Kokemuksia kotipalvelutyöstä lähärinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perushoitsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olin vaan silloin opiskeluaikana vähän aikaa. Aamu ja iltavuoroja oli siis 7-21 välillä. Mä tykkäsin muuten, mutta silloin siivottiin ja tehtiin ruoka itse, no niitä mä sain tehdä kotona ihan tarpeeksi.
Nykyyäänhän ei siivota eikä pahemmin laiteta ruokaa, ainakaan täällä päin.

Tykkäsin kyllä, mulla oli omat asiakkaat noin. 6kpl, joiden luona kävin aamukierron, toisien luona päivälläkin,työ oli joko 7-16 tai 13-21 tai klo 22. Omalla autolla ajelin (sain kilometrikorvausta), toiset pyöräili. Viikoloppuisin tosin oli laaja asiakaspiiri ja tosi kova kiire..ihan ok, työnä!

Mä olen kotihoidossa, mutta töissä vain yhdessä paikassa ts. ei tarvii kierrellä. Tykkään =) Työajat 7:00-22:00 välillä ja vuoroihin voi itse vaikuttaa aika paljon, mikä on ihana asia perheelliselle. Muita hyviä puolia: samat asiakkaat (tutustuu kunnolla), kiva tiimihenki, tuttu ympäristö, vaihtelevat päivät...
Huonoja puolia? En nyt keksi muuta, kuin että jos on pitkään samassa paikassa, alkaako kyllästyttää..? Mutta sittenhän voi lähteä ns. kentälle kiertämään ;)

paskaa hommaa, menee ammattitaito hukkaan. Omaan vaivaiset 4kk kotipalvelutyöstä sijaisena. Pompotettiin paikasta toiseen paskahommisssa enimmäkseen ikkunoita pesemässä heinä-elo-syys-lokakuu. Jos et pessy ikkunoita siivosit hervottomia lukaaleita. pieni mummo tai pappa asutti isoja neljä-viisi makkaria+keittiö ja niihin sijainen siivoomaaan. kannat helvetin suuria 50v vanhoja paskasia mattoja kerrostalon ylimmästä kerroksesta ( ei hissiä) ulos tamppaat ne siivoot suurinpiirtein suursiivouksen ja kannat matota takaisin. Siis PERSEESTÄ!. Hoito hommia sain tehdä kahtena päivänä koko aikana. Sitä oli mun työkokemus koko kotipalvelussa. Jos saat listan niin sehän onkin sitä mitä todennäköisesti odottaa kun menet kotipalveluun 5-6 asiakasta joita hoidat päivästä toiseen nii olisiko ihana työ. Mutta todellisuus voi olla ihan toista. Onneksi nykyään paljon ulkoistavat siivousta kotipalveluissa.
Nykyään olen palvelutalossa ja ei siivousta ollenkaan. Hoitotyötä parhaimmillaan vanhustyössä lähihoitajana.

Alkuperäinen kirjoittaja sijaisena:
Onneksi nykyään paljon ulkoistavat siivousta kotipalveluissa.
Nykyään olen palvelutalossa ja ei siivousta ollenkaan. Hoitotyötä parhaimmillaan vanhustyössä lähihoitajana.

Nykyään siivoaminen ei edes kuulu kotihoidon kriteereihin ;) Onneksi, en minäkään siitä pitäisi... hoitajat hoitaa ja siivoojat siivoo.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
täällä kotipalvelun nimikin on muutettu kotihoidoksi eli sisältää vain ja ainoastaan hoitotyötä.

Kyllä meillä kotihoidossa myös siivotaan, on toki myös hoitotyötä :)

Kyllä mekin pikkusiivouksia tehdään (tyyliin yksiön imurointi) ja wc pestään, mutta ei muuta.

Yhteistyössä