Millaisilla sydänäänillä sektioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piipa75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä nelosella heitteli, alimmillaan oli muistaakseni 50-60, sektioon ei jouduttu kun sain punnattua neitin ulos, konttausasennossa olin muuten ja sain lisähappea. Napanuora oli täälläkin kaulan ympärillä ja 9pisteen neiti.

Voi Piipa, kurja kokemus on ollut, mutta vauva ilmeisesti on kunnossa? Ehkä tuo on ollut tossa tilanteessa paras ratkaisu lapsen kannalta, jos vaikka leikkauksen suorittajaa ole ollut heti paikalla? Eikä sitä aina tiiä...

Sydänäänet eivät aina kerro kaikkea. Meillä kävi huonosti. Vauvan sydänäänet romahtivat en muista enää edes lukemia, ihan hetkellisesti -kerittiin juuri huomata ja heti perään normalisoituivat. Normaalisti synnytin ja vasta sen jälkeen huomattiin, että aivovauriot olivat suuret :(

Minä jouduin hätäsektioon kun vauvan sydänäänet laskivat supistuksen aikana noin 40 lyöntiin minuutissa eivätkä supistuksen välissäkään nousseeyt enää yli 65 lyönnin.

Joku kyseli, että saako sairaalasta niitä tietoja omasta synnytyksestään. Minä soitin sairaalaan (Oys) ja he ohjeistivat lähettämään Arkistoon allekirjoituksella varustetun pyynnön, mitä papereita haluan. Tein niin ja sain postissa kotiin synnytyskertomuksen sekä vauvan sydänäänikäyrät.

Harmittaa, kun en voi päivääkään olla miettimättä tai puhumatta tuosta synnytyksestä. Edelleenkään, vaikka aikaa on kulunut jo yli 1v 2kk.

Yhteistyössä