Millaiset vaatteet on tarpeeksi juhlavia häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Tuli vaan mieleen näistä kahdesta asukyselystä, että millainen on sitten tarpeeksi juhlava? Onko teillä kaikilla tosiaan ihan oikeita juhlamekkoja? Nehän maksaa monta sataa mitä olen katsellut. Jos ei ole niin ostatteko häitä varten kalliit vaatteet vai mistä löydätte edullisia, mutta juhlavia?

Se varmaan riippuu, missä roolissa on häissä. Onko kaaso, seremoniamestari, lähisukulainen, ystävä vai joku kaukainen tuttu, johon ei niin kiinnitetä huomiota... Ja sekin riippuu, miten asuaan kantaa ja onko tukka laitettu jne. Mun mielestä moni asia vaikuttaa siihen, miten juhlavalta näyttää. On miehillä helppoa, kun aina voi puvun heittää päälle. Mulla on itellä pari parempaa pukua juuri häitä varten. Oon ostanu Haloselta molemmat jostain poistomyynneistä, toinen maksoi 30e ja toinen 50e. Ajattomia ja sopivat vuodesta toiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja riippukeinu:
Se varmaan riippuu, missä roolissa on häissä. Onko kaaso, seremoniamestari, lähisukulainen, ystävä vai joku kaukainen tuttu, johon ei niin kiinnitetä huomiota... Ja sekin riippuu, miten asuaan kantaa ja onko tukka laitettu jne. Mun mielestä moni asia vaikuttaa siihen, miten juhlavalta näyttää. On miehillä helppoa, kun aina voi puvun heittää päälle. Mulla on itellä pari parempaa pukua juuri häitä varten. Oon ostanu Haloselta molemmat jostain poistomyynneistä, toinen maksoi 30e ja toinen 50e. Ajattomia ja sopivat vuodesta toiseen.

Jos on kyseessä ihan tavallinen vieras.

No kyllä mulla on jotain muuta kuin ruudullinen navettaessu päälläni. Enkä sillä Jartsan ruutupaidallakaan miestäni päästäisi paitsi jos se silkkisenä lähietäisyydeltä näyttää juhlavalta.

Materiaali, malli ja kuosi on ne tekijät mitkä tekevät vaatteesta juhlavan tai ei-juhlavan. Ei ole yksiselittäistä vastausta siihen mikä on juhlava mutta puuvillaisen, ruudullisen puuvillaleningin ja silkkisen iltapuvun välillä on todella paljon vaihtoehtoja. Noista mainituista en mene kummassakaan, koska se puuvillakolttu on liian arkinen ja iltapukua minulta ei löydy, kun en koskaan ole sellaisissa juhlissa ollut, minne se olisi ollut tarpeen.

Esim. tällainen

http://www.halens.fi/ProductPage.aspx?pid=041957&mid=61&sort=0&dir=1

tpl_MainImage_p

Alkuperäinen kirjoittaja no:
No kyllä mulla on jotain muuta kuin ruudullinen navettaessu päälläni. Enkä sillä Jartsan ruutupaidallakaan miestäni päästäisi paitsi jos se silkkisenä lähietäisyydeltä näyttää juhlavalta.

Tarkentaisitko?

Eihän se haittaa, jos juhlamekosta muutaman satasen maksaa, kun samaa mekkoa voi varmasti käyttää useammissakin kekkereissä. Ja asusteilla muuttaa tarpeen mukaan.

Materiaali, malli ja kuosi on ne tekijät mitkä tekevät vaatteesta juhlavan tai ei-juhlavan. Ei ole yksiselittäistä vastausta siihen mikä on juhlava mutta puuvillaisen, ruudullisen puuvillaleningin ja silkkisen iltapuvun välillä on todella paljon vaihtoehtoja.

Mun mielestä täällä ei kukaan edes ole esittänyt arvosteltavaksi mitään ruudullista navettaessua tai puuvillaista, ruudullista leninkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja juhliin juhlavaatteet:
Eihän se haittaa, jos juhlamekosta muutaman satasen maksaa, kun samaa mekkoa voi varmasti käyttää useammissakin kekkereissä. Ja asusteilla muuttaa tarpeen mukaan.

