Millaisia kokemuksia täysnutraamisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _Heinähattu_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

_Heinähattu_

Vieras
Oletteko saaneet pysyvästi pois painoa? Kuinka kauan täysnutraamista ja miten jatkoitte nutraamisen jälkeen toisenlaiselle ruokavaliolle niin että paino ei nouse?
ateria kerrallaan, esim aamupuuro ja nutria loppupäivä vai miten olette siirtyneet?

Itsellä ei ole kokemuksia nutraamisesta, mutta ainakin olettaisin, että jos heti tekisi muutoksen siihen tavalliseen ruokavalioon eikä vain rupeisi tuommoiselle dieetille, niin se paino ei tulisi niin helposti takaisin.. Eli tavallista ruokaa (huomioi vain annoskoot) + liikunta harrastus = terveellinen elämäntapamuutos :)

Alkuperäinen kirjoittaja skfjalö;27805891:
Itsellä ei ole kokemuksia nutraamisesta, mutta ainakin olettaisin, että jos heti tekisi muutoksen siihen tavalliseen ruokavalioon eikä vain rupeisi tuommoiselle dieetille, niin se paino ei tulisi niin helposti takaisin.. Eli tavallista ruokaa (huomioi vain annoskoot) + liikunta harrastus = terveellinen elämäntapamuutos :)

Olen pudottanut aiemmin elämäntapa muutoksella ja olen alkanut liikkumaan. Ajattelin pienen takapakin jälkeen kokeilla vauhdittaa hommaa nutreilla.
sillä kyselenkin neuvoja kuinka aloittaa se terveellinen ruokavalio tämän jälkeen, kun tiedän kuinka nopeasti ne pudotetut tulee takaisin jos vähäkin sortuu

Hyviä kokemuksia. 10 vkoa täysnutrausta pelkillä pirtelöillä ravitsemusterapeutin seurannassa. Paino nousi muutaman kilon nutrauksen päätyttyä, kun elimistön varastot taas täyttyi. -20 kiloa jäi tulokseksi. Ateria kerrallaan takas normaalimpaan eloon. Pari päivää yksi ateria ja 4 pussia, sitten 2 ateriaa jne.
Nutraus on äärettömän helppoa kolmen ekan päivän jälkeen. Painonhallinta onkin sit vaikeampaa.

Mä olen pudottanut vauvapainoa nutraamalla, eikä ne kyllä ole takaisin tulleet ollenkaan ne kilot. Eli yleensä oon alottanut kuurin täysnutraamalla sen viikon ja sitten lisännyt aterioiksi salaattia, raejuustoa, kanaa jne. Eli palauttanut takaisin tavalliseen ruokavalioon pitkä ajan kuluessa siten.

Annoskokoihin pelkästään panostaminen ei mulla ainakaan toimi, tarvitaan ihan selkeä muutos kalorimäärään. Nutraamisen huono puoli on se, että vatsa saattaa mennä sekasin tai olo olla joinakin päivinä aika kurja, kun elimistö ei ole tottunut niin vähään ruokaan. Toiset kestää, toiset ei. Mua ei ole haitannut niinkään.

Hyviä kokemuksia. 10 vkoa täysnutrausta pelkillä pirtelöillä ravitsemusterapeutin seurannassa. Paino nousi muutaman kilon nutrauksen päätyttyä, kun elimistön varastot taas täyttyi. -20 kiloa jäi tulokseksi. Ateria kerrallaan takas normaalimpaan eloon. Pari päivää yksi ateria ja 4 pussia, sitten 2 ateriaa jne.
Nutraus on äärettömän helppoa kolmen ekan päivän jälkeen. Painonhallinta onkin sit vaikeampaa.

kiva kuulla :) ja hyvä jos helpottaa noinkin nopeasti kun kolmen päivän jälkeen :)

Mä en pystynyt juomaan niitä pirtelöitä, vaan oksensin ne aina. Ei siis ollut toimiva juttu omalla kohdallani, viikon verran yritin, mutten jostain syystä pystynyt pitämään niitä sisälläni. Mä ilmoittauduinkin lopulta maanantaina alkavaan Fitfarmin Superdieettiin mukaan (kestää 6 viikkoa). Kaveri sen sijaan laihdutti nutrauksella viitisen vuotta sitten 40 kg, eivätkä kilot ole takaisin tulleet (itsestähän se kiinni on).

Mä en pystynyt juomaan niitä pirtelöitä, vaan oksensin ne aina. Ei siis ollut toimiva juttu omalla kohdallani, viikon verran yritin, mutten jostain syystä pystynyt pitämään niitä sisälläni. Mä ilmoittauduinkin lopulta maanantaina alkavaan Fitfarmin Superdieettiin mukaan (kestää 6 viikkoa). Kaveri sen sijaan laihdutti nutrauksella viitisen vuotta sitten 40 kg, eivätkä kilot ole takaisin tulleet (itsestähän se kiinni on).

fitfarmin diettejäkin olen kokeillut :D

Pudottelin loput vauva kilot 14pv easydietillä, tippuhan niitä kiloja useampi viikossa. Mulla noi vauvakilot ei lähtenyt pelkällä annoskoolla ja liikunnalla, vaan tarvittiin kunnon sysäys. Hatun nosto niille jotka jaksaa näillä keitoilla/kiisseleillä/pirtelöillä/patukoilla vetää monta viikkoa, mulle toi kaksi viikkoa teki tosi tiukkaa, niin karmeita ne oli.

Uusimmat

Yhteistyössä