Millaiset häät jos ei halua olla "keskipisteenä"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ujo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ujo

Vieras
mulla on paniikkihäiriö ja jännitän kauheasti huomion keskipisteenä oloa. millaiset kivat pienet häät voisi järjestää? onko kokemusta? tavallaan olisi mukavaa kutsua molempien suvut, mutta sitten häistä tulisi n. 150 hengen häät ja minusta tuntuu että olisin vain koko ajan paniikissa :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos et halua olla ollenkaan keskipisteenä, niin 150 hengen häät ovat ihan ylimitoitetut! Pienet, oman lähipiirin kesken, voisitko sitten olla oma itsesi?

kyllä varmaan, mutta jo miehen sukulaiset joita en tunne saa aikaan jännitystä ja hermostumista. siis ylipäänsä ihmiset joita en tunne niin jännittää minua kamalasti, mun on vaikea puhua mitään jne... inhoan kun mua valokuvataan jne.. että jos haluaisi olla TÄYSIN rauhallisesti niin paikalle voisi kutsua vain miehen vanhemmat ja sisarukset ja mun vanhemmat ja sisarukset. mutta tavallaan harmittaa kun TOISAALTA olisi mukavaa jos muutkin ihmiset juhlistaisi meitä, varsinkin miehellä on paljon tärkeitä läheisiä sukulaisia.

En kyllä oikeen osaa kuvitella noin isoja (150 henkeä) häitä jossa morsian ei olisi huomion keskipisteenä. Suosittelisin vaikka pienempiä häitä lähipiirissä.

Ja kirkkoon saa mennä vihille vaikka kaksinkin, ihmettelen aina miksi ihmiset automaattiset yhdistävät pienet häät maistraattiin.

Varmaan sellaiset, joissa vihitään maistraatissa ja juhlat ovat esim. ravintolassa, pienimuotoisesti tai sopivaksi katsotun kokoisella porukalla. Silloin ei tarvitse patsastella alttarilla kaiken kansan edessä, eikä olla framilla juhlatilaisuudessa. Tai voihan vihkitilaisuus olla vaikka omassa kodissa, jolloin se on intiimimpi ja pari luultavasti "sulautuu" joukkoon. Juhlatilaisuudessa voi olla parin oman pöydän sijaan pitkä pöytä, jossa istuu myös vanhemmat, jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
En kyllä oikeen osaa kuvitella noin isoja (150 henkeä) häitä jossa morsian ei olisi huomion keskipisteenä. Suosittelisin vaikka pienempiä häitä lähipiirissä.

Ja kirkkoon saa mennä vihille vaikka kaksinkin, ihmettelen aina miksi ihmiset automaattiset yhdistävät pienet häät maistraattiin.

totta, kirkkoon voi mennä vaikka kaksin, tai pienellä porukalla vaan =0)

Ihan samaa olen minäkin aina ihmetellyt! Minä ainakin haluasin kirkollisen vihkimisen, vaikka vieraita ei olisikaan, kuin ne kaksi pakollista todistajaa :)

Jos haluatte paljon vieraita niin entä jos ottaisitte juhlapaikaksi paikan jossa on useampi huone; näin mitään nolaavia leikkejä ym ei voisi edes järjestää koska kaikki eivät niitä näkisi.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja ajatar:
maistraatti..
ite haluun isot häät :p tai no keskikokoiset :D

tai kirkkohäät pienellä porukalla. kyllä kirkossakin vihintään vaikkei olis yhtään vierasta. kanttori ja suntio voi olla todistajat.

onko näin :) ? olisi ihanaa jos voisi vaan ilmoittaa että naimisissa ollaan, ilman että täytyy olla keskipisteenä...

