Millaisia makuuhuoneita teillä on? Mä en vaan osaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

as if

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
18 068
4
38
Me ollaan asuttu täällä pian 2 vuotta ja makkari on edelleen vaiheessa. Muualla meillä on osittain (ainakin mun mielestä) ihan kivankin näköistä mutta makuuhuonetta mä en vaan osaa sisustaa mitenkään.

Kalustuksena on vaan meidän sänky

Ja ihan perus valkoinen Brion pinnasänky.

Niin ja "väliaikaisina" kammotus jakkara yöpöytänä ja kammotuslamppu sen päällä.

Seinillä ei oo mitään, katossa ei oo lamppua, ei oo mattoa eikä verhoja (paitsi sälärit), seinät on valkoiset ja lattia tammiparkettia... Ei meillä oo edes päiväpeittoa kun nekin on aina niin rumia (muka). Huone on n. 12m2 ja yhdellä seinällä kiinteät perusvalkoiset kaapistot.
Matottomana ja verhottomana voin kyllä jatkaakin, se ei oo ongelma :D

Tykkään sellaisesta suht pelkistetystä tyylistä, ei mitään maalaisromanttista ainakaan (tuosta sängystäkin tykkään just kun se on vähän tuollainen "karu" tuollaisenaan) ja puhtaista väreistä (=musta, valkoinen, kirkkaat perusvärit. Ei mitään beigeä ainakaan).

Jotain hauskoja ideoita olisin vailla. Ja kuvia. Oon koittanut selailla sisustuskirjoja, -lehtiä ja -blogeja mutta tosi paljon on sellaisia romanttisia tai tylsiä beigejä makkareita, mitkä ei sovi meille vaikka sinänsä kauniita ovatkin.

Kirjoja meillä on ihan liikaa (eivät mahdu hyllyyn) ja oon ajatellut niistä pinota "yöpöydän" mutta aina kun mä teen jotain kirjakasaa niin se näyttää ihan tyhmältä.

Auttakaa epätoivoista.

Viimeksi muokattu:
Minusta makuuhuone onkin parhaimillaan, kun ei ole juuri mitään ylimääräistä sälää sinne koottuna. Ja päiväpeitot ovat jotenkin epähygieenisiä pölynkerääjiä. Tuossa voisi ajatella, että olisi hyvä, jos patjan päällä olisi pingoitettuna yksivärinen suojus. Patjan näkyminen tuolta pinnojen välistä tekee levottoman ja ei-sisustuksellisen vaikutelman. Laittaa sen vaikka valkoiseksi, niin sopii aluslakanoihin, jos valkoisia käyttää.

Tuosta kirjakasasta tuli mieleen yks jakso ruotsin karmein koti sarjasta. Siinä tehtiin kirkkaan punainen hyllykkö (puusta/levystä tms) ja sit niihin hyllyihin porattiin ratatangot keskelle ja niihin tankoihin sitte kirjoja joihin oli porattu keskelle reikä ja ne kirjat oli sen tangon varassa "ilmassa" .
En tiedä saitko mitään selvää ja se et nuo kirjat ei enää luku kunnossa tuon jälkeen.

Mulla sama onglema että mh pitäis laittaa uusiksi mut kun en tiedä edes minkä tyylisen haluan.

• Tykkää
Reactions: as if
Meillä on makkarissa vähän liikaakin tavaraa, kun on sängyn lisäksi lipasto, kampauspöytä ja antiikkinen kaappi. Tällainen:
Kaupungin laidalla: Kaapin paikka (anteeksi blogilinkitys mutta kun tällä koneella ei ole kuvan kuvaa missään).

Minä jos olisin sinä laittaisin makkariin kirjahyllyn pelkille kirjoille, ostaisin kauniin valaisimen ja pitäisin tuolin yöpöytänä jos se ei ole ihan hirveä hirvitys. b

• Tykkää
Reactions: as if
Ja siis meidän makkariin on tulossa sellaisia "vanhoja" värejä. En osaa tarkemmin selittää mutta nyt matto on punertava räsymätto ja seinälle on tulossa pieni vanha ryijy, kunhan ensin keksin miten saan sen seinään.

Pääasia on minusta että makkarissakin on teidän näköistä, voisiko siis teillä oleva sama linja jatkua makkarissakin?

