millaiset ihmiset satsaa lasten vaatteisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öl

Vieras
millaiset ihmiset ei satsaa?
miksi joillekin on tärkeää että lapsilla on söpöt ja toisiinsa sopivat vaatteet ja toiset vähän välittää?
kuitenkin näkee niitä jotka viis veisaa omasta pukeutumisesta,mutta lapsiin panostetaan joten kyse ei aina voi olla siitäkään että itsekin pukeutuisi hyvin.

pakostakin joskus miettii onko lapsia tehty vain ns. näyttelyesineeksi.

satsaan laatuun, ulkonäköön ja reippaisiin yhdistelmiin! =) sellaiset ihmiset satsaa, joilla on siihen joko aikaa ja/tai rahaa ja/tai halua?? =) mä tykkään kauppakeskuksissa esim. tai muilla julkisilla paikoilla katsella ohikulkijoita ja musta on aina kiva nähdä hauskastipukeutuneita perheitä =)

ostan laadukkaita, ehkä jonkun mielestä kalliitakin vaatteita lapselle. Ne ovat hyvistä materiaaleista tehtyjä, mukavia päällä, ja niillä on myös jälleenmyyntiarvoa. Lisäksi lapsellani on suht. vähän vaatteita, ostan mielummin yhden laadukkaan ja oikeasti kivan paidan kuin viisi halpaa kutistuvaa ja venyvää.

Mulla on aivan olematon tyylitaju vaatteiden suhteen, ja on menny vuosia et oon löytäny oman aika neutraalin tyylini.
Siksi puen lapseni tietyn kaavan mukaan jolloin vaatteet sopii aina yhteen, ulkovaatteisiin ostetaan kans sävysävyyn asusteet.
Vaatteita ei ole paljon, eikä ne ole merkkivaatteita, mutta ne sopii yhteen ja on nättejä. Ihan siksi etten halua omien lapsieni kulkevan yhtä noloissa vaateyhdistelmissä kuin itse lapsena/nuorena.
Ja ei, lapset ei ole näyttelyesineitä meillä.

Jaa-a, no ensinäkin mä tykkään että vaatteet sopii yhteen, niin itselläni kuin lapsillakin. Kai sitä sanotaan värisilmäksi? Ja se nytvei ees vaadi sitä että " satsaa" vaatteisiin, voi niitä halpojakin ostaa niin että sopivat yhteen.
Mutta mä kyllä satsaan lasten vaatteisiin, ihan sen takia että tykkään tietyn näköisistä vaatteista ja niitä ei satu " halvemmilta" ja taviskaupoista saamaan.
Itselleni ostan vaatteita sen mukaan mitä tarviin ja mikä miellyttää silmää, niin merkillisiä kuin merkittömiäkin, koska omalla kohdalla tykkään aika neutraaleista vaatteista joten niitä löytyy helposti.

Juu, siltähän se tuli. Kierrätän lastani näyttelyesineenä ympäri kyliä :D

Eli jos ei yhtään katso mitä aamulla pistää päälle, niin se on ainoa oikea tapa ja muuten hankitaan lapset näyttelyesineeksi?

Mutta missä näyttelyssä mä voisin lastani kuljettaa? Onko vinkkejä?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Meillä lapset puetaan söpösti, mutta mulla itselläni voi olla päällä kaikkea muuta kuin söpöä ja kaunista.

Lapset eivät kuitenkaan ole mitään näyttelyesineitä, sillä vaikka olisimme koko päivän neljän seinän sisällä, lapset puetaan näteiksi. Emme siis pue heitä sen enempää ulos lähtiessä, kuin kotioloissa. Emme tosin vähempääkään.

Mä voin tosiaan itse näyttää harakan perseeltä, mutta se johtuu ihan puhtaasti siitä, ettei tällä kropalla niin vaan pukeuduta. Ei huvita, enkä suoraan sanottuna edes osaa. Ns. muodin mukaan en voi misään nimessä mennä, koska näytän silloin vain naurettavalta.

Mutta toki panostan pukeutumisessa ulkovaatteiden teknisyyteen myös omalla kohdallani, enkä siis vain lasten ollessa kyseessä.

No mä puen lapseni nätisti, koska katselen häntä kaiket päivät :D Itseäni en koskaan, ei oo paljon aikaa peilailla ;) Tykkään myös sisustaa enemmän kuin ennen, kun olen niin paljon kotona. Jotkut ihmiset ovat visuaalisempia kuin toiset, tykkäävät katsella kaunista :) Kyllä itseänikin laitan ja tykkään olla kivoissa vaatteissa. Mitään älyttömän kallista en osta, aina alesta, mutta tykkään että on nättiä ja sopii yhteen.

