Millaisia ihmisiä et arvosta?

  • Viestiketjun aloittaja miumiu
  • Ensimmäinen viesti
miumiu
Aloitan itse sanomalla etten arvosta sosiaalietuuksin eläviä ihmisiä,kaikilla meillä on mahdollisuus hyvään koulutukseen. Miksi ihmiset ei edes halua mennä töihin? Lorvitaan kotona ja valitetaan ja ollaan katkeria, jos naapurilla on rahaa laittaa uusi auto tai käydä etelässä. Eikö ole kunnian himoa? Eikö olla valmiita muuttamaan työn perässä?
En arvosta myöskään miehen rahoilla eläjiä,siis kotirouvia. Muka lasten takia ollaan kotona,vaikka lapset jo koulussa.
En myöskään arvosta kiittämättömiä ihmisiä,itse autan ystäviäni ja pulaan juotuneita. Myöskin monesti vietetään iltaa ystävien kanssa,missä tarjotaan me kaikki,tai tulee vieraita meidän mökille "tyhjin käsin" viikonlopun viettoon....mutta missä on vastavuoroisuus?
 
diudiu
no jos rehellisiä ollaan niin en arvosta kyllä ketään! Tiettyjä piirteitä arvostan ja tiettyjä halveksin mutta kukaan ei ole niin hieno ihminen että oikein arvostamalla arvostaisin. tietysti oma perhe on mutta siinä lienee kysymys vähän muista asioista kuin millaisia arvomaailmoja mun perheen jäsenillä on.. eli vastaan että en arvosta ketään
 
.
No en arvosta sellaisia ihmisiä jotka on kovaan ääneen joka paikassa huutamassa miten muiden pitäisi elää elämäänsä, ja joilta puuttuu selkeästi kyky eläytyä toisten ihmisten elämäntilanteisiin ja -valintoihin. Eli empatian tunne. (Mutta kuulemma 30 prosenttia aikuisista ihmisistä ei ikinä kypsy henkisesti niin, että heidän empatian ja sympatian -taitonsa kehittyisivät kokonaan.)
 
Positiivari
Ihmisiä, jotka päivittelevät toisten tekemisiä/olemisia ja kadehtivat heitä päivästä toiseen olematta valmiita itse tekemään omille asennevammoilleen mitään.

Ihmisiä, jotka halveksivat köyhiä ja/tai syrjääntyneitä, lyövät heitä lyttyyn aina tilaisuuden tullen.

Itsekeskeisiä ihmisiä.

Ihmisiä, jotka eivät vain kerta kaikkiaan voi ymmärtää erilaisuutta eri muodoissa/tavoissa/ihmisissä.

Tässä nyt on jotain alkua. ;-)
 
Jos vastaan täysin rehellisesti, on päiviä, jolloin osaan arvostaa valtaosaa ihmisistä. Se arvostus on sellaista yleistä ihmisarvostusta, eikä ole sidoksissa meritteihin, työhistoriaan, lapsilukuun, kansalaisuuteen, sukupuoleen, omaisuuteen jne,
Ja on päiviä, jolloin se arvostus on aikalailla piilotettua. Sellaisia päiviä, joina minusta olisi yksinkertaisempaa jos ei toisia ihmisiä olisi.
(joskin tuo jälkimmäinen tunne, on tuossa tahallisen kärjistettynä kuvattu)
 
Positiivari
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Jos vastaan täysin rehellisesti, on päiviä, jolloin osaan arvostaa valtaosaa ihmisistä. Se arvostus on sellaista yleistä ihmisarvostusta, eikä ole sidoksissa meritteihin, työhistoriaan, lapsilukuun, kansalaisuuteen, sukupuoleen, omaisuuteen jne,
Ja on päiviä, jolloin se arvostus on aikalailla piilotettua. Sellaisia päiviä, joina minusta olisi yksinkertaisempaa jos ei toisia ihmisiä olisi.
(joskin tuo jälkimmäinen tunne, on tuossa tahallisen kärjistettynä kuvattu)
 
mie
Arvostan ihmisiä jotka kykenevät ajattelemaan ja ymmärtämään etteivät kaikki yllä samaan. Etteivät he vaadi toisilta samaa mihin itse pystyvät. Koska kaikki eivät todellakaan pysty.
 
