Millaisia nukahtamis/nukuttamisrituaaleja teidän lapsilla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja akrobaatin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

akrobaatin äiti

Vieras
Niin sitä harrastettiin pienimuotoista breakdancea pinnasängyssä, jaloilla potkittiin pinnoja, että päästiin pyörimään kätevästi sängyssä, lakanaakin oli mukava samalla repiä naurunkikatuksen säestyksellä. Välillä nostettiin selällä ollessa peppua ilmaan ja "tätäteltiin". Äitiä hihitytti moinen meno, mutta pokka oli pidettävä.

Mutta nukkumaan oli alettava, äiti laittoi hellän tiukasti peiton vartalon ympärille, jotta hyöriminen ja pyöriminen loppuisi ja uni voittaisi. Ketterä kun olen niin pääsin pari kertaa pyörähtämään konttausasentoon ja "nytkyttelemään". Äiti käänsi takaisin selälleen ja peitto oli taas tiukasti ympärilläni.

Mitähän sitten keksisi? Ai niin, voinhan "viskoa" päätäni sivuille ja siinä samalla ohimennen kädellä lennättää tutin suustani. Hiukan väsyitkua päälle. Tämäkin on hyvä toistaa ainakin viisi kertaa. Tämä on hyvä keino tarkistaa, että onhan se äiti siinä vieressä ja lähellä.

Viimein alkaa tuhina kuulua ja uni voitti nopeasti. On mulla niin rakas ja ihana vauveli!!!

Mä laitan aina meiän 1-vuotiaan nauravana nukkumaan :) Kutittelen hetken ja leikin kukkuu-leikkiä. Sitten poistun huoneesta ja lapsi nukahtaa aina heti itse.

nukutan sekä 2,5 vuotiaan ja 1 vuotiaan samaan sänkyyn...nukkuvat siis jo molemmat samassa lasten jatkettavassa sängyssä vierekkäin. itse makaan toisessa sängyssä ihan vieressä ja silittelen ja lauleskelen molemmille kunnes nukahtavat noin viidessä minuutissa, jos ei onnistu niin annan valvoa vähän pidempään ja uusi yritys vähän ajan päästä!

4v menee kovin kiltisti joka ilta sadun jälkeen sänkyyn ja nukahtaa:) 1v taas kuuntelee kiltisti sadun,menee sänkyyn ja..sen jälkeen sylissä kiikuttelua ja itkua ja raivoamista,tavaroiden heittelyä jne. tutti lattialle ja vesipullo heitetään sängyn alle x 10.tätä kestää tunti tai pari(saa laittaa kaikki rauhottelukeinot peliin ettei isoveli herää huutoon..)

Meillä 2v. valitsee illalla hyllyköstään mitä kirjoja ottaa sänkyyn mukaan. Sitten kapuaa kirjojensa kanssa sänkyyn. Toivotellaan hyvät yöt ja vedän soittorasian soimaan. Poika katselee aikansa kirjojaan, sitten nukahtaa.

Ei mitään. Vien sänkyyn ja sanon hyvää yötä, peitto päälle ja poistun huoneesta. Lapsi vasta 2vuotias joten ehkä myöhemmin pitää jotain iltasatua alkaa lukemaan.