Millainen suhde teillä on, jotka odotatte äitienpäivänä miehiltänne lahjoja sun muita?

• Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Tuleepa vaan mieleen, että sille äitienpäivälle asetetaan hirveitä odotuksia, jos muuten ei mies huomioi tarpeeksi.
Itse sanoin miehelle, etten halua yhtään mitään, lapset toki muistivat kortein. Meillä kun mies on jokaisena päivänä mitä loistavin isä ja mies niin en odotakaan kerran vuodessa jotain erityistä.

No meillä muistetaan toista päivittäin pienin elein ja sanoin sekä myös lahjoilla joskus (jos vaikka ruokaa menen kaupasta ostamaan ja siellä näänkin ihanan paidan joka sopisi miehelleni niin ostan sen). Ja meidän tapoihin nyt vain kuuluu ilahduttaa toista eri lahjoilla, vaikka ihan pienilläkin :heart:

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Katkera taidat olla!
Niin mistä? :D
Siitäkö että mieheni huomioi minua joka päivä ja omasta aloitteesta jätti lahjan ostamatta ( en muuten ole edes hänen äitinsä )
Tokihan kuuluisin paljon mieluummin niihin palstalaisiin jotka elävät huonoissa suhteissa mutta saavat lahjan äitienpäivänä :D
Mietis vielä kerran.

Ihan normaali suhde on. Meillä ei vielä kesällä 5v. täyttävä lapsi saa käydä yksin kaupassa ostamassa minulle haluamaansa lahjaa niin mies jelppaa siinä. Täällä kyllä parutaan hirveesti jos 4v. on yksin pihalla, mutta sit ihmetellään, miksi äidit odottaa mieheltä lapselle apuja, kun lapsi tahtoo ostaa lahjan äidille...

huoh
Voiskohan nämä
"Miksei mieheni muistanut?"
"Miksi miehen edes kuuluu muistaa?"
"Oletko miehes äiti?"
jne. jne. jne. jne. niputtaa samaan ketjuun?????????

Terveisin äiti, jota lapset muisti ja vaimo, jonka mies muisti lastensa äitiä ja on silti hyvä isä

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Ihan normaali suhde on. Meillä ei vielä kesällä 5v. täyttävä lapsi saa käydä yksin kaupassa ostamassa minulle haluamaansa lahjaa niin mies jelppaa siinä. Täällä kyllä parutaan hirveesti jos 4v. on yksin pihalla, mutta sit ihmetellään, miksi äidit odottaa mieheltä lapselle apuja, kun lapsi tahtoo ostaa lahjan äidille...
No mutta itkisitkö täällä ihan katkerana jos miehesi ei muistaisikaan äitien päivänä? Vai olisiko asia mitätön niin kuin mulle kun mies huomioi muuten paljon. Ei ole kiinni yhdestä äitien päivästä.
Se oli pointtini, olisi pitänyt tarkentaa aloitukseen...

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Voiskohan nämä
"Miksei mieheni muistanut?"
"Miksi miehen edes kuuluu muistaa?"
"Oletko miehes äiti?"
jne. jne. jne. jne. niputtaa samaan ketjuun?????????

Terveisin äiti, jota lapset muisti ja vaimo, jonka mies muisti lastensa äitiä ja on silti hyvä isä

No mutta itkisitkö täällä ihan katkerana jos miehesi ei muistaisikaan äitien päivänä? Vai olisiko asia mitätön niin kuin mulle kun mies huomioi muuten paljon?

vieras
No joo, kyllä meillä muistetaan synttärit, hääpäivät ja äitienpäiväkin. Samoin isänpäivä. En mä varsinaisesti odota mitään lahjaa mieheltakin, mutta onhan se kiva, jos äitienpäivänä mies on miettinyt jotain hauskaa tekemistä. Samoin mä teen isänpäivänä. ja sain mä lahjankin :D Ei noita spesiaaleja päiviä nyt niin montaa vuodessa ole. En usko, että tällaiset asiat ihan korreloi parisuhdeasioiden kanssa :D

Se että muistaa toista merkkipäivänä, kuuluu jo hyviin tapoihin. Ja jos se vielä tulee sydämestä niin sehän se vasta onkin! Pitäiskö tosiaan olla niin kyyninen ihminen ettei välittäis mistään äitienpäivistä? Mulle äitienpäivä on tärkeä enkä häpeä sitä tunnustaa. Mutta sen onneksi tietää mieskin ja vaikka kuinka kiellän ostelemasta mitään lahjoja niin aina se ostaa, vaikka sanoo että joo, ei mulla ole sitten mitään sulle :D

