Millaiset ja minkälevyiset kihla-ja vihkisormuksesi ovat?

• Viestiketjun aloittaja Päättömätön
  • Ensimmäinen viesti
Päättömätön
Oisko 3½-4mm kihlalle (sileä) hyvä kaveri kapea timanttirivisormus (2mm) vai reippaasti leveä sormus? Onko leveä yhdistelmä sitten hiostava? Pitääkö olla pitkät sormet, jos leveät sormukset, itselläni aika lyhyet. arg tätä päättämisen tuskaa!

päättämätön
Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Minun mielestä sormusten tulee olla yhtä leveät, ainakin suurin piirtein. Jos on pitkät ja kapeat sormet, leveät sormukset käy hyvin. Nakkisormiin ei leveitä!
Juu ,siis ehdottomasti munkin mielestä näin. Nykyään vaan enemmän näkee leveitä. Vaikea löytää juuri kihlan levyistä ja mallista vihkisormusta.

Esteri
Mulla on 3mm kihla- ja 4mm vihkisormus. Kihla on sileä ja vihkisormuskin on suht sileä upotetuilla kivillä. Omasta mielestäni kihlaa kapeampi vihkisormus olis näyttänyt jotenkin "tyhmälle" tai ainakin liian "arvottomalle". Eikä ole hiostanut, tosin olen aina tykännyt pitää sormuksia ja en todellakaan ole mikään pitkä- ja hoikkasorminen vaan ihan normi nakit on.

Mun mielestä sen pitää olla saman paksunen kun se kihlasormuskin. ite halusin leveät sormukset, molemmat joku 4mm leveitä ja hyvältä näyttää, eikä hiosta. Ainoa, että raskauden aikana sormet oli turvoksissa, niin ei menny sormiin yhtäaikaa, pidin välillä vaan toista.

Mulla on sekä kihla- että vihkisormus sellaiset 3mm leveät (kaiketi, olen tosi huono arvioimaan, ei ihan ohkaset mutta ei paksutkaan) ja profiililtaan samanmalliset. Vihkisormuksessa on ura johon on upotettu 9 timanttia.

Minä
Mulla sellanen sormus joka ei ole oikeasti vihkisormus.Ei ollut yhtään mun mieleeni mitkään "oikeat" vihkisormukset.Tylsiä sellaset timanttirivi sormukset.Ja huomattavasti kapeampi on kihlasormus.

päättämätön
Alkuperäinen kirjoittaja Esteri:
Mulla on 3mm kihla- ja 4mm vihkisormus. Kihla on sileä ja vihkisormuskin on suht sileä upotetuilla kivillä. Omasta mielestäni kihlaa kapeampi vihkisormus olis näyttänyt jotenkin "tyhmälle" tai ainakin liian "arvottomalle". Eikä ole hiostanut, tosin olen aina tykännyt pitää sormuksia ja en todellakaan ole mikään pitkä- ja hoikkasorminen vaan ihan normi nakit on.
Juu siis tässä kapeassa ois aika paljon timanttia (muuta ei näy sormuksesta ulospäin) että ei ole halpaa ;-) kiitos mielipiteestäsi

No mun vastauksesta ei taida juuri apua olla, meillä kun ei ollut päähänpinttymää valkokulta/kultasormuksista timantteineen päivineen..eli meillä halvat, kauniit sormukset, kihlasormukset oli paksut, nuorisotyyliset hopeat, ja vihkisormuksena myös hopeiset, joskin vähän kauniimmat, hinnat ihan naurettavat, alle 20e/kpl

päättämätön
Alkuperäinen kirjoittaja SokeriLilja:
No mun vastauksesta ei taida juuri apua olla, meillä kun ei ollut päähänpinttymää valkokulta/kultasormuksista timantteineen päivineen..eli meillä halvat, kauniit sormukset, kihlasormukset oli paksut, nuorisotyyliset hopeat, ja vihkisormuksena myös hopeiset, joskin vähän kauniimmat, hinnat ihan naurettavat, alle 20e/kpl
No ei se rakkaus sormuksia katso. Kukin tavallaan.

Mun vihkisormus on 6mm ja pidän vain sitä,kihla oli varmaan 3mm,haluttiin miehen kanssa samanlaiset vihkisormukset ja päädyttiin siihen,että yhtä sormusta käytetään. :) Sormuksena Kalevalan Muistojen päivä.

Yhteistyössä