Minäkin satsaan laatuun, haluan että lapsi esim. talvella pysyy lämpimänä, ja kun kerran ostaa laadukkaat vaatteet niin miksei samalla kauniit (ei lapsi ole näyttelyesine). Ei minusta ole oikein että minä säästän muutaman kympin mutta lapsi palelee koko talven. Itselle ei sitten jääkään rahaa ostaa yhtä hyviä vaatteita :D

Minä en satsaa lasten vaatteisiin, tarkoitan sillä sitä, etten osta kalleinta/tyylikkäintä merkkiä lapselle, vaikka minulla on siihen varaa. Ostan riittävän hyvät ja käytännölliset vaatteet. Mielellään alennusmyynnistä. Kirppurotikin käy. En jaksa hankintatilanteissa miettiä juurikaan vaatteiden yhteesopivuutta. Yleensä lapsen garderobista kuitenkin löytyy toisiinsa sopivia vaatteita, jotka yleensä valitsen lapselle päälle. Lapsi saa toki valita itsekin yhidstelmiä, kunhan ovat esim,säähän sopivat. Itselleni ostan lähinnä keskihintaista vaatetta ja olen tarkka mitä päälleni laitan. Omaan vaatteeseen voin satsata, koska käyttöikä on huomattavasti pidempi, kuin pienen lapsen vaatteissa.

Mä en osaa sanoa oonko mä varsinaisesti SATSAAJA tuon lapsen vaatteiden suhteen, mutta kyllä mä hyvin tarkkaan useimmiten katson mitä hänellekin päälle puen.
Jonkinverran laatua ja merkkikamaa löytyy, suurinosa kuitenkin ihan perus Zara, Lindex jne..
Sellainen hyvä sääntö pukeutumisessa itselläni (lapsi mukaanlukien) on, että yhdessä asussa ei mielellään olisi enempää kuin kolmea eri väriä niin säilyy sellainen fresh-ilme eikä mene homssuisen näköiseksi.

Mun mielestä lapsen(kin) pukeutumiseen panostaminen on ihan normaalia ja kertoo siitä, että lapsesta välitetään.
Toki "huonosti" puetustakin lapsesta varmaan välitetään, eikä kaikista hyvinpuetuistakaan lapsista välitetä, mutta sellainen mielikuva mulle tulee jos näkee lapsen jonka pukeutumiseen on edes vähän satsattu.

Minä ostan vain laatua - ostan vain alusvaatteet ja sukat halpakaupoista (H&M, Lindex yms.)
Meillä on kolme lasta, ja kuopuksen vaatteet ovat lähinnä esikoisen vanhoja. Muutenkin tarkkaan harkitsen mitä ostan, koska vaatteen pitää kestää vuosia, vaikka olisikin lapsella käytössä.

En ymmärrä sitä, että ostetaan halvoista ketjuliikkeistä viisi t-paitaa, sen sijaan että ostettaisiin sillä rahalla yksi kunnollinen ja laadukas, mikä kestää vuosia, ja jälleenmyyntiarvokin on hyvä vaikkei olisi niitä nuorempia sisaruksia joille sen voisi antaa.

Ostan ihan perus "halpa kaupoista" ja kirppikseltä yms, mutta hauskoja ja mietittyjä kokonaisuuksia, siksi että itse olen lihava enkä jostain syystä osaa/halua/riitä rahat&mielenkiinto itseni pukemiseen. Tyttö on kaunis, lastenvaatteet hauskoja, edullisia ja kauniita, joten lapsen pukeminen on mukavaa! :)

Meillä kolme lasta, tyttöjä sekä poikia. Olen visuaalinen ihminen, pidän kauniista asioista kodissakin. Tykkään myös itse pukeutua kauniista ja sävy sävyyn, asusteisiin jne. Mietin aina yhteensopivuuden hanskoista, kengistä ja hatuista lähtien. Se ei vie edes aikaa, kun silmäni on aika hyvä näissä asioissa. Kehuja ulkoasuistaan saan sekä itse, että lapset, eikä sen pitäisi olla keneltäkään muulta pois. Kallista ei tarvitse olla, tosin ulkovaatteet yleensä maksaa enemmän, kun haluaa sellaiset mitkä pysyy kuivanakin. Sisävaatteisiin käy halpikset, kunhan ovat nättejä, ne jäävät kuitenkin jo muutamassa kuukaudessa pieneksi niin en näe tarpeellisena kallista ostaa.

Meillä lapset puetaan söpösti, mutta mulla itselläni voi olla päällä kaikkea muuta kuin söpöä ja kaunista.

Lapset eivät kuitenkaan ole mitään näyttelyesineitä, sillä vaikka olisimme koko päivän neljän seinän sisällä, lapset puetaan näteiksi. Emme siis pue heitä sen enempää ulos lähtiessä, kuin kotioloissa. Emme tosin vähempääkään.

Mä voin tosiaan itse näyttää harakan perseeltä, mutta se johtuu ihan puhtaasti siitä, ettei tällä kropalla niin vaan pukeuduta. Ei huvita, enkä suoraan sanottuna edes osaa. Ns. muodin mukaan en voi misään nimessä mennä, koska näytän silloin vain naurettavalta.

Mutta toki panostan pukeutumisessa ulkovaatteiden teknisyyteen myös omalla kohdallani, enkä siis vain lasten ollessa kyseessä.

eli sama täällä!!
meillä lapsilla on samat vaatteet sekä kotona että päiväkodissa, vaatteita on suht vähän (kuivausrumpu kiittää) ja vaatteet on kivoja, kierrätettäviä (kun kerta lapsia useampia ja eri sukupuolia niin miksi ei käyttäisi kaikilla samoja..)