millaisen makaronilaatikon sinä teet? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huh huh:
Melkoinen rasva- ja kolesterolipaukku tuollainen laatikko. Munamaito ei tarvi mitään Koskenlaskijaa, mikä on muuten tosi rasvainen sulatejuusto. Ja sitten nuo voinokareet päällä vielä lisärasvana.

Varmasti on hyvää, mutta ei niin terveellistä. Poikkeuslaatikkona menisi, mutta elämäntapana turhan rasvan välttäminen on palvelus itselle ja lapsille.

ihmetellyt samaa kuinka kaikki tällä palstalla syö päivittäin sellaisia ruokia mitä itse ei ikinä vois kuvitellakkaan kuin poikkeuksena ja sellainen määrä ettei edes nälkäkään menis kun on niin rasvaista ja kermaista aina..ja sit taitaa vielä kalliiksikin tulla kun kaiken maailman juustot seassa...

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Melkoinen rasva- ja kolesterolipaukku tuollainen laatikko. Munamaito ei tarvi mitään Koskenlaskijaa, mikä on muuten tosi rasvainen sulatejuusto. Ja sitten nuo voinokareet päällä vielä lisärasvana.

Varmasti on hyvää, mutta ei niin terveellistä. Poikkeuslaatikkona menisi, mutta elämäntapana turhan rasvan välttäminen on palvelus itselle ja lapsille.

ihmetellyt samaa kuinka kaikki tällä palstalla syö päivittäin sellaisia ruokia mitä itse ei ikinä vois kuvitellakkaan kuin poikkeuksena ja sellainen määrä ettei edes nälkäkään menis kun on niin rasvaista ja kermaista aina..ja sit taitaa vielä kalliiksikin tulla kun kaiken maailman juustot seassa...

Makunsa kullakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no makunsa kullakin,siitä ei voi kiistellä..mutta mitkä sitten on kolesterooli arvot ja paino..kun kuiteskin sitten lukee ruoka ketjuja syödään muillakin ruokailu aikoina pitkin päivää älyttömiä,juustot,makkarat jne.itse olisin ihan hemmetinmoinen kaappi jos söisin näillä ohjeilla/malleilla..mut ehkä muilla on sit myös geeni ettei lihoa ja arvot pysyvät hyvänä.

no makunsa kullakin,siitä ei voi kiistellä..mutta mitkä sitten on kolesterooli arvot ja paino..kun kuiteskin sitten lukee ruoka ketjuja syödään muinakin ruokailu aikoina pitkin päivää älyttömiä,juustot,makkarat jne.itse olisin ihan hemmetinmoinen kaappi jos söisin näillä ohjeilla/malleilla..mut ehkä muilla on sit myös geeni ettei lihoa ja arvot pysyvät hyvänä.

muinkain ruokailu aikoina

no makunsa kullakin,siitä ei voi kiistellä..mutta mitkä sitten on kolesterooli arvot ja paino..kun kuiteskin sitten lukee ruoka ketjuja syödään muillakin ruokailu aikoina pitkin päivää älyttömiä,juustot,makkarat jne.itse olisin ihan hemmetinmoinen kaappi jos söisin näillä ohjeilla/malleilla..mut ehkä muilla on sit myös geeni ettei lihoa ja arvot pysyvät hyvänä.

mä en ole :)

no makunsa kullakin,siitä ei voi kiistellä..mutta mitkä sitten on kolesterooli arvot ja paino..kun kuiteskin sitten lukee ruoka ketjuja syödään muinakin ruokailu aikoina pitkin päivää älyttömiä,juustot,makkarat jne.itse olisin ihan hemmetinmoinen kaappi jos söisin näillä ohjeilla/malleilla..mut ehkä muilla on sit myös geeni ettei lihoa ja arvot pysyvät hyvänä.[/quote]

mä en ole :)[/quote]

no kiva jos pysyt kuosissa...ja rasva ja sokeriarvotkin:)+muksujen ja miesten laita sama.

no makunsa kullakin,siitä ei voi kiistellä..mutta mitkä sitten on kolesterooli arvot ja paino..kun kuiteskin sitten lukee ruoka ketjuja syödään muinakin ruokailu aikoina pitkin päivää älyttömiä,juustot,makkarat jne.itse olisin ihan hemmetinmoinen kaappi jos söisin näillä ohjeilla/malleilla..mut ehkä muilla on sit myös geeni ettei lihoa ja arvot pysyvät hyvänä.

mä en ole :)[/quote]

no kiva jos pysyt kuosissa...ja rasva ja sokeriarvotkin:)+muksujen ja miesten laita sama.
[/quote]

Juu,kaikkien ok.Ja eihän esim makaronilaatikkoa välttämättä joka viikko syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

mä en ole :)

[/quote]