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Jos haluatte paljon vieraita niin entä jos ottaisitte juhlapaikaksi paikan jossa on useampi huone; näin mitään nolaavia leikkejä ym ei voisi edes järjestää koska kaikki eivät niitä näkisi.

niin on tässäkin ideaa. mutta toisaalta ylipäänsä inhoan olla huomion keskipisteenä, siis en todellakaan halua että satapäinen joukko tuijottaa minua. miestä silti varmasti harmittaa jos ei tule kunnollisia juhlia, mutta kyllä hän ymmärtää minua. mitään leikkejä en halua, en halua puhua tai esiintyä yleisölle enkä halua että mua valokuvataan. olen hillittömän ujo tosiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mehmä:

Ihan samaa olen minäkin aina ihmetellyt! Minä ainakin haluasin kirkollisen vihkimisen, vaikka vieraita ei olisikaan, kuin ne kaksi pakollista todistajaa :)

Todistajat saa vaikka seurakunnan henkilökunnasta jos haluaa. Mun tuttu meni kirkossa naimisiin kahestaan, toinen pappi ja suntio oli todistajat. Ja oli tietty kanttoristi ja vihkipappikin paikalla mutta niillä oli muuta puuhaa.

Mun mielestä mielettömän romanttista, avioliittohan on nimenomaan heitä kahta varten, ei tarvi julkisisivua.

Me ite kyllä mentiin isommasti naimisiin, joten en väitä että ois sen hienompaa jotenkin, mut jokanen tyylillään!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
maistraatti..
ite haluun isot häät :p tai no keskikokoiset :D

tai kirkkohäät pienellä porukalla. kyllä kirkossakin vihintään vaikkei olis yhtään vierasta. kanttori ja suntio voi olla todistajat.

onko näin :) ? olisi ihanaa jos voisi vaan ilmoittaa että naimisissa ollaan, ilman että täytyy olla keskipisteenä...

Ööö.. tottakai. Ei siinä mitään vierasrajaa ole. Tosin ehkei kannata varata helsingin tuomiokirkkoa jos kaksin aiotte olla. mutta joku söpö pieni kirkko tai kappeli on oikein passeli.

Entä jos kutsutte vain molempien vanhemmat ja sisarukset kirkkoon ja sen jälkeen ravintolaan? Olis vähän enemmän syytä hankkia hääpuku ja kampaukset jne kuin että pelkästään sinä ja miehesi näette ne.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

niin on tässäkin ideaa. mutta toisaalta ylipäänsä inhoan olla huomion keskipisteenä, siis en todellakaan halua että satapäinen joukko tuijottaa minua. miestä silti varmasti harmittaa jos ei tule kunnollisia juhlia, mutta kyllä hän ymmärtää minua. mitään leikkejä en halua, en halua puhua tai esiintyä yleisölle enkä halua että mua valokuvataan. olen hillittömän ujo tosiaan.

Jos kutsutte 150 vierasta niin voin vannoa että sua (=hääparia) kuvataan. Ellette erikseen kiellä ja se ois ehkä vähän outoa...

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
mutta tuntuisi hassulta mennä isoon kirkkoon kahdestaan kahden todistajan kanssa? vai onko se outoa?

Miksi se olisi outua? Avioliittohan on kahden ihisen solmima liitto ja jos sen haluaa tehdä Jumalan kasvojen edessä, niin kirkko on silloin juuri oikea paikka :)Ja onhan pieniäkin kirkkoja olemassa...

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
mutta tuntuisi hassulta mennä isoon kirkkoon kahdestaan kahden todistajan kanssa? vai onko se outoa?

mustakin tuntuis hassulta..

Ainakin Tampereen Tuomiokirkossa on sellainen pienempikin tila, jossa voidaan näitä toimituksia hoitaa (nimeä sille en tiedä, olisiko kappeli?).

Entä jos kutsutte vain molempien vanhemmat ja sisarukset kirkkoon ja sen jälkeen ravintolaan? Olis vähän enemmän syytä hankkia hääpuku ja kampaukset jne kuin että pelkästään sinä ja miehesi näette ne.

toki olisi ihanaa pukea nätti puku, mutta tuntuisi tyhmältä sekin jos paikalla on vain tyyliin 5 vierasta. ehkä sitten voisi laittaa jonkun "välimallisen" hääasun, että ei ainakaan mitään prinsessahörhelöä.

Yhteistyössä