Millaiseksi arkenne muotoutui, kun perheeseenne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eoeoeoeoe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eoeoeoeoe

Vieras
tuli vielä kolmaskin muksu?

Pitkän aikaa olen tätä pohtinut, kolmas muksuko tänne vai ei? Lähinnä pohdin eniten sitä miten saada kotiaskareet rullaamaan, jos tässä olisi vielä kolmaskin pieni joukossa mukana? Kun koen, että aika usein on pienimuotoinen kaaos nytkin vallalla, kun taapero on niin meneväinen ja touhuavainen tapaus. Saatikka miten tämä menisi vielä sekaisempaan kuntoon. Toisaalta mietin, että mahtaako sitä myöhemmin katua, jos ei teekään haaveistaan totta. Koen myös, että miehellekin olisi jotenkin tärkeää, että täällä olisi se kolmaskin muksu menossa mukana.

Helpommaksi kuin kahden kanssa. Isommat touhusi keskenään ja sai rauhassa imettää, nukkua... nyt lapset 2,4 ja 6 ja hyvin leikkivät yhdessä, pelailevat ja muuta. Jos joku haluaa tehdä jotain rauhassa, kaksi muuta leikkivät yhdessä. Ihan mahtavaa siis.

Tavallaan helpompaa nyt kun iltatähti on vuoden. Isosisarukset rakastavat taaperoamme ja haluavat leikkiä, vahtia ja opettaa jne. Ennen nämä kaksi olivat vain toistensa kurkussa kiinni, nykyään tappelut vähentyneet kun on se toinenkin sisarus, jonka kanssa leikkiä jos sukset menee ristiin. Odotan kokoajan innostuneempana, miten arki sujuu kun taapero vielä vähän vanhenee ja osaa itse puhua jne.

Mutta sitten se kolikon toinen puoli. Me ollaan miehen kanssa aika vanhoja jo siinä vaiheessa kun taaperomme on itsenäinen nuori. En ole vielä miettinyt tulevaisuutta sen tarkemmin, mutta mehän voidaan saada vaikka lapsenlapsia jo silloin, kun pienin asuu vielä kotona ja käy peruskoulua.

Silloin kun on lisääntymisikäinen ja miettii näitä asioita, ja on kuitenkin edes vähän sitä mieltä, että jospa pitäisi lisääntyä, niin kannattaa vaan lisääntyä. Sitten joskus se on liian myöhäistä.Ja silloin on myöhäistä katua.

Sanoo tää viiskymppinen :D

Tavallaan helpompaa nyt kun iltatähti on vuoden. Isosisarukset rakastavat taaperoamme ja haluavat leikkiä, vahtia ja opettaa jne. Ennen nämä kaksi olivat vain toistensa kurkussa kiinni, nykyään tappelut vähentyneet kun on se toinenkin sisarus, jonka kanssa leikkiä jos sukset menee ristiin. Odotan kokoajan innostuneempana, miten arki sujuu kun taapero vielä vähän vanhenee ja osaa itse puhua jne.

Mutta sitten se kolikon toinen puoli. Me ollaan miehen kanssa aika vanhoja jo siinä vaiheessa kun taaperomme on itsenäinen nuori. En ole vielä miettinyt tulevaisuutta sen tarkemmin, mutta mehän voidaan saada vaikka lapsenlapsia jo silloin, kun pienin asuu vielä kotona ja käy peruskoulua.

Minusta tulee mummu ja kuopukseni on viidennellä luokalla. Eikä mitään hätää. :)
Ihanaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Viiskymppinen tuleva isoäiti;30674048:
Minusta tulee mummu ja kuopukseni on viidennellä luokalla. Eikä mitään hätää. :)
Ihanaa!!!

Minun sukuuni kuuluu tapaus, jossa äiti ja pojan vaimo odottivat yhtäaikaa lapsia :D Oli kuulemma miniän kanssa paljon yhteistä keskusteltavaa!

[QUOTE="lila";30674052]Minun sukuuni kuuluu tapaus, jossa äiti ja pojan vaimo odottivat yhtäaikaa lapsia :D Oli kuulemma miniän kanssa paljon yhteistä keskusteltavaa![/QUOTE]

Minusta on kiva, että kaikki ei mene "kaavojen mukaan" :D
Oikeestaan välillä jopa nautin, kun joku kauhistuu jostain, mikä ei hänen mielestään ole "normaalia".

ei se mitään muuta, ellei sitten tilantarvetta kasvata- ei kolmen lapsosen kanssa tarvitse edes normaalia isompaa autoa ( tai riippuu tietysti vähän takapenkin tilavuudesta ja lapsien turvaistuintarpeesta) .. siinä samassa se menee kuin kaksi muutakin.. tosin tätä ' siinä samassa se menee' mantraa olen hokenut kaikkien sen kolmannen jälkeenkin tulleiden kohdalla. ja on kyllä mennytkin.

Yhteistyössä