mietin vaan
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
En arvosta pätkääkään sellaisia jotka tuntee ääretöntä paremmuutta toisia kohtaan.
voiko joku rehellisesti sanoa ettei ajatuksisaankaan tunne paremmuutta MISSÄÄN asioissa muita kohtaan? esim. etkö hiljaa itseksesi ajattele että olen kyllä parempi äiti kuin hän,kun olen imettänyt tms. itse en voi näin sanoa
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja mietin vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
En arvosta pätkääkään sellaisia jotka tuntee ääretöntä paremmuutta toisia kohtaan.
voiko joku rehellisesti sanoa ettei ajatuksisaankaan tunne paremmuutta MISSÄÄN asioissa muita kohtaan? esim. etkö hiljaa itseksesi ajattele että olen kyllä parempi äiti kuin hän,kun olen imettänyt tms. itse en voi näin sanoa
Mä en tunne paremmuutta missään asioissa toisia kohtaan enkä ole kellekkään kateellinen.

 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja mietin vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
En arvosta pätkääkään sellaisia jotka tuntee ääretöntä paremmuutta toisia kohtaan.
voiko joku rehellisesti sanoa ettei ajatuksisaankaan tunne paremmuutta MISSÄÄN asioissa muita kohtaan? esim. etkö hiljaa itseksesi ajattele että olen kyllä parempi äiti kuin hän,kun olen imettänyt tms. itse en voi näin sanoa
Kyllä voin sanoa, mulla on asiat hyvin ja se riittää. Ei ole mitään tarvetta vertailla omaa elämää muiden elämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mietin vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
En arvosta pätkääkään sellaisia jotka tuntee ääretöntä paremmuutta toisia kohtaan.
voiko joku rehellisesti sanoa ettei ajatuksisaankaan tunne paremmuutta MISSÄÄN asioissa muita kohtaan? esim. etkö hiljaa itseksesi ajattele että olen kyllä parempi äiti kuin hän,kun olen imettänyt tms. itse en voi näin sanoa
en minä ainakaan voi. Aina se paremmuuden tunne ei ole edes sellaista, että
sitä itse tiedostaisi. Mutta aika useinhan kuitenkin juuri tilanteissa, joissa ei kykene täysin ymmärtämään tai ainakaan hyväksymään toisten ihmisten toisenlaisia ratkaisuja, se oman paremman valinnan (paremmudentunne) kulkee siinä rinnalla.

Ja siinäkin, että jos ajattelee olevansa ihminen, joka ei koskaan arvostele muita, ei tuomitse, ei vertaile.. ei :saint: :saint: voikin korottaa itsensä paremmaksi, kuin he jotka toisia kovin sanoin suomivat.
 
the best
Mutta minäpä olen ylimaallisen paras ja hieno ihminen. Osaan arvostaa muita ja olen jalomielinen, mutta eniten arvostan iteäni. En ole myöskään kenellekkään kateellinen, koska eihän minulla ole siihen mitään syytä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja the best:
Mutta minäpä olen ylimaallisen paras ja hieno ihminen. Osaan arvostaa muita ja olen jalomielinen, mutta eniten arvostan iteäni. En ole myöskään kenellekkään kateellinen, koska eihän minulla ole siihen mitään syytä.
jos en olisi luonteeltani näin jalomielinen ja hyvä, saattaisin kahdehtia sinua.
Mutta suon sinulle tuon parhauden, koska minä en kaikessa nöyryydessäni tavoittelekaan parhaan ihmisen titteliä. :D
 
sus
Alkuperäinen kirjoittaja p:
Kotiäitejä/suurperheiden äitejä, jotka valittaa, että miten rankkaa on. Lapsiluvun voi itse hyvin pitkälle päättää.
No niin voi monta muutakin asiaa elämässä itse valita. Esim. voi päättää mihin työpaikkaan hakee, kenen kanssa menee naimisiin, mitä kouluja käy, mihin lähtee lomalle jne jne. Ethän siis koskaan valita noista asioista, mitkä olet itse saanut päättää?
 
HeHee
Olen kotona kelan tukien varassa ja vielä kotiäiti!:O Toki lapseni ovat 2,5 , 1,5 ja kohta syntyvä vauva:) Ja olen ollut töissä ja saanut hyvän koulutuksen. (Toki aion jatkaa vielä opiskeluja)

Minä taas en arvosta ihmisiä, jotka kuvittelevat että vain heidän tapansa elää on vain se yksi ja oikea tapa! (vinkki vinkkinä) ;) Minun mielestä ihmisillä on oikeus tehdä omat ratkaisut. Tuntui se sitten itsestä kuinka tyhmältä tahansa. Arvostan ihmisten omia ratkaisuja:)
 

Yhteistyössä