Juu,kaikkien ok.Ja eihän esim makaronilaatikkoa välttämättä joka viikko syödä.[/quote]

ei kun mähän puhuin siitä että esim.tämä ruokalaji,mutta muutkin ruuat tuntuvat tekeytyvän palstalaisten keittiöissä kovin kermaisiksi/rasvaisiksi,että muutenkin syödään kovin raskaalla tavalla kuin vaan esim.kerran viikossa tms.eihän siinä mitään jos kerran viikossa ja sit syö muuten samana päivänä kevyesti mutta kun kaikki päivät menee samaa rataa aamusta iltaan;)ihmekkö jos sulla on ok.arvot ja kilot jos syöt vaan joskus :D

mä voitelen vuoan ja laitan vuokaan raa'at makaronit. lämmitän pannun ja sulatan siihen runsaasti rasvaa ja sulatan pari lihaliemikuutiota siihen. sitten paistan jauhelihan. kaadan jauhelihan vuokaan ja sekoitan ne. keitän n. litran lihalientä ja sulatan siihen paketillisen koskenlaskijaa/sulatejuustoa ja kaadan sekaan. tarvittaessa lisään vähän vettä ja sekoitan. päälle juustoraastetta ja uuniin 200 asteeseen ja siellä kunnes juusto on sulanut ja pinta kauniin ruskea ja makaronit kypsyneet.

Keitän makaronit, paistan jauhelihan, teen munamaidon (5dl maitoa + 1-2 munaa) ja voitelen vuoan. Laitan makaronit pohjalle, sekoitan jauhelihan siihen ja kaadan munamaidon sekaan. Pinnalle korppujauhoja ja nokareet voita. Uuniin vajaaksi puoleksi tunniksi, kunnes pinta ruskeahko.

Joskus keitän makaronit ja ruskistan jauhelihat, sit vaan sekaisin ja sekaan muna-maito ja uuniin.

Toinen vaihtoehto on että ruskistan jauhelihat, sekoitan raakojen makaronien kanssa ja sekaan n. litra lihalientä johon on sulatettu paketti esim. koskenlaskijajuustoa ja ei kun uuniin.

Alkuperäinen kirjoittaja miero:
mä voitelen vuoan ja laitan vuokaan raa'at makaronit. lämmitän pannun ja sulatan siihen runsaasti rasvaa ja sulatan pari lihaliemikuutiota siihen. sitten paistan jauhelihan. kaadan jauhelihan vuokaan ja sekoitan ne. keitän n. litran lihalientä ja sulatan siihen paketillisen koskenlaskijaa/sulatejuustoa ja kaadan sekaan. tarvittaessa lisään vähän vettä ja sekoitan. päälle juustoraastetta ja uuniin 200 asteeseen ja siellä kunnes juusto on sulanut ja pinta kauniin ruskea ja makaronit kypsyneet.

Näin minäkin:)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja miero:

Näin minäkin:)

*merks* Tätä on pakko kokeilla!! :p

Aina tämä: Voideltuun vuokaan raa`at makaronit,ruskistettu jauheliha sinne joukkoon.Litra kiehuvaa vettä johon sekaan creme bonjour valkosipuli ja lihaliemikuutio.Sit ne sinne vuokaan myös ja uunissa 175 asteessa tunti
:D

Olen kai ainut joka ei laita munia eikä maitoa ja makaronilaatikosta tulee ihanan irtonaista ja ennenkaikkea hyvää! Näin se tehdään: paistan jauhelihan kanssa pannulla pussillisen Luomu sipulikeittoa (mikä tahansa käy, tuo on paras tuo luomu-versio), keitän makaronit, sekoitan jauhelihan ja makaronit keskenään, laitan mössön vuokaan ja kaadan ihan vain vettä perään. Jos tekisin vain itselleni laittaisin joukkoon vielä porkkanaraastetta. Vaihtoehtoisesti voi tehdä myös niin että keittää sipulikeitosta ohjeen mukaan keiton ja kaataa sen vuokaan jauhelihan ja makaronien perään. Suosittelen kokeilemaan ainaisen kananmuna/juustoräpellyksen sijasta.

Alkuperäinen kirjoittaja isla:
Keitän makaronit, paistan jauhelihan, teen munamaidon (5dl maitoa + 1-2 munaa) ja voitelen vuoan. Laitan makaronit pohjalle, sekoitan jauhelihan siihen ja kaadan munamaidon sekaan. Pinnalle korppujauhoja ja nokareet voita. Uuniin vajaaksi puoleksi tunniksi, kunnes pinta ruskeahko.

Kuinka paljon tässä on makaroneja ja jauhelihaa? :ashamed:
Taidan kokeilla tänään,en oo koskaan ennen tehnyt munamaito makaronilaatikkoo :D

Mun makaranonilaatikko

Keitän makaronit lihaliemessä. Paistan 200-300 grammaa jauhenlihaa. ja noin 100 grammaa porkkanaa. Sulatan kaksi lihaliemikuutiota litraan vettä.
Lisään porkkanarasteen ruskistetun ja maustetun jauhenlihan sekaan. Pyöräytän muutaman kerran porkkanoita pannulla. Sekotan makaronit ja jauhenlihat yhteen, kaadan lihaliemen päälle (reilusti) ja laitan korppujauhoa päälle.

Yhteistyössä