Millaiset välit sinulla on/oli isovanhempiisi? Entä millaiset on lapsellasi/lapsillasi?

Mun appivanhemmat asuu 200 km päässä eikä päästä siellä töiden takia käymään kuin 2-4 kertaa vuodessa, vaikka anoppi haluaisikin kovasti meidän 1v7kk ikäistä tyttöä hoitaa. Usein kyllä käyvät sitten sieltä päin tyttöä katsomassa.

Omat vanhempani asuvat sitten 24 km päässä ja äitini ei kyllä koskaan ehdota että haluaisi katsoa tyttöä että me pääsisimme miehen kanssa edes joskus ulos. Niimpä käymme sitten yleensä erikseen jossain että toinen katsoo tyttöä. Äiti on aika katkera omille vanhemmilleen koska he eivät auttaneet kun olimme siskoni kanssa lapsia, mutta tarviiko sitä pahaa kierrättää viellä meillekin? Isäni on kyllä enemmän tyttömme kanssa ja käy täällä leikkimässä. Onneksi sentään anoppi halusi katsoa joulukuussa tyttöä että pääsisimme kahdestaan johonkin. :heart:

Itse muistan lapsuudessa niin (mummoni ja ukkini asuvat samassa pihassa mutta eri rakennuksessa) että mummoni hoiti meitä monesti lapsina ja vei meitä ukin kanssa esim. elokuviin ja leikkipuistoihin. En sitten ymmärrä miksi äiti sanoo ettei he auttaneet vaikka vieläkin auttavat paljon ja ovat mukana elämässämme! Isäni vanhemmat taas ovat kovin kaukaisia, johtuen ettei äitini ole heidän kanssaan kunnon väleissä. He eivät kyllä tunnu edes isovanhemmilta varsinkaan isäni äiti joka sanoi mulle monesti kun olin raskaana että tee sitten poika siitä! Ja kun isäni sisko oli raskaana niin mummoni sanoi että eikö olekin tuo tätisi maha hieno, täysin erilainen kuin mitä sulla oli! Mä en kyllä tajunnut miksi sanoi noin. Muutenkin isäni siskon tai veljien lapsille he antavat joululahjoja, meille ei koskaan. Ja jos kylällä joskus ajavat ohi eivät ole huomaavinaankaan, joskus sitten tervehtivät. Tuntuu kyllä pahalta että me lapset kärsimme siitä vaikka itse on riidoissa äitini kanssa. :kieh:

Mulla on vielä 3 mummoa elossa ja kaksi ukkia. Isomummo täytti juuri 90 kesällä ja saimme otettua 5 sukupolven valokuvan.

Kun äitini vanhemmat joskus kuolevat en varmaan koskaan selviä siitä, mutta surukseni en edes tiedä itkenkö jos isäni vanhemmat joskus kuolevat, koska heidän kanssaan ei ole koskaan saanut luoda kunnon suhdetta ja se tuntuu väärältä koska muiden lastenlastensa kanssa he ovat niin hyvissä väleissä. :|
 
Mun mummi ja ukki oli ihan ok-kuntoisia silloin kun olin pieni.. heidän nuorimpansa on mua 5v vanhempi, joten tehtiin paljon kaikkea yhdessä.. erityisesti kesälomareissut on jääny mieleen.. nykyisin mummi on sairaseläkkeellä ja ukki pääsee ens keväänä eläkkeelle.. siitä alkaa hyvin todennäköisesti erittäin rankka juomaputki, mikä tuskin päättyy ennen kuin käy köpelösti.. :/

Mummon ja pappan luona taas kävin aina aika ajoin.. nykyisin tulee käytyä tosi harvoin.. lähinnä juhlapäivinä.. mummu ja pappa vei meitä kaikille markkinoille, kesäteattereihin ja sukulaisten mökeille kesäisin..

Lasten mummi ja vaari ( minun äiti ja isä ) ovat erittäin läheisiä meidän lasten kanssa.. ovat todella paljon tekemisissä.. miehen vanhemmat taas ei ole ollenkaan kiinnostuneita lapsenlapsistaan..
 

Yhteistyössä