankille.. =)[/QUOTE]

juurikin näin, kuukausierää tarkoitan.. :) termit vähän hukassa..

tämän ketjun perusteella voisin päätellä, että noin 3500-4000 nettotuloilla (vaihtelee vähän) tuo 700 on ihan realistinen. omakotitalosta kyse, joten tiedän, että on paljon on muitakin menoeriä kun tuo laina.

juurikin näin, kuukausierää tarkoitan.. :) termit vähän hukassa..

tämän ketjun perusteella voisin päätellä, että noin 3500-4000 nettotuloilla (vaihtelee vähän) tuo 700 on ihan realistinen. omakotitalosta kyse, joten tiedän, että on paljon on muitakin menoeriä kun tuo laina.

Meillä kuukausitulot keskimäärin 3300 ja vähän vajaa 700 euroa on kuukausierä.

Meillä nettotulot vähän alle 5000e ja lyhennämme 1200e/kk. Eikä todellakaan riittäis raha suurempaan lyhennykseen, kun toisen tulot on paljon pienemmät kuin toisen ja halutaan puoliksi maksaa tuo laina (aina se ei tietty onnistu, mutta yritetään kuitenkin).

Alkuperäinen kirjoittaja meillänäin;24124323:
Millaisilla NETTOtuloilla lyhennätte lainaa noin 700 € kuussa? Meillä ois tuollainen summa suunnitteilla omakotitalon lainanlyhennykseksi ja mietityttää, riittääkö rahaa muuhun elämiseen sopivasti.

No sehän on täysin riippuvainen teidän tuloista.
Meillä omakotitalo jossa sähkö vie noin 150e/kk, jätekuljetus 30e/kk,laina pankkiin 900e/kk..päälle sitten kiinteistövero.Talo on vuoden vanha, joten ei remppoja edessä .
Ei pystytä matkustamaan ulkomailla tai hankkimaan mökkiä. Mutta pystytään pitämään kaksi autoa ja kaikilla kolmella lapsella kalliitakin harrasteita , eikä ruoka-tai vaatekaupassa tarvitse kitsastella.Eli ihan normi eloa.

Minä olen pienituloinen sinkkuäiti. Palkkani on 1750 käteen ja lyhennän 700. Vastike tässä rivarissa on 260.
Joskus ihmettelen itsekin että miten rahat riittää...mulla kun on säästössäkin mukava summa, matkustamme, sisustan...ja kohta olen velaton nainen kun olen jaksanut tehdä ylimääräisiäkin lyhennyksiä. Olen kyllä erittäin pihi !! Ja tein vuosia vuorotöitä jolloin palkkani oli hyvä ja pystyin maksaaan isoa lainanlyhennystä.

Yhteistyössä