millaisia älyttömyyksiä olette päästelleet suustanne synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackDahlia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toisen lapsen ponnistusvaiheen alkaessa kätilö sanoi, että näkyy tummaa tukkaa. Johon minä, että" yhdelle kaverille sanottiin kanssa noin ja vauva oli ihan kalju". Mies sanoi, että kas kun et alkanut tarinaa kertomaan kesken ponnistusvaiheen :) No, vauva syntyi 2 minuutissa, joten ei se kovin pitkä tarina ehtinyt olla, mutta oli pakko kertoa, kun aattelin, että kätilö vaan huijaa.

Kuopuksesta taisin ihmetellä, että joko se syntyi kun tuli niin rytinällä maailmaan. Salissa ehdittiin olla n. 10 minsaa eli kävin sen siellä ponnistamassa. Taisin sanoa, että onneksi ei tarvinnut kauaa etsiskellä parkkipaikkaa ;-)

Kun olin 8cm auki ja olo oli vielä varsin helppo, totesin miehelle jotai että täähän on ihan lastenleikkiä. Helvetti ku oli vielä jotai 10 tuskasta tuntia eessä.
Muuten en älyttömyyksiä puhunu.

Ihan parhaita!!
Esikoisen kanssa ekat ilokaasuhöyryt otettuani olo oli kuin känniläisellä. Naureskelin ja hihittelin keinutuolissa ja pyysin miestä viimeiselle hitaalle.
Esikoinen syntyi nopeesti enkä ehtinyt saamaan puudutuksia. Tokan kohdalla olin sairaalassa jo monta tuntia aikasemmin, koska meni vedet ja vesi oli vihreetä. Kätilö sanoi, että on oltava tarkkana mun kanssa, kun ensimmäinensynnytyskin oli edennyt nopeesti. Nopeesti meni toinenkin ja salissa luulin että puudutukset vielä tulee. Paikat au,es slta kuuden minuutin ja sit rupes ponnistuttamaan. Huusin kätilölle, että se puudutus. SÄ LUPASIT! Jotain vielä mollasin, en muista mitä. Vauvan ollessa ulkona pyysin anteeksi, muttei kätilö ollut ollut moksiskaan. Samoten vauvan synnyttyä papatin, että V*ttu että jomottaa. Mies tuumi, että älä kiroile lasten kuullen.

Synnytys eteni tosi hyvin ja pnnositusvaihe oli hyvällä mallilla, mut mä en kai ollu samaa mieltä ku heitin "HAKEKAA IMUKUPPI" ihanku oisin ollu ite kätilöni, no ei siinä imukuppeja tarvittu kyllä. Lapsi tuli ulos ja samantien kun viimenenki koipi oli ulkona ni "voooooooi vitttttu"
jotenki tyhmää et ekat sanat oli sit noi :D mut ei voi mitään, ei siinä ajatellu

Esikoisen synnytyksessä mainitsin saatanan yhdessä vaiheessa. Kätilö rauhallisesti vain tuumasi minulle että "Älä kutsu häntä tänne". Minua hävetti.

Kuopuksen synnytyksessä ilokaasuissani möreällä äänellä sanoin että "Minulle kyllä kasvaa pyrstö". Siis siltä tuntui. Miestä varmasti nolotti. Hoitaja totesi minun pääsevän kätilöiden ylläpitämään vihkoon mihin kaikkein älyttömimmät sanomiset kirjataan.

Ai niillä on semmoinen! Huh, täytyy varoa ettei joudu siihen. Muistankin sitten vain puhua hiljaisella äänellä ja nätisti: "Saanko ilmoittaa, että minuun hieman koskee." "Anteeksi, mutten usko pystyväni tähän." "Tulehan jo sieltä lapsikulta huhuu!"

Ekaa synnyttäessä nauraa hörötin mun oudolle äänelle kun vedin ilokaasua. Uhkasin miehelle, ettei hän tule ikinä saamaan enää seksiä. Kun kätilö kysyi, että haluanko kokeilla päätä (oli syntymässä), karjuin, etten uskalla kun saatan antaa sille penskalle luunapin siitä hyvästä kun sattuu niin paljon *nolo*... En muista yhtään mitä outoja huutelin ilokaasussa, mutta muistan huikanneeni välillä, että nyt tulee kakkaa.. Ja taas tulee kakkaa.. :D kakkaakakkaakakkaa... Milloin se lapsi sieltä tulee?

Tokassa puhkaistiin kalvot ja supistukset alkoivat välittömästi (lapsi oli sylissä 1,5 tunnin kuluttua).. Vauva liikkui ja potki mahassa loppuun saakka ja päällään hankasi jotain kohtaa aiheuttaen makeita sukkapuikko (tai paremminkin teräsharja) tuntemuksia supistusten ohella. Minä huusin, että pysy pentu perhana paikallaan äläkä liiku koko ajan!! Mieheltä kysyin, että näkyykö kun minun hiukset kihartuu kivusta :D ..Supistukset olivat aivan kauheita ja supistusten välit olivat niin ihanan tuntuisia, että huokailin vaan, että "aaah, kun tuntuu hyvälle, aah, kun tuntuu hyvälle". Kätilökin tuumi, että minä osaan tosiaan ottaa ilon irti hyvistä hetkistä. Pojan synnyttyä huusin ekana, että repesinkö? :D ja kun sanottiin, ettei mitään paikkailtavaa näy, niin tuumasin, että perhana kun meni hyvin.