Vieras
Joku olikin laittanut hyvin toiseen ketjuun. Lainaanpas sen tähän

"No mun mies muistaa mua pienillä eleillä ja lahjoilla arkisin.
Mä ole mieheni vaimo ja lastemme äiti joka ikinen päivä.
Onneksi meillä mies muistaa sen osallistumalla arkeen =)
äitienpäivä saattaa olla tärkeä lahjojen ja hemmottelujen päivä niissä perheissä missä nainen perinteisesti tekee kaikki kodin ja perheen eteen.
Itse otan mielummin sen muistamisen mieheltäni joka päivä =) "

Eli juuri tätä hain takaa. Onko äitienpäivän muistaminen tärkeintä niille äideille jotka eivät muuten mieheltään saa ( tarpeeksi ) arkena huomiota? Ja sitten itketään palstalla jos mies ei muistakaan.

vieras2
Meillä äitienpäivä (niin kuin myös isänpäivä) on koko perheen juhla... 4 v. on tohkeissaan kun on salaisia kortteja ja pikkupaketti. Mies teki kakun ja herkkuleipiä, joita kaikki me kaikki söimme... rentoa ja mukavaa - ei stressiä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No mutta itkisitkö täällä ihan katkerana jos miehesi ei muistaisikaan äitien päivänä? Vai olisiko asia mitätön niin kuin mulle kun mies huomioi muuten paljon. Ei ole kiinni yhdestä äitien päivästä.
Se oli pointtini, olisi pitänyt tarkentaa aloitukseen...
Saattaisin mie aika kiukussa olla, jos lapsi tulisi sanomaan ettei mies antanut hänen ostaa mulle lahjaansa. Ja jos tarpeeksi potuttaisi niin saattaisinpa siitä täälläkin mainita. Mut tuskinpa mulla energia riittäisi turhaan katkeruuteen...

Mutta tuohon itse pointtiin. En usko, että kukaan äiti kaipaa lahjaa mieheltänsä sillä ajatuksella, että äiti olisi myös miehen äiti. Ennemminkin toivotaan saavansa huomionosoitus siitä, kuinka tärkeä äiti on lasten äitinä ja kuinka häntä ja hänen "työtään" arvostetaan. Ja kun tuo päivä nyt on tuolla allakassa niin eikös sitä ole ihan kiva jotenkin huomioida?

Totta kai se arjen keskellä toisen huomioiminen on sitä elämän perustaa ja se pitää perheen kasassa. Mutta kuten synttäreilläkin, extrapalkkio on kiva ja kaunis tapa huomioida toinen ja pettymys on varmasti suuri, jos toinen ei saakaan mitään hitusen normista poikkeavaa. Ja missä on se antamisen ilo? Itse ainakin nautin suuresti, kun ostamme lapsen kanssa miehelle isänpäivälahjan ja lapsi saa antaa sen.

Mielenkiintoinen logiikka ap:llä.. Vai pitääkö se oma pettymys äitienpäivästä kääntää tuohon muotoon, että sen pystyy jotenkin käsittelemään?

Mun lapsuudenperheessä äitienpäivä oli se aamu, jolloin äitiä hemmoteltiin, ja isä ja lapset nousivat yhdessä tekemään äidille aamiaista. Vaikka isäni osallistui kotitöihin ja lastenhoitoon ihan samalla tavoin kuin äitini, niin siltikin äitienpäivä oli äidin hemmottelua varten ja vastaavasti isänpäivä isän hemmottelua varten. Sen takia mä en ymmärrä näitä, jotka sanoo että ei sen miehen tarvi lastensa äitiä huomioida millään tavalla. Miksi muka ei tarttis? Onhan se puoliso kuitenkin yhteisten lasten äiti! Ja äitienpäivänä muistetaan KAIKKIA äitejä, ei siis ainoastaan sitä omaa äitiä.

Miksi muuten isänpäivän aikaan täällä ei ole samanlaisia ketjuja tyyliin "ei miestä tartte muistaa, ei se mun isä ole"? Päinvastoin palsta on pullollaan ketjuja, joissa kerrotaan mitä kaikkea miehelle on ostettu ja suunniteltu isänpäiväksi.. Miksi nää on sitten täysin eri asiat, äitien- ja isänpäivä?

