Millaisia teidän vauvat on/oli? (noin 6kk-10kk)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eräs äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on tuollainen "aurinkopoika", joka ei kitise kuin väsyneenä. Leikkii ja puuhailee paljon itsekseen ja on tosi rohkea, ei vierasta isompaakaan joukkoa (lauantaina tuli kokeiltua kun oli noin 30 vierasta kylässä, sinnehän hän keskelle porukkaa vian konttasi ihailtavaksi koko ajan).

Se on lapsen temperamenttia. esim meillä yksi täyttä aurinkoa ja melkein ikinä ei vikaa ja toinen taas huutaa kellon ympäri ja kitisee kun mikään ei kelpaa. Niin eriluonteiset lapset ovat nuokin.

Eli mulla on siis vähän keskivertoa vaativampi vauva? Olen miettinyt olenko itse vain "helposti ärsyyntyvä" kun en aina jaksa kuunnella sitä kitinää koko päivää (siis että tuntuu erittäin hyvälle ajatukselle lähteä pienelle kävelylle tms)

Eka oli semmonen kitisijä, aina piti leikkiä tai olla sylissä, mutta tämä toinen nyt 9kk vanha vauveli on ihan erimaata, leikkii kaikessa rauhassa myös yksinkin, ei kitise eikä narise mistään, ainut että ruoka pitää olla just sillon ku herra haluaa ja sillon alkaa hirmunen huuto jos ei saa just siinähetkessä!

Miten mun pitäisi olla tällaisen lapsen kanssa, siis kun hän kasvaa? Kun siis hermostuu jatkuvasti jos ei esim. saa tehdä jotain. Millaisia tällaiset lapset on "isompina" (noin 2v eteenpäin), onko elämä siis todella vaikeaa silloin?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Miten mun pitäisi olla tällaisen lapsen kanssa, siis kun hän kasvaa? Kun siis hermostuu jatkuvasti jos ei esim. saa tehdä jotain. Millaisia tällaiset lapset on "isompina" (noin 2v eteenpäin), onko elämä siis todella vaikeaa silloin?

*MUOKS* Pienempänä oli sellainen, että sylissä piti olla koko ajan tai itki. (En pystynyt ikinä edes syömään ilman huutoa.) Nykyisin ei halua olla sylissä lainkaan, mutta silti hirveää huutoa tai kitinää jatkuvasti. Kaikki on yhtä taistelua; syöminen, vaipanvaihto, pukeminen...

Yhteistyössä