Paljonko vauvat syö päivän aikana tuttia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Hei. Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta mulla on pariviikkoinen vauva joka lutkuttaisi tuttia koko ajan. Pitääkö sitä tutin käyttöä jotenkin rajoittaa vai annatteko tuttia niin paljon kun haluaa?

Tämä on toinen lapseni, eikä esikoinen huolinut ikinä tuttia, siksi olen näin pihalla.

Niin ja alkoiko teidän vauvat syömään tuttia melkeen laitokselta päästyä vai annoitteko tutin vasta myöhemmin?

Meillä söi jo laitoksella ja annoin sen olla niin paljon kun vaan halus sitä syödä, aloin jättää tuttia vähemmälle vasta joskus puolen vuoden iässä ja nyt syö tuttia enää nukkuessaan ja autossa. (11kk)

Alussa annoin syödä ihan niin paljon kun tykkäs. Oli siis aika paljon sillon. Nyt vauva kohta puolivuotias ja tutti suussa lähinnä nukahtaessa (ja yleensä myös nukkuessa) ja sillon kun pitää yrittää "hiljentää" vauva.

Meillä oli kummallekin lapselle annettu tutti laitoksella, ei se haitannu minua. Oon kans antanu vauvan syödä tuttia niinpaljon ku on halunnu. Vasta joskus 7kk ikäsenä olen alkanu rajottaan ettei ny koko ajan tuttisuussa leiki ja hyöri menemään.

meillä tuo vaati aika lailla totuttelua tutille vaikka laitokselta jo aloitettiin. eikä ole missään vaiheessa ollut käytössä kuin rattaissa, autossa ja nukkuessa. hereillä tutti ei kertakaikkiaan kelpaa, nyt saattaa sillä leikkiä ja pyöritellä käsissään ja välillä laittaa suuhun mutta ei siitä mitään iloa sille hereillä ole. (5kk täyttää kohta)

Meillä on molemmilla lapsilla ollut kova imemisen tarve, joten en ole ihan pienenä rajoittanut tutin käyttöä - se tuo pienelle kuitenkin niin paljon lohtua ja turvaa. Joskus puolen vuoden korvilla tutti jää helposti ihan itsestään vähemmälle, kun ympäristö kiinnostaa ja vauva lähtee kunnolla liikkeelle.

Mutta voi myös käydä niinkuin meillä, että viikon jälkeen lääkäri suosittele tuttia, kun tyttö oli lihonut niin paljon. Eli ei ne lapset aina automaattisesti syö vain sen verran kun tarvitsevat.