Millaisia hanskoja käytätte näillä pakkasilla? Entä kenkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xcv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen kärsinyt koko elämäni palelusta, talvella pihalla on ollut painajaiseni. Viime talven surffailin netissä etsien parasta ratkaisua ja se on löytynyt!

Kengät: Tarvitset ehdottomasti huopavuoriset kengät, Sorelilta löytyy. Aivan täydelliset. Myydään nykyään melko useassa kaupassa, netistä löytyy mm. Brandosilta ja Spartoosta. Osta koko suurempana kuin muut talvikengät, liian tiukassa kengässä palelet. Ovat melko hinnakkaat mutta joka sentin arvoiset. Esim. Sorelin winter carnivaleissa, tivoleissa ja paceissa on huopavuori (myös monissa monissa muissa).

Hanskat: Aidot lämpimät nahkahanskat, siis ei aidolla nahkapäällisellä ja tekovuorella vaan kunnon nahkahanskat. Taas saa olla reilut.

Pipo: Korvaläpällinen toppalakki on paras. Jos ei löydy hyvää, täytyy tyytyä peruspipoon ja käyttää huppua.

Ja tietenkin pitkä untuvatakki ja hyvät toppahousut. Tulipa vähän ylimääräistäkin kerrottua, mut näillä pärjään nykyään :) Ja mikä parasta, en näytä järkyttävältä tyylitajuttomalta "kaikki ryysyt päälle mitä omistan" -tyypiltä, vaan talvivarusteissa yllättävän tyylikkäältä. (Sorelin Tofinot, Canada Goose -tyyppinen mutta vähän fiksumpi takki ja valkoiset nahkakintaat)

Mä jos olen ulkona, niin liikun niin rivakkaan, että pärjään jopa paksusta akryylilangasta( itsetehdyillä) lapasilla. On mulla kyllä nahka ja mokkanahkarukkasetkin. Vaelluskenkiä käytän talvella, tai jos on kaupunkiin meno niin sitten ihan nahkasaapikkaat villapohjallisella. Mut niilläkään ei parane jäädä seisoskelemaan pitemmäksi aikaa.

Jalassa Sorelit

Sorel | Women's Joan of Arctic

ja kädessä Ruskovillaa

Villa - Kirjokanta Oy

Ei palele. =)

muokate Pakko lisätä sen verran, että mulla on ihanjulmettu ääreisverenkierto, olen talvellakin usein ilman sukkia tai hanskoja. Näillä keleillä jo saattaa joutua laittamaan pitkikset/housut yökkärin kanssa kun menee laittamaan lampaille aamuheinät ja hakemaan postit. Eli en ole hyvä verrokki paleleville.

Viimeksi muokattu:
Kädessä on lammasnahkarukkaset, missä on karva sisäpuolella. Kenkinä on Pomarfinin nahkaiset goretexit. Pakkasella käytän villapohjasukkia tai sitten jotain teknisiä sukkia urheiluliikkeestä.

392012.jpg

Noin 15 vuotta vanhat nahkarukkaset, sisällä oleva karvavuori jo ihan lytyssä. Alle fleecehanskat.
Hyvi on sormet tarennu.
Jalassa kuomat, ohuemmat villasukat ja paksummat villasukat (tooosi harvoin laitan tavan nilkkasukkia jalkaan) ja varpaat tykkää!
Viel kun sais jostai jonkuu hyvän hatun! Pipo on vähän kylmä näillä pakkasilla

Yhteistyössä