millaiset kuukausi tulot teillä on joilla kaksi lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
siis nettona? ja pärjäättekö hyvin vai joudutteko pihistelee?
meillä ois toinen lapsi harkinnassa, mutta mietityttää kun miehen tulot 1900e netto ja omat 1000e netto..

meil tulot o mun n.600? ja miehen n.500? kk....kesäl miehel hiuka enempi ku töis n.1000?...et kyl teil menee viel hyvin!siitä vaa toista lasta kehiin =) me ei sossusta o haettu ku n.1 kerta vuodes ja saatu ihan kivat rahat....tänä vuon ei o haettu lainkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
no meillä ei mietitä rahassa tuota asiaa :/

no meillä mietitään. kun ei nyt kuitenkaan tahdota taloudelliseen ahdinkoonkaan ihan vapaaehtoisesti. ei se tee lapsesta yhtään sen vähemmän haluttua tms. ajankohtaa vaan voi muuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis nettona? ja pärjäättekö hyvin vai joudutteko pihistelee?
meillä ois toinen lapsi harkinnassa, mutta mietityttää kun miehen tulot 1900e netto ja omat 1000e netto..

meillä about nämä samat tulot.. miehen tulot vähän vaihtelee sen 1500-2100e välillä, vuorotöissä kun on.. )

ei oikeastaan jouduta pihistelemään, mutta eipä sitä tuhlailemaankaan pääse (mutta ei se lapsiluku siihen paljon vaikuta, meillä kuitenkin menee vuokraan ja muihin kuukausittaisiin pakollisiin menoihin lähes tuo miehen palkka, kyllä sillä toisella ruoat ja herkut ostaa sekä pakolliset vaatteet ym.. )

En ole itseasiassa edes laskenut vielä. Ei varmaan kovin kummoiset nyt kun mies alkaa joulunjälkeen opinnot ja itse teen sairaanhoitajana 75% työaikaa. Onneksi yötyöstä saa lisä korjaamaan tilannetta ja vapaapäiviä jää niin että niihinkin voi ottaa keikkatöitä tarvittaessa. Niin ja miehelläkin mahdollisuus keikkatöillä tasottaa tilannetta ja esikoisen hoitotuki parantaa taloutta niin että eiköhän tuossa ihan hyvin kuitenkin pärjätä. Aina riippuen siitä miten paljon jaksaa ylimääräisiä töitä tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja khf:
En mä ole ainakaan koskaan harkinnut lasten tekoa rahassa... totta kait rahaa niihen uppoaa varsinkin mitä vanhemmax tulee.. lapset tulee sillon kun on tullakseen

joo, olet oikeassa periaatteessa. en mäkään sitä pelkää, että lapseen uppoaa rahaa, vaan sitä, että onko meillä sitä rahaa johon upottaa .. mun puolesta lapset saa viedä kaiken irtoavan rahan , mutta jotenkin haluaisin myös olla varma että meillä olis jonkinlainen turva ja mahis antaa lapsille sitten "vähän parempaa". ettei elettäis kädestä suuhun. ei sentään mitään kultalusikkaa suuhun syntyessä, mutta eds vähän enempi kuin mitä itse saanut.

Vaikea sanoa paljonko on tulot, mies kun on yrittäjä ja tulot vähän vaihtelevat kuukausittain, mutta keskimäärin käteen jää reilu 5000? ja mä kotihoidontuella. Hyvin pärjätään, vaikka talolaina onkin ja toisesta autosta mä myös joka kuukausi viel hetken aikaa lyhennän, mutta ei tarvi rahoja laskeskella.

Näin kevyesti laskin että omasta palkastani, miehen opintotuesta, omasta vanhempainpäivärahasta (teen työtä 75% työajalla ja olen siis samalla 25% vanhempainlomalla) ja esikoisen hoitotuesta jää yhteensä käteen reilu 3300?. Siihen sitten päälle se mitä tulee keikkatöitä tehtyä ja tietty lapsilisät.

Meillä siis asuntolainaa ja opintolainaa maksettavana normikulujen lisäksi.

no niin kirjauduin oikee sit. mun on pakko kysyy meinaa et onko siinä jotain pahaa jos jotkut oikeesti miettii onko rahallisesti varaa lapseen? kun tuntuu että jotkut tääl huomauttelee et "ei meillä raha vaikuta lasten tekoon" jne. ei mua haittaa jos joku tekee vaikka kuus mukulaa viidensadan tuloilla, mutta en vaan itse niin halua.
ja tietenkin. jos tulot on huikeat, esim.5000 kuussa niin helppo sanoa, että ei raha vaikuta.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no niin kirjauduin oikee sit. mun on pakko kysyy meinaa et onko siinä jotain pahaa jos jotkut oikeesti miettii onko rahallisesti varaa lapseen? kun tuntuu että jotkut tääl huomauttelee et "ei meillä raha vaikuta lasten tekoon" jne. ei mua haittaa jos joku tekee vaikka kuus mukulaa viidensadan tuloilla, mutta en vaan itse niin halua.
ja tietenkin. jos tulot on huikeat, esim.5000 kuussa niin helppo sanoa, että ei raha vaikuta.

Kai jokainen määrittelee itse sen minkä kokee pahaksi. Itse kyllä olen niitä jotka haluavat miettiä lastenhankintaa myös taloudelliselta kannalta. Siis kyllä meidän perheessä rahalla on kuitenkin merkitystä eikä haluta lasten kanssa vetää taloutta jo alkuunsa ihan tiukille, koskaan kun ei tiedä mitä tapahtuu ja ikävää jos joku yllättävä rahanreikä vetäisi koko talouden sekaisin pidemmäksi aikaa. :/

Eli siis silloin kun talous on ok, on turvallinen olo ja muutenkin mahdollisuus tehdä välillä jotain kivaa, harrastaa ym. Ja tosissaan senkin takia haluan ajatella näin eteenpäin kun lasten kasvaessa nuo kulut vaan kasvavat. Vauvan ja pikkulapsen kanssa pärjää vielä aika pienillä menoilla.

Yhteistyössä