Millaisen lahjan voisi pienituloinen opiskelija antaa kth:lla kituutavalle siskolle?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Olisiko S-ryhmien lahjakortti ok? Mikähän summa olisi kohtuullinen?
Ajattelin, että voisi ostaa sitten ihan mitä itse haluaa tai tarvitsee; hajuveden, vaippoja, ruokaa tai käydä miehen kanssa syömäsä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Jos se on oikeasti lahja sille siskolle, niin älä anna sellaista jolla voi ostaa vaippoja tai ruokaa. Tunnollinen perheenäiti ei kuitenkaan raski laittaa rahaa itseensä.
Mä taas itse tykkäisin käytännöllisestä lahjasta :D Esim. rahaa ruokaostoksiin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Jos se on oikeasti lahja sille siskolle, niin älä anna sellaista jolla voi ostaa vaippoja tai ruokaa. Tunnollinen perheenäiti ei kuitenkaan raski laittaa rahaa itseensä.
Ei niin... mutta kokemuksesta tiedän, että mielummin ostan viimeisillä rahoilla lapsille jotain kuin mätän itseeni :ashamed: Ei minua haittaa, vaikka olisi lahjaksi saatua raaa :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Jos se on oikeasti lahja sille siskolle, niin älä anna sellaista jolla voi ostaa vaippoja tai ruokaa. Tunnollinen perheenäiti ei kuitenkaan raski laittaa rahaa itseensä.
Ei niin... mutta kokemuksesta tiedän, että mielummin ostan viimeisillä rahoilla lapsille jotain kuin mätän itseeni :ashamed: Ei minua haittaa, vaikka olisi lahjaksi saatua raaa :)
^ rahaa
 
Mommy dearest
Anna se paras ja ilmainn lahja...aikaasi. Lahjakortti, jossa lukee että mene siskokulta rauhassa vaikka suihkuun/kirjastoon/mitälie. Tai vapaailta hänelle ja miehelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Jos se on oikeasti lahja sille siskolle, niin älä anna sellaista jolla voi ostaa vaippoja tai ruokaa. Tunnollinen perheenäiti ei kuitenkaan raski laittaa rahaa itseensä.
Ei niin... mutta kokemuksesta tiedän, että mielummin ostan viimeisillä rahoilla lapsille jotain kuin mätän itseeni :ashamed: Ei minua haittaa, vaikka olisi lahjaksi saatua raaa :)
Niin kai (melkein) kaikki äidit tekee. Laittaa lapset itsensä edelle. Ajattelinkin, että sinä muistaisit siskoasi etkä hänen perhettään, koska siskosi ajattelee ensin perhettä ja vasta sitten itseään. Kyllä perhe pärjää ilman opiskelijan avustusta, mutta siskolle jokin oma henkilökohtainen juttu voi tuoda mielihyvää moninkertaisesti lahjan rahalliseen arvoon nähden.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Kyllä perhe pärjää ilman opiskelijan avustusta, mutta siskolle jokin oma henkilökohtainen juttu voi tuoda mielihyvää moninkertaisesti lahjan rahalliseen arvoon nähden.
Niillä on nyt tosi paha taloudellinen tilanne (toinen jää työttömäksi), ja ajattelin olisiko hän ilahtunut siitä, että saa vaikka muutaman kauppareissun ilmaiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Kyllä perhe pärjää ilman opiskelijan avustusta, mutta siskolle jokin oma henkilökohtainen juttu voi tuoda mielihyvää moninkertaisesti lahjan rahalliseen arvoon nähden.
Niillä on nyt tosi paha taloudellinen tilanne (toinen jää työttömäksi), ja ajattelin olisiko hän ilahtunut siitä, että saa vaikka muutaman kauppareissun ilmaiseksi.
Niin sinä varmaan tunnet siskosi ja tilanteen paremmin.

Itse laittaisin edes viinipullo (jos ei ole absolutisti tai alkoholisti) tai jotain muuta aikuisten herkkua lahjakortin lisäksi. Jos siis tarkoitus on muistaa siskoa eikä siskonlapsia.
 

Yhteistyössä