Millainen työ sinulla on? Millaiset työajat? Päivä-Ilta-Vuorotyö-Viikonloput?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Teen töitä kotona 24/7 vuoden jokaisena päivänä .
Hyvät puolet
-rauhalliset aamut
-saa itse määrittää milloin tekee ja mitä
-lomat saa päättää itse '
Huonot puolet :) palkkaus taitaa olla se ainut mutta sen kestää .

Oon aspahommissa vaateliikkees.

työajat sijoittuvat tän viikon vielä 7-20.30 arkisin ja la 7-18.30 ja su 10.30-16.30

3.11 eteenpäin työajat sijoittuvat 7-21.30 arkisin ja la 7-18.30 väliselle ajalle ja sunnuntait 10.30-18.30 ja joulusesonkina su:t auki 12-21.

hyvät puolet et asioita pääsee hoitamaan kun menee iltavuoroon, lääkäriajat jne.. miinuspuoli.. illalla aika myöhään töissä ja usein kun iltaan menee niin lapsen näkee aamulla ja illalla on jo nukkumassa kun pääsee kotiin. Myöskään perheen yhteinen aika on aika kortilla.

Mulla on aika paljon iltavuoroja. Jos iltavuoron jälkeen sattuu olemaan välivuoro, koko loppu viikko on ihan pilalla. Olen tosi väsynyt, vaikka lepoaikaa jääkin työvuorojen väliin ainakin 12 tuntia. Viikonloppuja teen jokatoinen viikko, sillon on aika paljon yksintyöskentelyä.
Jos saisin valita ja jos se ois taloudellisesti kannattavaa näillä tunneilla, tekisin vaan välivuoroja. Iltavuoro alkaa klo 15 ja loppuu 21.15 ja välivuoro alkaa klo 9-11 ja loppuu klo17

fyysinen ja liikkuva työ, työajat ovat pääsääntöisesti klo 17,30- 07
tessin mukaan vuorojen välissä on oltava 10 tuntia ja tästä syystä olenkin pyytänyt ettei mulla olisi peräkkäisinä päivinä töitä (lapsen hoito on vaikea järjestää) viikonloppuisin on samat työajat mutta on 3 yötä peräkkäin.
joitain viikonlopun päivävuoroja on ja ne ovat sitten 06-19 (muutama lyhyempikin vuoro on klo 10-18)

hyviä puolia on se että töissä ei tarvitse olla jokapäivä, kuukaudessa on n. 13 työvuoroa
huono puoli on se että joskus on rankkaa valvoa vuorokausi putkeen, mutta ei oikein voi muutakaan kun on lapsi

[QUOTE="mellan";24839466]Mulla on aika paljon iltavuoroja. Jos iltavuoron jälkeen sattuu olemaan välivuoro, koko loppu viikko on ihan pilalla. Olen tosi väsynyt, vaikka lepoaikaa jääkin työvuorojen väliin ainakin 12 tuntia. Viikonloppuja teen jokatoinen viikko, sillon on aika paljon yksintyöskentelyä.
Jos saisin valita ja jos se ois taloudellisesti kannattavaa näillä tunneilla, tekisin vaan välivuoroja. Iltavuoro alkaa klo 15 ja loppuu 21.15 ja välivuoro alkaa klo 9-11 ja loppuu klo17[/QUOTE]

Saatko välivuoroista vähemmän palkkaa? Jos tekisit kokonaan välivuoroja, niin millainen sun palkkasi olisi? Kuinka paljon vähemmän? Osaatko yhtään sanoa :D

Päivätyö, tosin viikottaista työaikaa ei ole säädelty vaan tietty tuntimäärä koko vuodelle. Töissä tulee kuitenkin oltua ma-pe n. 8-16 välillä, mutta koska tarkkaa työajan seurantaa ei ole, voi esim. virastoasioita hoitaa työajallakin kunhan työt hoituu eli joskus tekee vaikka pidemmän päivän.

Parasta tässä on säännöllisyys, huonoa se, että vapaapäiviä on vain viikonloppuna ja ne menevät turhan nopeasti. Kesällä tein 3-vuorotyötä ja olihan ne pitkät vapaat todella kivat, melkein kuin lomalla vaikkei varsinaista lomaa ollutkaan. Pidemmän päälle tämä säännöllinen työaika on parempi kuiteskin.

