Millaiset on hyvät kaksostenrattaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninuska

Jäsen
03.08.2004
60
0
6
Hei!

Perheeseemme syntyy huhtikuussa vauva ja esikoinen on silloin noin 1v 4kk. Kaksostenrattaat olisi saatava ja olemme ajatelleet ostaa käytettyinä ja myydä taas eteenpäin kun tarpeettomiksi jäävät. Esikoisella on ollut käytössä Emmaljungat ja ne ovat olleet todella hyvät! Emmaljunga ja Brio taitaa olla huippumerkkejä, mutta hinta on yleensä kallis käytettynäkin. Mutta huonojakaan vaunuja ei haluta.

Siispä onko neuvoja ja kokemuksia vaunuvalinnan suhteen? Huonoja ja hyviä kokemuksia?

Olin jo innostua erään netistä löytyvän kirpparin Graco Duorider kaksostenvaunuista, mutta into lopahti heti, kun näin sellaiset kaupassa...paljon muovista, natisevaa ja vaikeakäyttöistä osaa, sen lisäksi Emman kantokoppa ei edes mahtunut vaunuun!

T: Matilda

Meillä esikoinen oli 2½v kun toinen syntyi. Ostetiin käytettynä (2v vanhat) tosi siistit Emmaljungan rinnakkainistuttavat tuplikset (malli jotain EC2 tms). Oon tykänny Emmaljungan vaunuista ylipäätään. Kantsii kattoa, että on tarpeeksi isot pyörät, että on kevyempi työntää eri keleissä, noissa oli hyvät kumipyörät. Jos nyt ostaisin, haluaisin kääntyvän aisan, sillä tuo malli on kasvot menosuuntaan, tuulella ja tuiskulla tuulee pahimmoilleen vauvan naamaan. Esikoinen ei ole häirinny pienempää, vaikka sellaistakin osa on kokenut rinnakkainistuttavissa vaunuissa, ehkä on kuitenki sen verran iso, että ymmärtää asian. Tällainen kokemus meillä.

Heips!
Meillä syntyi poika viime huhtikuussa ja tyttö oli silloin 1 v ja 2 kk. Meille ostettiin Brion twinettet, joihin olen ollut tyytyväinen. Meillä ratasvalintaan vaikutti se, että sattui löytymään sopivasti käytettynä. Twinettessäkään ei saa työntösuuntaa vaihdettua eli lapset aina nenä menosuuntaan, mutta en kokenut tätä ongelmaksi. Kuitenkin kesäaika kun vauva kovin pieni ja rattaiden tuulipeitto suojaa hyvin. Ennemmin ongelmaksi tuli kuumuus kun yritin isokokoista poikaa pitää kantokassissa, mutta sitten aloin laittaa rattaan päälle peiton ja pojan siihen kellimään. Kuomussa on kurkisteluaukko josta seurailin ettei sisko kiusaa vauvaa, mutta ei siinäkään mitään ongelmia tullut. Emmaljungat varmasti myös hyvät, mutta silloin vuosi takaperin kun itse asiaa tutkin ja pähkäilin vaikuttivat kovin isoilta ja kömpelöiltä.

Meilläkin on nuo Briion Twinettet ja on tosi hyvät! Ne on vähän kapeammat ja sirommat ku ne isommat "kaksostenvaunut" mutta näihinkin menee pehmyt kantokassi. Eikä ne niin hirveesti maksa. Me verrattiin sillon että Oran ja Emmanljungan maksoi montaa sataa enemmän kun Briiot! Ois vielä saatu melkein 100 euroa halvemmalla jos ei ois otettu ilmapyöriä. Mutta haluttiin ehdottomasti ilmapyörät, ihan yhtä hyvä on työntää kuin niillä kauhean isoillakin. Suosittelen jos haluat hyvät hinta-laatu-suhteeltaan. Mulla on jo nytten pari tuttua sanonut että haluaa ostaa ne käytettynä heti jos myyn :)

Yhteistyössä