[QUOTE="vieras";26319044]Minusta makuuhuone onkin parhaimillaan, kun ei ole juuri mitään ylimääräistä sälää sinne koottuna. Ja päiväpeitot ovat jotenkin epähygieenisiä pölynkerääjiä. Tuossa voisi ajatella, että olisi hyvä, jos patjan päällä olisi pingoitettuna yksivärinen suojus. Patjan näkyminen tuolta pinnojen välistä tekee levottoman ja ei-sisustuksellisen vaikutelman. Laittaa sen vaikka valkoiseksi, niin sopii aluslakanoihin, jos valkoisia käyttää.[/QUOTE]
Yöpöydäksi ostaisin Muuramen Kolmosen tai leveämmän Iso-Kolmosen, joiden selkeä muoto sopii minusta noihin kalusteisiin hyvin. Niihin saa myös pienet mustat pyörät alle (nyt taas muodissa), niin on helpompi siivota. Tosin tietysti pitää liikuttaa varovasti, ettei lattia naarmuunnu. Ja vain toiselle puolelle. Toiselle puolelle vaikka jakkara tai tuoli, ettei tule mummomaista lopputulosta. Ja tietysti leveä lipastomainen yöpöytä sopiikin vain yhdelle puolelle.

Vasen ja oikea matalammalla sokkelilla (pyörillä).
http://muurame.com/assets/img/upload/productimagesbackgrounds//TP1110.jpg

Voin lohduttaa että meidän makkaria on mahdoton sisustaa mitenkään.
Sinne mahtuu juuri ja juuri sänky ja tuoli jolle vaatteensa voi yöksi laskea. Kunnon koirankoppi siis.

Googlaa ihan vaikka vaan kuvahaulla "bedroom" tai jos vaikka tykkäät mustavalkoisesta niin "bedroom black and white" jne. Tulee tuhansia ideoita :)

Mutta tosiaan omasta mielestäni makuuhuoneen pitääkin olla hyvin simppeli. Voisko yhdellä seinälle (jossa sängyn pääty on) ajatella jotain tehostetapettia esim. mustavalkoista. Ja sängynpeite ihan selkeesti valkoinen ja pari mustaa/harmaata tyynyä siihen ja that´s it? :)

Mulla on makkarissa vaan sänky ja tietokonepöytä. Ei verhoja,ei mattoja. Yhellä seinällä on kuvioitu tapetti ja sängyn päädyssä mieleinen taulu. ei tää nyt kaipaa muuta. Päiväpeitto on kyllä must kun en halua että takapihalle kulkijat/vieraat siis näkee mun lakanat..

[QUOTE="vieras";26319254]Miksi? :D[/QUOTE]

:p

Esimerkiksi siksi, että lakanat ja pussilakanat ja tyynyliinat on AINA eriparia kun en jaksa etsiä niille pareja. Kaikki luulee että mä oon siisti ihminen ja tarkka väreistä että ne sopii yhteen (kaikki on mustaa,valkoista ja joka huoneessa vähän violettia). Jos joku näkee mun lakanat (mustat,kukkaiset,siniruudulliset ja japanihenkiset samassa sängyssä) mä en tiedä miten kestän!!! |O

[QUOTE="vieras";26319044]Ja päiväpeitot ovat jotenkin epähygieenisiä pölynkerääjiä.[/QUOTE]

Minä nimenomaan en halua, että lakanat joilla nukutaan keräävät kaiken pölyn. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;26319276:
:p

Esimerkiksi siksi, että lakanat ja pussilakanat ja tyynyliinat on AINA eriparia kun en jaksa etsiä niille pareja. Kaikki luulee että mä oon siisti ihminen ja tarkka väreistä että ne sopii yhteen (kaikki on mustaa,valkoista ja joka huoneessa vähän violettia). Jos joku näkee mun lakanat (mustat,kukkaiset,siniruudulliset ja japanihenkiset samassa sängyssä) mä en tiedä miten kestän!!! |O
:D

Meillä on Wilma parisänky tumman pähkinän värisenä, samaa sävyä olevat yöpöydät,
vaatekaappi, vanha kirstu, kuntopyörä, pieni vaalea hylly telkkarille ja dvd- soittimelle,
lamppu, mattoja ja verhot ja kuivausteline. :D

Yhteistyössä