Olen ensihoitaja (amkin käynyt) joten pelastuslaitoksella teen duunia... Työvuorot on pääsääntöisesti 12h jonka jälkeen on 24h tai 48h vapaata.
Ja tässä työssä on niin viikonloppuja kuin arkipäiviä !
Tästä syystä minua ja miestäni pidetään jollain tapaa ''huonompina'' vanhempina koska olemme samalla alalla.
Tosin mieheni työvuorot ovat 24h (palomies-sairaankuljettaja) Meillä 3vuotias pikkuinen kotona !

Joustava työaika arkisin n. klo 7-18 välillä, yleensä olen töissä n. 8.30-16.30. Plussaa joustavuus - jos aamulla väsyttää, töissä ei ole pakko olla kahdeksan reikäreikä. Kaikki viikonloput vapaat. Elämän suunnittelu helppoa.

Tässä vaiheessa pakko kommentoida sitä, että olen kyllä omallatavalla hyvin kateellinen teille jotka teette ''siistiä sisähommaa'' 08.00-16.00 :) Nauttikaa !!
En tosin valita yhtään tästä ammatista, teen tärkeää työtä mutta perheen kannalta ei mitään kovin hienoa.

[QUOTE="vieras";24839482]Saatko välivuoroista vähemmän palkkaa? Jos tekisit kokonaan välivuoroja, niin millainen sun palkkasi olisi? Kuinka paljon vähemmän? Osaatko yhtään sanoa :D[/QUOTE]

Jos mulla on viikossa 3 työpäivää, yhteensä 18 tuntia niin välivuorossa tienaisin 193,50/vk euroa ja iltavuorossa 227,97 euroa/vk. Ja tähän ei ole laskettu viikonloppulisiä ollenkaan. Ois se kuukaudessa melkein 140 euroa vähemmän. Tosin saisin varmaan liitosta jotain, jos tekisin vaan välivuoroa

[QUOTE="mellan";24839543]Jos mulla on viikossa 3 työpäivää, yhteensä 18 tuntia niin välivuorossa tienaisin 193,50/vk euroa ja iltavuorossa 227,97 euroa/vk. Ja tähän ei ole laskettu viikonloppulisiä ollenkaan. Ois se kuukaudessa melkein 140 euroa vähemmän. Tosin saisin varmaan liitosta jotain, jos tekisin vaan välivuoroa[/QUOTE]

Okei :)

[QUOTE="vii";24839557]Olen päätoiminen opiskelija. Siinä ohella teen töitä kotoa käsin. Eli työajat päätän itse. Sopii minulle loistavasti.[/QUOTE]

Menet töihin milloin huvittaa? Etkö ilmoita etukäteen tulostasi

Kirjanpitäjä isossa yrityksessä, 7h15min/päivä. Aamuliukuma klo 6-9 ja iltpäiväliukuma alkaen klo 15. Hyvää on se, että voi tulla aamulla aikaisin (itse olen yleensä jo ennen klo 7), jolloin pääse lähtemään klo 15 (harvoin palaveria yms klo 15 jälkeen).
Ylitöitä joutuu tekemään ainoastaan tammikuussa tilinpäätösaikaan.
Säännöllisyys hyvä, kellokortille voi tehdä tunteja, jolloin voi hiljasempina aikoikan tehdä vaan klo 9-15 päiviä.
Viikonloput aina vapaat.
Koska mies pystyy viemään lapset aamulla klo 8 päiväkotiin, niin lapsille tulee kohtalaiset hoitopäivät, kun itse haen heidät jo enne klo 16 (työmatka 30-45min)

[QUOTE="pertti";24839571]Menet töihin milloin huvittaa? Etkö ilmoita etukäteen tulostasi[/QUOTE]

Siis teen töitä kotoa käsin. En mene lainkaan työpaikalleni, joten voin itse päättää, milloin töitä teen.

Päivätyö 8-16. Lisäksi päivystystä joka 6 viikko koko viikon 24/7. Toisinaan ilta ja viikonlopputöitä mutta niistä sovitaan ja maksetaan erikseen. Olen tyytyväinen.

Yhteistyössä