Millainen salaatti kuuluu teillä joulupöytään ?

"eee"
Meillä on useita salaatteja joulupöydässä. Perus kreikkalainen salaatti (tai sen tyyppinen), rosolli, herne-kaalisalaatti... Katkarapusalaatti ja italiansalaatti on majoneesipohjaisista kanssa kivoja.
Yks tosi hyvä on musta päärynä-viikuna-homejuusto-pähkinä-salaatti.
Samoin pähkinä-juusto-viinirypäle-pastasalaatti.
 
"harmaa"
Just mietiskelin et millasta salaattia pöytään laittais.

Jos sotkis kulhoon juustokuutioita, viinirypäleitä, salaattia, kurkkua, pähkinöitä + pinjansiemeniä paahdettuna
Emmätiiä..Aurajuusto korvannee salaatin:D eiks je?
 
Meilläkin on vihreä salaatti joulupöydässä, kun kaipaan jotain raikasta mukaan. Tosin se on vähän parempi versio arkisalaatista eli laitan esim. kirsikkatomaattia ja montaa eri salaattilaatua. Sienisalaatti on ehdoton ja purkkiherneet, joita tosin muut ei syö.
 
Meillä on rosollia, sienisalaattia, Italiansalaattia, perunasalaattia ja punajuurisalaattia sekä perus-vihreää salaattia - jokaiseen makuun ja jokaiselle varmasti jotakin. Ja suolakurkkua sekä punajuuria viipaleina... vaikkei ne salaattia olekkaan ;)
 
Meillä on syöty mun kotokotona jo monet joulut savuporosalaattia, ihan ehdoton suosikki:p Siihen tulee poro,kiinankaalta,jäävuorisalaattia,hillosipuleita,purjoa,vähän valk.sipulia,juustoa,kurkkua ja oisko ollunna paprikaa(..ja varmasti toimii monella muullakin lisukkeella) Ja sitten valkosipulipikkelsiä,mitä kotipaikkakunnallani tehään lähikaupassa.
Noiden lisäksi rosollia,sienisalaattia ja italiansalaattia
 
meillä näin
Rosolli, italian, punajuuri ja sienisalaatit ja perus vihreäsalaatti (salaatti, kurkku tomaatti) johon saa itse laittaa pöydästä lisukkeita kuten fetaa, mozzarellaa, juustokuutioita, viinirypäleitä jne. mitä nyt sinä jouluna on pöydässä.
 
Lounassalaatti: jossa omenaa, kalkkunaa (kinkkua), purjoa, paprikaa, kurkkua ja makaronia.
tuoresalaatti: Mitä tyttö ikinä keksii eli ainakin salaattia, kurkkua, viinirypäleitä...ja loput siis mitä sillä hetkellä mieli tekee.

rakenna itse salaatti: eli raastettua porkkanaa, kaalia, raejuustoa, kurpitsaa, ananasta, appelssiinia, fetaa...jokainen voi laittaa oman maun mukaan kokonaan salaatin itse tai sitten maustaa jo valmiita salaatteja omilla mauillaan...
 
"vieras"
kyllä minä ainakin kaipaan sitä vihreääkin salaattia joulupöytään. Meillä tänä vuonna jäävuorisalaattia, kurkkua, vesimelonia, viinirypäleitä ja fetaa ainakin.
 
"minä"
Meidän joulupöytään on kuulunut jo useampana vuonna perus vihreän salaatin lisäksi tämä hedelmäinen joulusalaatti.

http://www.yhteishyva-ruoka.fi/reseptit/lisukeruoat_a_k/fi_FI/hedelmainen_joulusalaatti/

Hyvää on, nam! Ja sopii hyvin makujensa puolesta muuten hyvin perinteiseen joulupöytäämme.
 
"vieras"
Lounassalaatti: jossa omenaa, kalkkunaa (kinkkua), purjoa, paprikaa, kurkkua ja makaronia.
tuoresalaatti: Mitä tyttö ikinä keksii eli ainakin salaattia, kurkkua, viinirypäleitä...ja loput siis mitä sillä hetkellä mieli tekee.

rakenna itse salaatti: eli raastettua porkkanaa, kaalia, raejuustoa, kurpitsaa, ananasta, appelssiinia, fetaa...jokainen voi laittaa oman maun mukaan kokonaan salaatin itse tai sitten maustaa jo valmiita salaatteja omilla mauillaan...
Täh, eiks teil pitänyt olla n. miljardin ruokalajin aamiaiset ja 10-vaiheiset antipastot yms yms. mutta oikeasti teillä onkin pasta-kalkkunasalaatti jouluruuaksi.
 
[QUOTE="vieras";25265333]Täh, eiks teil pitänyt olla n. miljardin ruokalajin aamiaiset ja 10-vaiheiset antipastot yms yms. mutta oikeasti teillä onkin pasta-kalkkunasalaatti jouluruuaksi.[/QUOTE]

Juu, kyllä. Se on meillä monien vieraiden herkku ja sitä myös tehdään. Mukaan mahtuu paljon muutakin kuin yksi salaatti :)
 

Yhteistyössä