Niin ja supistusten aikana kun etsin välillä otteestani irronnutta miehen kättä niin mies tarjosi etusormeaan. Minä siihen ärähdin, että missäs loput?? Mies sanoi surkeana, ettei hän enää uskalla. Puristinkohan liian kovaa?

ei se ehkä niin älytöntä ole mutta jotenkin huvituin jälkikäteen kun muistin tämän. olin jo lopen kyllästynyt lapsiveden jatkuvaan valumiseen ja hoitajien yms kätilöiden jatkuvaan siivousintoon että niitä pyllyn alus suojia vaihdettiin koko ajan ja aina piti persettänsä nostella. oikein kovia supistuksia kun rupes tulemaan ja sitä pyllyä käskettiin taas nostaa että he saavat sen suojan vaihdettua
"onko se nyt perkele että näitä rättejä tässä tilanteessa veivataan jatkuvasti?!?"

:D :D että olinko tarpeeks kypsä vaiko en?

Toista lasta synnyttäessä oli joulukuu ja perjantai ilta...kello tuli kymmenen illalla ja supistukset kovenivat enkä saanut mitään puudutteita...Tokasin komealle nuorelle tummalle miesllääkärille, joka tuli katsomaan synnytyksen etenemistä: Olisin paljon mieluummin pikkujouluissa nauttimassa bacardicolaa! Lääkäri tähän vastasi, että niin minäkin! Siinä sitten hihiteltiin hetki kunnes työntöpnnostus tuli! Kohta oli vauvakin maailmassa! :)

Nuori kätilöopiskelija yritti näyttää vanhemmalle taitonsa ja tsemppas mua minkä kerkes "ponnista ponnista ponnista hyvä hyvä hyvä" "ponnista ponnista" Kunnes totesin hänelle yhessä pahassa tilanteessa "No siis perkele, sitähän mä kokoajan teen???!!"

En saanut mitään kivunlievitystä, jossain vaiheessa olin huutanut: "Antaakaa nyt jumalauta edes buranaa!!" Menin kans ihan sekaisin ilokaasusta, vauva sylissä olin sumuisena tuuminut: " Voiko tää vauva pissata mun päälle, vai hikoileeko mun kainalo? " Tippaletku oli revennyt irti ja valutti kainaloon.. Siinä vauva sylissä odottelin toista tuntia kun ommeltiin mammaa kasaan: "Hei, ihan rehellisesti, asteikoilla 1-10, mitä sä nyt antaisit mun värkille?" Miestä oli vähän hävettäny... :D

• Tykkää
Reactions: BlackDahlia
Kolmonen tuli niin vauhdilla maailmaan että synnärin ovilta kärräsivät mut pyörätuolilla saliin ja samantien housut kinttuun ja todettiin että ponnista vaan. Ilmoittivat että kivunlievityksiä ei sitten ehdi johon totesin kuivakasti vaan että "Voihan vittu."
Poika oli kymmenessä minuutissa sylissäni. Kun vaurioita tarkasteltiin kysäisin vienosti josko voisivat kursia paikat jokusella tikillä vähän timmimpään kuntoon ukon mieliksi.. :)

[QUOTE="vieras";28013076]Toisen lapsen ponnistusvaiheen alkaessa kätilö sanoi, että näkyy tummaa tukkaa. Johon minä, että" yhdelle kaverille sanottiin kanssa noin ja vauva oli ihan kalju". Mies sanoi, että kas kun et alkanut tarinaa kertomaan kesken ponnistusvaiheen :) No, vauva syntyi 2 minuutissa, joten ei se kovin pitkä tarina ehtinyt olla, mutta oli pakko kertoa, kun aattelin, että kätilö vaan huijaa.[/QUOTE]

Olisi se voinut hyvin erehtyäkin. Niinku: "Onpas vauvallla tumma ja kihara tukka! Hups! Sehän onkin teidän pehko."

Kuusi kertaa synnyttänyt; 5 elävää ja yhden menehtyneen. Ei tullut huudettua, ei kiroiltua, eikä muutenkaan sanottua mitään älytöntä.
Olen sellainen että kun kärsin kivuista, niin menen hyvin hiljaiseksi ja käperryn ns omaan hiljaiseen maailmaani ja yritän keskittyä jaksamaan kipujen keskellä.

Ekan synnytys oli pelkkää karjuntaa ja olin kivusta aivan sekasin, vaikka sain kaksi epiduraaliakin.
En pystynyt pitämään ilokaasumaskia kasvoilla, vaan heitin sitä pois.Pelkkää tuskaa.

Toka oli äkkisynnytys.Ambulanssin saavuttua sairaalaan loppui keskustelut hoitajien kanssa ja oli tosi kyseessä.
Synnytin ilokaasun voimalla helposti.Pystyin toimimaan ohjeiden mukaisesti.Todella helppo.
Kaksi aivan erilaista synnytystä.

Yhteistyössä