Millaiset vahemmat teitä ns. ärsyttää?

• Viestiketjun aloittaja "Marakatti"
  • Ensimmäinen viesti
vieras*
Minua ärsyttää kulissivanhemmat, jotka pukevat lapsensa merkkivaatteisiin, rakentavat hienoja taloja ja ottavat hienoja kuvia blogeihinsa. Joskus tuntuu siltä, että tekevät kaikkea vaan ihan näön ja muiden mieliksi. Sitten on parisuhde kuralla ylisuorittamisesta ja lapset kärsii... mutta sanotaanko huonoja asioita, no ei: puhutaan vaan miten ihanaa elämä on ja kuvataan ruusuja, joita iiiihana mies juuri toi.
Minua ärsyttävät sellaiset vanhemmat, jotka määrittelevät toisten perheet kulisseiksi ja elvistelyksi. Eritäin ärsyttäviä ovat sellaiset naiset, jotka ensin haukkuvat omat puolisonsa, niin sitten muiden pitäusi tehdä samoin, jos ei tee on kulissi-ihminen :)

Äiti aikoinaan valitteli, kun ei voi kertoa töissä miten hyvin lapset pärjäävät koulussa, kun muut valittivat miten huonosti heidän lapsensa pärjäävät, vaikka heidän kanssaan tehdään yhdessä läksyjä tunteja joka ilta, meillä taas lapset tekivät itse läksynsä.

Hohhoij
[QUOTE="Marakatti";30637763]

*JOTKUT lapsettomat. Ehkä ärsyttävimpiä... Tosin niinhän sitä sanotaan että lapseton on paras neuvoja :D
"Miten niin et voi lähtee lapsen kanssa paikkaan X?!, ootte sen aikaa muualla kun me käydään kaljateltassa Maisan kaa!"/"Jos mulla olis lapsi niin se ei söis tuttia ollenkaan/olis aina rauhallinen/tekisin kaiken itse/opettaisin sen lukemaan ennen kun täyttää neljä/en korottais ikinä ääntä/olisin maailman paras äiti"/"Onpa ihanaa kun itellä ei oo lasta, en joudu paskavaippoja vaihtamaan!"/"Miks sä teit noin lapses kanssa? Mä en ikinä tekis noin!"

Jatkakaa listaa, millaiset tapaukset teitä ärsyttää? Ja toivottavasti tajuatte mitä ajan tällä takaa, avautukaa![/QUOTE]

Hyvä että ymmärsit että vain jotkut lapsettomat on tuollaisia, ei me kaikki. Eikä varmaan edes suurin osa. En itse neuvo ketään lasten kanssa. En painosta ketään lähtemään mihinkään. Uskon että jos olis mulla lapsi, en voisi yhtään ennalta tietää millainen hän olisi. Olisiko sairas vai terve, ujo vai rohkea. Uskon etten olisi rauhallinen ja taatusti korottaisin ääntäni ja usein.
Tiedäthän myös ettei pelkästään lapset käytä vaippoja?

....,
Mua ärsyttää tai oikeastaan harmittaa lasten puolesta, jos vanhemmat antaa pienen lapsen syödä itsensä todella ylipainoiseksi. Tässä en tarkoita sairauksista johtuvaa painon nousua vaan ihan jatkuvaa sipsien syöntiä, karkkeja, limppareita yms yms ja ihan joka päivä. Ja jos paino alkaa jo haittaamaan lapsen leikkeihin osallistumista pitäisi vanhempien ymmärtää jotain ?

Persu
Minua ärsyttää vanhemmat, jotka ostavat lapsilleen kaiken maailman krääsää. On ps3, xbox, nintendo, joka huoneessa tv, kalliit älypuhelimet, aina huomattavan kalliita merkkivaatteita, mutta sitten ei ku jotain makaroonia tai riisiä ruoaksi.

Oma lukunsa ovat just nuo jotka kysyy neuvoa, mutta johdattelevat sitten neuvonantajan kuulostamaan siltä kuin se olisi kysyjän kanssa samaa mieltä, mutta suuttuvat jos ei olekaan.

Ja ainaiset valittajat. Päiväkodissa on lapsen haalariin tullut reikä niin jo syytetään päiväkotia heti lapsen heitteille jätöstä ja ettei heidän lastaan valvota jne. Tai ollaan mukamas viisaampia kuin lasten opettajat. Osa korkeasti koulutetuista vanhemmista käyttäytyy kuin mikäkin politikko vanhempainilloissa ja haukkuu kaikki ehdotukset, mutta ei ota kantaa mikä olisi hyväkään. Ja omia lapsia puolustetaan kuitenkin vaikka olisi tuhansien eurojen vahingot tehnyt ja yritetään syytä vierittää opettajien ja laitoksen päälle.

vierasss
Nää maaemoäidit: tilitetään vesipuukkiin närkästyneenä kun Niko-Petterin päiväkodissa ei menty yhtenä sateisena päivänä ulos kun JOKA PÄIVÄ ON ulkoiltava. Todellinen syy siihen miksi närkästytään on se että Niko-Petterillä on ongelmia ja kiipeilee seinille jos rutiinit muuttuu yhtenäkin päivänä. Samat vanhemmat yleensä valittaa myös pk/kouluruuasta kun se on niin epäterveellistä ja vaatii mahdollisuutta käyttää voita ja täysmaitoa margariinin ja rasvattoman maidon sijaan.

Nää maaemoäidit: tilitetään vesipuukkiin närkästyneenä kun Niko-Petterin päiväkodissa ei menty yhtenä sateisena päivänä ulos kun JOKA PÄIVÄ ON ulkoiltava. Todellinen syy siihen miksi närkästytään on se että Niko-Petterillä on ongelmia ja kiipeilee seinille jos rutiinit muuttuu yhtenäkin päivänä. Samat vanhemmat yleensä valittaa myös pk/kouluruuasta kun se on niin epäterveellistä ja vaatii mahdollisuutta käyttää voita ja täysmaitoa margariinin ja rasvattoman maidon sijaan.
Kyllä mä vielä voin ja täysmaidonkin ymmärrän, mutten sitä, ettei päiväkodin safkoihin saa laittaa enää suolaa, eikä sokeria, eikä mausteita...

vieras*
mammat joiden elämätehtävä on esitelmöinti kuinka "meillä ostetaan kaikki käytettynä koska maapallo vaan ei kestä tätä kuluttamista ja sunkin pitäisi käydä hankkimassa kirpputoreilta tavarat joita tarvitset". Sen jälkeen ollaan sitten omassa ylemmyydentunnossa piehtaroiden ostamassa niitä mun uutena ostamia lastenvaatteita ja -tarvikkeita koska "teiltä jää aina niin hyväkuntoisia ja ihan uudenveroisia tavaroita"
Niin, miksihän jää...

Yhteistyössä