Millaisia kommelluksia teillä on syntynyt, kun lapsi on halunnut olla avuksi?

Lapsilla on monesti kova halu olla avuksi arjen askareissa, mutta lopputulos ei aina ole ihan sitä mitä toivoisi. Milloin keittiö on täynnä jauhoja leipomisen jäljiltä, milloin naapurin autolle on annettu kiiltovahauskäsittely pikkukivillä.
Onko sinulla kokemus tällaisesta tilanteesta? Kerro se meille! Tarinoita käytetään Kaksplussan numerossa 9/2014.

"Minä vain"
Omia lapsia minulla ei ole ainakaan vielä, mutta kerron tapauksen omasta lapsuudestani. Olin silloin noin 4-5 vuotias ja olin vanhempien kanssa enon luona kylässä. Satuin löytämään eteisen pöydältä enon auton avaimet. Kenties oli ollut puhetta siitä, että enon auton avaimet olivat usein hukassa, sitä en enää muista, mutta kuitenkin päätin laittaa ne auton avaimet varmaan paikkaan, josta eno ne helposti löytäisi. Tuo paikka sattui olemaan eteisen maton alla enkä tietenkään muistanut kertoa asiasta enolle. Myöhemmin kuulin, että eno oli joutunut etsimään avaimiaan monta tuntia ennenkuin ne löytyivät ja jostain syystä hän ei ruvennut säilyttämään niitä minun keksimässäni paikassa.

• Tykkää
Reactions: admin
Itse myös ollessani noin ehkä 4v kitkin kummitätini kanssa porkkanapenkkiä.kummi opetti tarkkaan mitkä kitketään pois.porkkanapenkit oli valtavat.kummini lähti pikaisesti laittamaan kahvia ja heti kohta minä perässä kovasti omien kehujen saattelemana. Kummi ihmeissään että miten reipas ja nopea olin ollut.no toki juuri niin sillä rikkaruohot oli penkissä ja porkkanan taimet siististi kerättyinä nippuun.

• Tykkää
1 v 10 kk vanha kuopuksemme on tomera, omatoiminen ja itsenäinen tapaus. Sohvalle lajittelua varten jätetyt puhtaat pyykit löytyvätkin alta aikayksikön likapyykkikorista, vessasta löytyy itse tyhjennetty pissapotta ja lattialta pytylle johtava pissapuro, ja keittiössä touhuaa reipas siivooja, joka on suolistanut koko 100 kappaleen kosteuspyyhepakkauksen vuoreksi lattialle ja pyyhkii juuri pöytää 98:nnella pyyhkeellä.

viierras
En tiedä halusiko olla avuksi, mutta ilahduttaa halusi. Oltiin mummulassa yhtenä kesänä, tyttö 3.v. tuli naama ylpeydestä ja ilosta loistaen kukkakimpun kanssa, oli kerännyt mummulle kukkia. Harmi vaan että oli kerännyt mansikkamaalta mansikankukat.

• Tykkää

Yhteistyössä