Minä taas en maksaisi, kun maksan muutaman satasen korkeintaan omasta hääpuvusta. Ja juhlia todella harvoin. Mutta jos ei rahasta puutetta niin tietty sitten :)

Jos se alkaa sanalla farkku, niin sitten ei käy.

En minä ainakaan ole koskaan satasia maksanut juhlamekoistani ja mielestäni ihan hyvin olen ollut 'edustettuna'. Itse teen jonkin verran ja katselen alennusmyynneissä sillä silmällä jotain tyylilleni sopivaa ja ajatonta(kai?)

Hääpukunikin ostin alesta 99,- B)

Ai tämäkö on se ruudullinen navettaessu?

http://www.halens.fi/ProductPage.aspx?pid=037682&oc=7

Alkuperäinen kirjoittaja Maniac:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tuo hinta on susta ok hääjuhlan mekosta?

No miks ei?Sitä voi joskus käyttää jossain muussa tilaisuudessa.

Kysyinkin vaan että onko. Itse en ikinä maksaisi tuollaista hintaa, kun tuntuu muutenkin olevan nuo häät melko kallis investointi..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Tarkentaisitko?
Tarkentaisinko mitä? Ruudullisella navettaessulla viittasin siihen johonkin aloitukseen missä oli mustavalkoruudullinen tunika mistä joku kysyi että onko riittävän juhlava häihin. Minusta ei olisi. Ja se Jartsan ruutupaita oli se D&G:n silkkiluomus missä luki Suomen euroviisupisteet ja siitä tuli iso kohu kun oli niin flanellipaidan näköinen. Jartsa sitten lahjoitti sen nenäpäiväkeräykseen ja se myytiin huutiksessa hurjaan 1570 euron hintaan. Käy etsimässä huutiksen sulkeutuneista kohteista jos et tiedä mikä paita, myyjän tunnus oli nenapaiva.

Mulla on kaapissa n.5 ajatonta mekkoa, joita käytän häissä ja muissa juhlissa. Pari yksiväristä mustaa (yhdistelen värikkäitä huiveja jne.) ja loput hiukan värikkäämpiä/vaaleampia. Mekot ovat ostettu juhliin ja ovat sen vuoksi maksaneetkin vähän enemmän. Kierrätän mekkoja useammissa juhlissa ja välillä ostan uusia. En kuitenkaan edes joka vuosi, sillä juhlia on sen verran vähän, niissä on yleensä eri vieraat ja pyrin aina ostamaan ajattomia/yksinkertaisia (sopii tyyliinkin enemmän).
Viime vuosina olen nähnnyt häissä jos jonkinlaista vaatetusta, farkkuja ja vesiraja minihameitakin.. Itse en ihan tuolle linjalle lähtisi, mutta selvästi on pukeutumiskoodi tuntunut muuttuneen. Niinpä mun mielestä on kenenkään turha stressata vaatetuksestaan. Siistiä, omantyylistä ja kukkarolle sopivaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Tää menee nyt muuten todella vaikeaksi, kun pitää jo miettiä minkähintainen vaate on sopiva juhliin? :xmas:

Lahjasummat ja kutsut yms, tarjoilut ja nyt vielä vaatteet..... :whistle:

No todellakin :whistle:
Mutta päättänyt olen jo että meidän perhe antaa "vain" 50 euroa vaikka palstan mielestä se olisi taatusti aivan liian vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Tarkentaisinko mitä? Ruudullisella navettaessulla viittasin siihen johonkin aloitukseen missä oli mustavalkoruudullinen tunika mistä joku kysyi että onko riittävän juhlava häihin.

Ai, musta se taas oli ihan kiva eikä näyttänyt essulta ollenkaan. Voisitko linkittää joitan tarpeeksi hienoja mekkoja, kun minusta iltapuvut on sitten taas jo turhan hienostelevia..