Millaisia teidän 2v4kk lapset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun poika on tasan 2v3kk, joten aika lähellä tota kyselemääsi ikää, joten vastaampa nyt kun poika ei häiritse, imuroi pitkin huushollia. :) Poika on vilkas ja koko ajan hääräämässä kaikenlaista. Apuna halua olla kotihommissa, joten välillä pitää tehdä hommat niin, että poika voi auttaa. Nyt poika viihtyy jo onneksi jonkin aikaa yksin ja tekee yksin mm. junarataa, palapelejä tai imuroi kuten nyt.

Viime aikoina on myös uhmaikä on alkanut tulla paremmin esiin ja varsinkin nukkumaan meneminen on aikaisempaa vaikeaa, mutta ei mahdotonta kun aikuinen laittaa rajat ja sitähän lapsi haluaakin ja etsii. Ulkona poika tykkää touhuta aika kivasti eikä tartte koko ajan olla perässä juoksemassa kun on aidattu ja turvallinen piha ympärillä. Kotonakin meillä on aika turvallista eli ei tartte koko ajan katsoa missä poika on, vaan voin luottaa siihen että ei pysty kiipeämään minnekään kovin korkealle ja tippumaan sieltä, vetämään mitään hellalta päälleen jne.

meillä typy on 2v5kk. Kuiva, puhuu ja syö ite, milloin ei ole uhma päällä tai "vauvata". Leikkii nukeilla (tosi kova hoivavietti), rakentelee dubloilla ja palapelejä ja leikkii muovieläimillä.
Meidän typy on aika rauhallinen tapaus noin niin kuin jo luonnostaan. Leikkii itsekseenkin ja aika rauhallisesti yleensäkin. Uhmaa siis on, välillä lähinnä hiljaisen itsepäisyyden muodossa ja välillä oikein huutaen ja raivoten. Välillä on iso tyttö ja tekee tosi paljon itse, välillä tarvii apua enemmän.
Aika hauska ikä muuten, kun jutut alkaa olla hulvattomia, on oikein hauska tosi-tv! :heart:

Tyttäreni on 2v5kk ja on kova tyttö laulelemaan ja touhuamaan nuken, barbien kanssa. Välillä iskee kova minä itse- vaihe mutta kärsivällisesti kun jaksaa vaan autta ja olla länsä kun ei kaikki onnistukkaan niin menee suht ok. Tyttö ei ole vielä kuiva, on "panttaaja" kun vaipat on pois, syö itse. pukee itse jos vaatteet on valmiiksi. Voisin kuvitella että teidänkin perheessä isosisar kasvaa nopeasti isoks kun vauva tulee ja on reipas apulainen. hatunnosto teille, itse en toista lasta hanki.... :D

Syö ite, leikkii itsekseen jo pitkiäkin aikoja, keskittyy lastenohjelmien katsomiseen todella hyvin (pitää rajoittaa välillä :o :whistle: ) Vaippa on vielä ja pysyy (meillä myöskin "panttaaja" tyyppi) Uhmaa löytyy, vaatteiden pukeminen ja syöminen on välillä yhtä tahtojen taistelua, mutta niistä selvitään, yleensä molemmat sujuu hyvin :) Vilkas, temperamenttinen touhuaja :heart:

Minä Itse- vaihe meneillään. Isosiskokin suuttui hänelle yksi päivä kun tämä määrää koko ajan! Aika rasittava vaihe. Ei millään jaksais olla niin kärsivällinen kuin pitäisi. Helppoa on tietysti ettei hänellä ole enää vaippoja, nukutuksia, päiväunia yms.

Tyttömme on 2v 5 kk ja perhepäivähoitajalla päivät, mutta on iltaisinkin aika virkeä eli tarvitsee paljon leikkikaveria vanhemmista. Lyhyitä aikoja leikkii itsekseen esim. leegoilla, pikkueläimillä, nukeilla, rattailla, piirtelee, kuuntelee musiikkia, katsoo lastenohjelmia.. Vaipat on vielä käytössä, syö joskus itse, joskus pitää syöttää ja lukea yms. Vaatii vielä paljon syliä ja huomiota. Välillä saa kiukkukohtauksia, mutta enimmäkseen on aika rauhallisesti.

meillä tyttö 2.5v

syö itse, pukee jos haluaa (=harvoin), uhma alkaa jo väheneen, luonteeltaan on itsepäinen. Kuivaksi harjoittelu menossa, oli jo kesällä lähes kuiva, mutta sitten iski karmea pottakammo, joten nyt aikalisän jälkeen hissukseen uudelleen ennen kuin kakkonen syntyy huhtikuussa. Tyttö pistää nukkuun itse iltasadun jälkeen omaan huoneeseen.

Meillä tyttö leikkii paljon itsekseen, katselee kirjoja, rakentaa duploilla, leikkii vauvanukeilla, kokkailee omalla hellalla, katselee kirjoja, piirtää, värittää, muovailee, katselee filmejä (pakko rajoittaa), leikkii pikkuautoilla, rakastaa olla ulkona. Haluaa välillä olla vauva, tulee syliin ja kertoo olevansa vauva. Ja todellakin hauskoja juttuja kertoilee.

Esmes käytiin viikonloppuna titi-nalle-konsertissa, kysyin etukäteen tytöltä mitähän titi mahtaa laulaa, ja vastaus oli hard rock hallelujah, vaikkei meillä ees kyseistä biisiä soitella, mut päiväkodista ja radiosta keksii kaikenlaista...

Yhteistyössä