Millaisilla kk tuloilla olisit valmis tai pystyisit maksamaan 1350e vuokraa?

pakkoon
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
en maksaisis ikinä VUOKRAA noin paljoa..jos olis varaa tuon verran pulittaa niin pulittaisin omistus kämpästä.
ja ostat pk-seudulta 5h +keittiö. läävästä saat maksaa vähintään 400k. laskes siitä kuukausikulut lainalle

Meillä menee nyt asumiseen 1200, enkä juuri enempää olisi valmis maksamaan. Tulot tällä hetkellä n. 4500e netto. Oltiin tuollaisessa tilanteessa ja päätettiin, että vuokraa ei noin paljon makseta. Ja pääkaupunkiseudulla tuo summa ei riitä lainaan ja yhtiövastikkeeseen. Joten päädyttiin asoon. Nyt maksetaan 110 neliön asunnosta 1000e "vuokraa" ja 200 menee "säästöön" eli asomaksuun.

maija
millanen asunto? saatteko asumistukea?
ei kyl oikein järkeä jos toi summa pitää joka kk maksaa jollekin muulle, kun sillä kartuttas jo yli kymppitonnin omaa omaisuutta

Asumistukea saatais 400e, joten itelle jäis maksettavaks 950e.
Miehelle jää käteen kuussa 1200-1700e ja mulla minimi äpr. Ja tietysti lapslisät.
Meitä on muuttamassa 6-7henkee ja neliöitä olis 159.
Miehen harrastus mahtuis samalle tontille ja asunnossa tilaa olis reilusti kaikille.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja maija:
millanen asunto? saatteko asumistukea?
ei kyl oikein järkeä jos toi summa pitää joka kk maksaa jollekin muulle, kun sillä kartuttas jo yli kymppitonnin omaa omaisuutta
No ap:n tapauksessa he tuskin saisivat lainaa niin paljon, mitä tuon kokoiset perheasunnot heillä päin maksavat. Jossain päin Suomea perheasuntojen vuokrat lähtevät tuhannesta eurosta. Lisäksi he saavat asumistukea, jota ei asuntolainaan tietenkään saa.

"Järkevämpää" olisi tietysti ostaa oma, mutta useinkaan se ei ole mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Miehelle jää käteen kuussa 1200-1700e ja mulla minimi äpr. Ja tietysti lapslisät.
Miehen harrastus mahtuis samalle tontille ja asunnossa tilaa olis reilusti kaikille.
No toihan on vielä iso kämppä, kun vaikka vertaa tähän.

http://www.ta.fi/kohde_vuokra/?id=3315

Meillä päin vapaiden markkinoiden vuokrat on tuota tasoa.

Se aso oli hyvä päätös, mekin käytiin semmosessa asumassa pari vuotta, ja sitten ostettiin oma, jossa on nyt asuttu 2,5 vuotta.

Rahina
Oletko ihan varma että asumistuki tulee tosiaan olemaan noin pieni. Eikö kaikki lapset ole kirjoilla asunnossa? Tulojen puolesta pitäisi saada enemmän, vai onko kämppä peruskorjausta vailla?

jio
No aika tiukille vetäis noilla tuloilla, en lähtis..

jos
Voisin " maksaa " tuollaista vuokraa jos oltaisiin molemmat työttömiä miehen kanssa. Itse kun ei silloin tarvitse maksaa juuri mitään. Työttömillähän on varaa asua noin kalliissa asunnossa.

hei
ja nettotulot yhteensä on 3800e se on sitä luokkaa mitä suositellaan että jos kolmannes tuloista menee asumiseen homma on hanskassa jos enemmän voi joutua tinkimään jo asioista joista ei halua (esim. me eikä moni muu halua tinkiä harrastuksista tai hyvästä ruoasta tai parista reissusta esim. kotimaassa vuosittain).

Rahina
Alkuperäinen kirjoittaja jio:
No ei noin monta ihmistä mihinkään kolmioon mukavasti mahdu. Monen lapsen kanssa on tiukkaa aika monella.

Miehen harrastus on lähellä, ei tarvitse maksaa matkoja ja on läsnä kotona. Se on kyllä hyvä puoli.

Jos olette päättäneet päätyä vuokralla asumiseen niin laskekaa 6 kk ajalta menot KAIKKI! Bussiliput, puhelimet, sähköt, ruuat, kaikki kulut mitä teillä tulee olemaan tuossa asunnossa. Katsokaan riittääkö rahat. Ei niillä tuloilla niinkään vaan menoilla on suuri merkitys.

Ja eikö teidän tilanne helpotu kun menet töihin??

M
Alkuperäinen kirjoittaja jio:
Tuossa tuloista puuttuu 4-5 lapsen lapsilisät. 500? ja ylöspäin. Kyllähän sillä summalla saa porukan pysymään kylläisenä.

Hiukan asiaa taas asian vierestä...
Minä olen ostanut pk-seudulla ensin yksiön, myynyt sen pois voitolla ja ostanut sitten kaksion, myynyt sen pois voitolla ja ostanut nyt tämän nykyisen kolmion. Perheemme on pieni, joten mahdumme tähän hyvin. Lainaa on jäljellä todella vähän. Yksiön ostin kymmenen vuotta sitten.
Jos minulla/ meillä ei olisi omistusasuntoa vielä, ostaisin sen ehdottomasti nyt. Nyt on ostajan markkinat.

Yhteistyössä