Millaiset koulupäivät ekalla luokalla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nipsu

Vieras
Meillä kaksoset aloittaa ekan luokan ja suositeltiin, että ovat eri luokilla. Pohdin tässä että millaisia päiviä näillä koulunsa aloittavilla on? Onko jo kahdeksan aamuja ja kuinka aikaisin voivat päästä kotiin? Olen pienempien sisarusten kanssa kotona ja alkuun saa aika ahkerasti olla saattamassa ja kävelemässä vastaan kun eri aikaan kulkevat. Pian saavat kyllä oppia itse koulutiensä kulkemaan... Kokemuksia siis tuntimääristä/pvä ym?!

8-12 tai 9-13. Aamulla ja iltapäivällä on meidän koulussa ainakin ryhmätunnit eli a-ryhmällä koulua 8-12 ja b-ryhmällä 9-13 tai jotain vastaavaa. Voit varmaan pyyttää opettajilta, että kaksosilla olisi mahdollisimman samanlaiset päivärytmit.

eikä anna tälle puheenvuoroa. Tämä oli ollut ainakin esikoulussa ongelmana. Puhuu siis pojankin asiat ennen kun toinen ehtii suutaan avata. Tosin mun mielestä ammattitaitoinen opettaja olisi voinut järjestää niin että poikakin saa sanansa sanottua... Tietysti pelkona oli myös ettei poika opi itse hoitamaan asioitaan jos tyttö huolehtii kaiken puolesta, läksyt ym.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikä anna tälle puheenvuoroa. Tämä oli ollut ainakin esikoulussa ongelmana. Puhuu siis pojankin asiat ennen kun toinen ehtii suutaan avata. Tosin mun mielestä ammattitaitoinen opettaja olisi voinut järjestää niin että poikakin saa sanansa sanottua... Tietysti pelkona oli myös ettei poika opi itse hoitamaan asioitaan jos tyttö huolehtii kaiken puolesta, läksyt ym.

hehe, no mut kiva että huolehtii. :D eikö tytölle voi sanoa, että pitää huoli vaan omista asioistaa?