Millaisia hanskoja käytätte näillä pakkasilla? Entä kenkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xcv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sama täällä, aidot turkisrukkaset. Omistan myös yhtä kokoa isommat, joihin mahtuu lapanen sisälle, mutta ne on sitten jo kömpelöt tehdä mitään, mutta hyvät kovilla pakkasilla (-25).

Jalassa villasukat ja kuomat. Ja kun liikkuu niin veri kiertää paremmin.

Huovutettuja villahanskoja. Tosi paksut ja lämpimät. Saatan niiden sisään ujuttaa vielä kotitekoiset ohuemmat lapaset. Jalassa kunnon talvisaappaat karvavuorella.

mokkasormikkaat, aitoa mokkaa, ja sormet pysyy lämpiminä jopa näillä pakkasilla

jalassa vikingin toppa/mokkakengät, ei tarvitse edes villasukkia, kun pysyy jalat lämpiminä.

toiset hyvät olisi kuomat

Mulla on nahkarukkaset ja rukkaset urheilukaupasta, joiden luvattiin kestävän -30 pakkaset. Noilla len pärjännyt. Kenkinä on Sorelin talvikengät. Jos sisälle vielä laittaa villasukat, niin ovat lämpimät.

On mullakin karvavuoriset toppasaappaat villasukilla, ja varpaat ihan jäässä. Ja sormet, sama missä hanskoissa. Kai se on pakko uskoa että verenkierrosta on kiinni. :( Mun isällä on ihan sama juttu ollut aina...

[QUOTE="vieras";25576640]Onko enää kengistä ja käsineistä kiinni? Ettei muualla ole kylmä ja siksi ääreisverenkierto ei toimi.[/QUOTE]

Pukeudun kyllä muutenkin lämpimästi, joten en usko... mulla on sisälläkin aina villasukat jalassa kun varpaat palelee, öisin en saa ilman niitä nukuttuakaan.

turkisvuoriset nahkakintaat (lammasta) joissa on vielä alpakanvillaiset aluslapaset. Joo, kätevät ne ei ole, mutta lämpimät.

Ulkona ollessa mulla on kuoma-saappaat, töihin mennessä tavalliset saapikkaat. Auto kuitenkin lämpeää parissa minuutissa ja firman pihalla kävlen noin 200m. Selviän siitä vaikka palelenkin.

Mulla on kans aina sormat ja varpaat jäässä, enkä saa unta jos jalat palelee.
Olen kestä talvet villasukat jalassa. Talvisin kahdet tai kolmet päällekkäin. Ja siis villa suoraan ihoa vasten, ei saa olla muuta sukkaa välissä!
Jos en saa unta kylmien jalkojen takia, niin parasta hakea konjakki-hömpsy. Tai muuten valvon aamuun asti.

laittaa äärisosiin kiertoa isommalle. kyykkyyn- ylös liike saa jaloissa veren kiertämään ja käsissä käsivarsien nostelu ja liikuttelu niin että hartiatkin kunnolla liikkuu.

On mullakin karvavuoriset toppasaappaat villasukilla, ja varpaat ihan jäässä. Ja sormet, sama missä hanskoissa. Kai se on pakko uskoa että verenkierrosta on kiinni. :( Mun isällä on ihan sama juttu ollut aina...

Ei hanskoja, vaan kunnon rukkaset ja alle lapaset. Kunnolliset kengät. Mulla on Talvikkaat, riittä yksi villasukka, ovat kyllä reilun kokoiset, menis toinenkin sukka.

Kenkään on jäätävä tilaa! Ei villasukasta ole mitään iloa jos se sullotaan normaaliin kenkään.

mun saapikkaat on kokoa 37, kuten muutkin mun kengät. Mutta Kuomat on 38 ja sinne jää villasukan kanssa vielä se lämmittävä ilmakerros.

Piukkaan sullottu kenkä on kylmempi kuin ohut sukka plus ohut kenkä.
Ja ne karvavuorit on ihan yhtä tyhjän kanssa. VILLAA, VILLAA.... Vaikka sitten huopikkaat.

[QUOTE="vieras";25576788]Kenkään on jäätävä tilaa! Ei villasukasta ole mitään iloa jos se sullotaan normaaliin kenkään.

mun saapikkaat on kokoa 37, kuten muutkin mun kengät. Mutta Kuomat on 38 ja sinne jää villasukan kanssa vielä se lämmittävä ilmakerros.

Piukkaan sullottu kenkä on kylmempi kuin ohut sukka plus ohut kenkä.
Ja ne karvavuorit on ihan yhtä tyhjän kanssa. VILLAA, VILLAA.... Vaikka sitten huopikkaat.
[/QUOTE]

Naulankantaan!

Yhteistyössä