äitienpäivä saattaa olla tärkeä lahjojen ja hemmottelujen päivä niissä perheissä missä nainen perinteisesti tekee kaikki kodin ja perheen eteen.

Eli juuri tätä hain takaa. Onko äitienpäivän muistaminen tärkeintä niille äideille jotka eivät muuten mieheltään saa ( tarpeeksi ) arkena huomiota? Ja sitten itketään palstalla jos mies ei muistakaan.
Toi joko-tai -asettelu ei oikein mene mun jakeluun. Eikö voi olla muka niin että mies muistaa arjen keskellä sekä äitienpäivänä. Vai onko meidän perhe kummajainen?
:eek:

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:

Toi joko-tai -asettelu ei oikein mene mun jakeluun. Eikö voi olla muka niin että mies muistaa arjen keskellä sekä äitienpäivänä. Vai onko meidän perhe kummajainen?
:eek:
Ei tietenkään ja varmaan tajuat itsekin ettet kuulu tähän "katergoriaan" mitä haen takaa.

On aika suoraviivainen johtopäätös, että parisuhde on pielessä, jos mies muistaa vaimoa äitienpäivänä. Että se äitienpäivämuistaminen kertoo siitä, että kaikki muut päivät vuodesta mies on kelvoton luuseri vaimoaan ja perhettään kohtaan. Ei meillä ainakaan näin ole.

Meillä muistetaan kaikki perheenjäsenten merkkipäivät, juhlitaan aina kun siihen on vähänkään syytä. Silti mies on aivan kelvollinen aviopuoliso ja isä. Huomioi ja muistaa minua arjenkin keskellä kukin ja täytelakritsapussein. Niinkuin minäkin miestäni Tex Willerin näköispainoksin ja suklaalevyin.

No ap jos kerran muistaa ja huomio sua joka päivä miksei sit äitienpäivänä ;)

Ei ole millään tavalla sidoksissa parisuhteen tilaan.Mielestäni päinvastoin,jos ei huomio/auta pieniä lapsia muistamaan äitiä voi kysyä huomioiko muutenkaan.

Pakosti on tänään(kin) mieleeni hiipinyt ajatus, että äitienpäivään, pääsiäiseen, jouluun, juhannukseen ja vappuun pettyy aina samantyyppiset ihmiset. Ne, joilla ei ole omaa, kodin ulkopuolista, elämää. Piirit on liian pienet ja elämä liian yksitoikkoista, siksi kaikkeen arjen ulkopuoliseen ladataan ihan mielettömät odotukset. Ja petytään, milloin mistäkin syystä.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Niin Varmaan:
Mielenkiintoinen logiikka ap:llä.. Vai pitääkö se oma pettymys äitienpäivästä kääntää tuohon muotoon, että sen pystyy jotenkin käsittelemään?

Mun lapsuudenperheessä äitienpäivä oli se aamu, jolloin äitiä hemmoteltiin, ja isä ja lapset nousivat yhdessä tekemään äidille aamiaista. Vaikka isäni osallistui kotitöihin ja lastenhoitoon ihan samalla tavoin kuin äitini, niin siltikin äitienpäivä oli äidin hemmottelua varten ja vastaavasti isänpäivä isän hemmottelua varten.
Jep, ainahan tämä "oot ite vaan kateellinen" kortti nostetaan esiin.
Mutta arvaappas mitä. Mä sain nukkua pitkään, mulle laitettiin aamupala valmiiksi ja lapset toi kortit sänkyyn. Meille tuo on ihan normaalia huomioimista arjessa ( kortteja lukuun ottamatta ) Me emme tarvitse tällaiseen hemmotteluun mitään erityisiä juhlapäiviä. Ymmärrän että äitisi tarvitsi niin kuin muutkin äidit varmasti tarvitsevat kun eivät arjessa tarpeeksi huomiointia saa.

Boogyman
Läheinen ja hyvä suhde. En odota mitään lahjoja kun mies tuo niitä kun haluaa. En ole hänen äitinsä joten lahjat jotka tänään tuli on lapsilta. Minua muistettiin hienosti aamulla lahjoin ja ihanalla aamupalalla.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Läheinen ja hyvä suhde. En odota mitään lahjoja kun mies tuo niitä kun haluaa. En ole hänen äitinsä joten lahjat jotka tänään tuli on lapsilta. Minua muistettiin hienosti aamulla lahjoin ja ihanalla aamupalalla.
Tämä kysymys ei sitten edes koske sinua niin kuin varmaan ymmärrät.

Yhteistyössä